Qui-Gon: "It is possible he was conceived by the midichlorians." Mace: "You refer to the prophecy of the one who will bring balance to the Force?"
Eftersom han bringer Kraften i balance i Return of the Jedi, kan man jo kun formode at profetien er sand og han rent faktisk er skabt af Midichlorians.
#10: Jep, det er i Theed. Man ser et kort klip hvor Tantive IV lander der lige inden begravelsen.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Mht at han skaber balance i kraften igen; er den ikke toleddet?
Dels udsletter han jo Sith-ordenen i ROTJ, men det er vel også at han i realteten giver Jedierne en ny og frisk start - for som Mace Windu siger i AOTC, så er Jediernes "ability to use the force been diminished". Dvs. at Jedierne ikke havde samme kraft og saft som tidligere - de er faldet af på den. Nu kan man starte frisk igen?
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
#13: Så vidt jeg forstår det, så er det den mørke side der skaber ubalancen i Kraften. Den mørke side er en unaturlig del af Kraften, skabt af personer der ønsker at bruge Kraften for egen vindings skyld. Dette bringer Kraften ud af balance.
Den mørke sides tilstedeværelse i Kraften vokser i takt med at Palpatine får mere og mere magt, hvilket bringer Kraften mere og mere ud af balance. Dette bevirker at Jedierne ikke har samme adgang til Kraften som tidligere. Jediernes manglende evner med Kraften skyldes altså Palpatines tilstedeværelse.
Det er dog rigtigt at Jedierne er faldet af på den, men det skyldes nok nærmere at de er groet fast i alle deres traditioner. Jedi rådet er jo bare en flok mavesure gamle mænd med buskede øjenbryn, der sidder i deres høje tårn og dirigerer. Jeg kan let sætte mig ind i hvorfor Anakin er så frustret med dem. Han er (muligvis) The Chosen One, men der er INGEN der lytter til ham, der er INGEN der hjælper ham.
Jediernes fald er deres egen skyld (ihvertfald delvist). But of course, thats just from my point of view! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Noget, jeg hæftede mig ved efter at have set filmen for 2. gang, var, at Anakins drømme om Padme baserer sig på hans handlinger, som er baseret på drømmene.
Det virker for mig kun logisk, hvis det er Palpatine, der har sent Anakin drømmene for at nå netop den fremtid, han gerne vil have.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Helt enig. Ellers ville han jo heller ikke kunne vide at det er Anakins største drøm.
Jeg har fundet et plothul. I ROTJ siger Leia at hun kan huske sin mor - "images mostly". Og et eller andet med at hun "carried a sadness". Luke kan ikke huske hende....
Det burde Leia heller ikke kunne, da hun jo døde under fødslen.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Jeg håber på flere scener på DVD'en, der kan give filmen et bedre flow... men mine største kritikpunkter er nok:
- Effekter for effekternes skyld - Hastighed hvormed Anakin skifter fra at sørge over Mace og efterfølgende sværger troskab til kejseren (og pludselig synes det er ok at slagte jedier) - Anakins hastige drab af Dooku - Det inkompetente senat der bifalder imperiets magt - Tude-Padme der er bange for at få børn og dør af knust hjerte(og så har hun ledt et folk?) - Er Yoda den eneste Jedi der kan fornemme fare (for ham selv og jedier generelt)? De andre faldt i baghold og blev skudt i ryggen. - Anakin generelt (tam skuespillerpræstation) - Dialogerne generelt - Vaders skrig til sidst
Og som jeg læste et andet sted. Der er vist ingen scener i den film over 3 min. uden kamp med lyssværd...
Jeg er nok ved at blive for gammel, men blue-screen kan ikke rigtig ophidse mig mere. Suk.
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
#11 azathoth 20 år siden
Qui-Gon: "It is possible he was conceived by the midichlorians."
Mace: "You refer to the prophecy of the one who will bring balance to the Force?"
Eftersom han bringer Kraften i balance i Return of the Jedi, kan man jo kun formode at profetien er sand og han rent faktisk er skabt af Midichlorians.
#10: Jep, det er i Theed. Man ser et kort klip hvor Tantive IV lander der lige inden begravelsen.
#12 cyberzed 20 år siden
#13 Kalle Ferm 20 år siden
Dels udsletter han jo Sith-ordenen i ROTJ, men det er vel også at han i realteten giver Jedierne en ny og frisk start - for som Mace Windu siger i AOTC, så er Jediernes "ability to use the force been diminished". Dvs. at Jedierne ikke havde samme kraft og saft som tidligere - de er faldet af på den. Nu kan man starte frisk igen?
#14 azathoth 20 år siden
Den mørke sides tilstedeværelse i Kraften vokser i takt med at Palpatine får mere og mere magt, hvilket bringer Kraften mere og mere ud af balance. Dette bevirker at Jedierne ikke har samme adgang til Kraften som tidligere. Jediernes manglende evner med Kraften skyldes altså Palpatines tilstedeværelse.
Det er dog rigtigt at Jedierne er faldet af på den, men det skyldes nok nærmere at de er groet fast i alle deres traditioner. Jedi rådet er jo bare en flok mavesure gamle mænd med buskede øjenbryn, der sidder i deres høje tårn og dirigerer. Jeg kan let sætte mig ind i hvorfor Anakin er så frustret med dem. Han er (muligvis) The Chosen One, men der er INGEN der lytter til ham, der er INGEN der hjælper ham.
Jediernes fald er deres egen skyld (ihvertfald delvist). But of course, thats just from my point of view! ;)
#15 Kalle Ferm 20 år siden
#16 Spanner 20 år siden
Det virker for mig kun logisk, hvis det er Palpatine, der har sent Anakin drømmene for at nå netop den fremtid, han gerne vil have.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#17 Kalle Ferm 20 år siden
Jeg har fundet et plothul.
I ROTJ siger Leia at hun kan huske sin mor - "images mostly". Og et eller andet med at hun "carried a sadness". Luke kan ikke huske hende....
Det burde Leia heller ikke kunne, da hun jo døde under fødslen.
#18 Slettet Bruger [3871118316] 20 år siden
#19 Kalle Ferm 20 år siden
Det er nu et lidt tyndt argument synes jeg - men vel det eneste der holder vand.
#20 filmz-lbw 20 år siden
- Effekter for effekternes skyld
- Hastighed hvormed Anakin skifter fra at sørge over Mace og efterfølgende sværger troskab til kejseren (og pludselig synes det er ok at slagte jedier)
- Anakins hastige drab af Dooku
- Det inkompetente senat der bifalder imperiets magt
- Tude-Padme der er bange for at få børn og dør af knust hjerte(og så har hun ledt et folk?)
- Er Yoda den eneste Jedi der kan fornemme fare (for ham selv og jedier generelt)? De andre faldt i baghold og blev skudt i ryggen.
- Anakin generelt (tam skuespillerpræstation)
- Dialogerne generelt
- Vaders skrig til sidst
Og som jeg læste et andet sted. Der er vist ingen scener i den film over 3 min. uden kamp med lyssværd...
Jeg er nok ved at blive for gammel, men blue-screen kan ikke rigtig ophidse mig mere. Suk.