Efter en del modstand mod ovenstående serie og en del overtalelse fra forskelle folk, så har jeg endelig overgivet mig og har fået set en del afsnit og faktisk gået hen og blevet ret vild med den.
Nu er jeg jo så langtfra ekspert på området, men er ret sikker på at der er nogle af jer derude, som sikkert kan svare på nogle af mine spørgsmål. :)
Først og fremmest kan jeg jo se at serien stadig bliver produceret, men at Richard Dean Anderson på et eller andet tidspunkt forsvinder fra serien. Hvordan påvirker det seriens kvalitet.. eller taber serien allerede pusten tidligere? Det skal siges at jeg næsten har arbejdet mig igennem de første 2 sæsoner, så jeg er ikke så langt endnu.
Så er der jo et spørgsmål om DVD-udgivelserne, som jo ligger ret fint prismæssigt, så vidt jeg kan se på Axel.. Spørgsmålet er så selvfølgelig om de findes billigere, selvom 260 kr. pr. sæson jo faktisk er meget rimligt. :)
Og.. er der ellers noget jeg bør holde øje med i denne glimrende serie? :)
Jeg kan kun sige at serien ikke på noget tidspunkt taber pusten :)
Selvom Richard Dean halvvejs forlader serien i ssæson 9, så gør det den ikke bedre, pt (sæson 8) er han der kun i korte klip. selvfølgelig savner man hans små spydige kommentarer osv, men det gør ikke at serien ikke er "Se-værdig"
Som du nok har opdaget, er hele serien faktisk en kontinuel (staves det sådan? pyt i ved hvad jeg mener :) historie. der bygges hele tiden mere på, og man får flere og flere informationer. Kan personligt ikke løsrive mig når ugens stargate afsnit kommer :)
Alt i alt, fortsæt med at se den, du vil under ingen omstændigheder fortryde det.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
#2 - først HVOR SER DU SÆSON 8??? vil vildt gerne se den... arg
og #1 - har set de 7 første sæsoner, og jeg kan kun anbefale den.... Serien taber ikke pusten på noget tidspunkt og fra sæson 4 og frem synes jeg faktisk serien har sine stærkeste sæsoner.... Det er den bedste sci-fi serie på markedet synes jeg...
og en lille sjov intern ting du skal holde øje med er hvor tit RDA egentlig nævner noget der har med SImpsons at gøre... eller nogle af deres mange andre indforstået hints til Star Wars, MacGuyver, Star Trek osv. Ellers er det værd at bemærke i takt med serien udvikler sig udvikler karaktererne sig også.. der er mange serier hvor karaktererne forbliver den samme, men her er de faktisk i konstant udvikling....
Nogle der ved hvor man kan se Stargate Atlantis iøvrigt?
SG-1 er den fedeste serie til dato. det bliver bare større og bedere hele tiden :) Håber at de får overtalt Richard Dean Anderson til at komme tilbage. Amanda Tapping mangler også i de første afsnit af season 9 (barselsorlov). SG-1 Atlantis er et rigtig godt eksempel på at man kan lave Stargate uden Richard Dean Anderson. SG-A er også virkeligt godt, og deres modstandere er bedere opbygget, og virkeligt fedt med de andre fraktioner i Atlantis de kæmper med/imod/omkring.
En af de ting der virkelig morer mig ved Stargate Atlantis er at Colm Meaney dukker op med jævne mellemrum. Man kan åbenbart ikke lave en eller anden form for sci-fi på TV uden at han skal blande sig.. hehe
Men, det er helt ok med mig, fordi han er en ret sej serieskuespiller.
Jeg syntes at det er en de serier som både med og uden RDA er værd at bruge tid på, men også efter at se flere afsnit af Stargate Atlantis, som jeg ikke rigtig blev fanget af i starten, syntes jeg nu, at det ser ud til at Stargate går hen og bliver den nye Star Trek, hvis i forstår hvad jeg mener.
Jeg skulle lige til at nævne Colm Meaney, men nu sagde du det jo :)
Jeg syntes også SG-1 og SG-A at blive en af de bedste serier basseret på en film. Jeg genså filmen forleden og syntes faktisk i dag bedre om serierne.
Jeg har det på præcis samme måde mht. serie og film. Jeg har netop købt filmen i "director's cut", men var nu ikke specielt imponeret over den.. så er det jo godt at jeg har den gamle udgave på LD. :)
Jeg har også selv tænkt over det med Star Trek og i det hele taget andre ældre sci-fi serier. Man kan se mange af de kvaliteter i Stargate, som har holdt Star Trek kørende i så mange år, og er repræsenteret i andre sci-fi serier, som Battlestar Galactica, V og ikke mindst Buck Rogers. Til tider kan de være en anelse corny, men alligevel holder historierne og personerne hele vejen igennem.
#1 filmz-Kadann 21 år siden
Efter en del modstand mod ovenstående serie og en del overtalelse fra forskelle folk, så har jeg endelig overgivet mig og har fået set en del afsnit og faktisk gået hen og blevet ret vild med den.
Nu er jeg jo så langtfra ekspert på området, men er ret sikker på at der er nogle af jer derude, som sikkert kan svare på nogle af mine spørgsmål. :)
Først og fremmest kan jeg jo se at serien stadig bliver produceret, men at Richard Dean Anderson på et eller andet tidspunkt forsvinder fra serien. Hvordan påvirker det seriens kvalitet.. eller taber serien allerede pusten tidligere? Det skal siges at jeg næsten har arbejdet mig igennem de første 2 sæsoner, så jeg er ikke så langt endnu.
Så er der jo et spørgsmål om DVD-udgivelserne, som jo ligger ret fint prismæssigt, så vidt jeg kan se på Axel.. Spørgsmålet er så selvfølgelig om de findes billigere, selvom 260 kr. pr. sæson jo faktisk er meget rimligt. :)
Og.. er der ellers noget jeg bør holde øje med i denne glimrende serie? :)
#2 filmz-herskegut 21 år siden
Selvom Richard Dean halvvejs forlader serien i ssæson 9, så gør det den ikke bedre, pt (sæson 8) er han der kun i korte klip. selvfølgelig savner man hans små spydige kommentarer osv, men det gør ikke at serien ikke er "Se-værdig"
Som du nok har opdaget, er hele serien faktisk en kontinuel (staves det sådan? pyt i ved hvad jeg mener :) historie. der bygges hele tiden mere på, og man får flere og flere informationer. Kan personligt ikke løsrive mig når ugens stargate afsnit kommer :)
Alt i alt, fortsæt med at se den, du vil under ingen omstændigheder fortryde det.
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#3 Martindan 21 år siden
og #1 - har set de 7 første sæsoner, og jeg kan kun anbefale den.... Serien taber ikke pusten på noget tidspunkt og fra sæson 4 og frem synes jeg faktisk serien har sine stærkeste sæsoner.... Det er den bedste sci-fi serie på markedet synes jeg...
og en lille sjov intern ting du skal holde øje med er hvor tit RDA egentlig nævner noget der har med SImpsons at gøre... eller nogle af deres mange andre indforstået hints til Star Wars, MacGuyver, Star Trek osv.
Ellers er det værd at bemærke i takt med serien udvikler sig udvikler karaktererne sig også.. der er mange serier hvor karaktererne forbliver den samme, men her er de faktisk i konstant udvikling....
Nogle der ved hvor man kan se Stargate Atlantis iøvrigt?
#4 filmz-Kadann 21 år siden
Takker.. :)
Jeg ser iøvrigt Stargate Atlantis men ikke på en tv-kanal, if you know what I mean. ;)
#5 filmz-herskegut 21 år siden
Du skulle have modtaget en pm :)
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#6 21 år siden
Håber at de får overtalt Richard Dean Anderson til at komme tilbage. Amanda Tapping mangler også i de første afsnit af season 9 (barselsorlov).
SG-1 Atlantis er et rigtig godt eksempel på at man kan lave Stargate uden Richard Dean Anderson. SG-A er også virkeligt godt, og deres modstandere er bedere opbygget, og virkeligt fedt med de andre fraktioner i Atlantis de kæmper med/imod/omkring.
#7 filmz-Kadann 21 år siden
En af de ting der virkelig morer mig ved Stargate Atlantis er at Colm Meaney dukker op med jævne mellemrum. Man kan åbenbart ikke lave en eller anden form for sci-fi på TV uden at han skal blande sig.. hehe
Men, det er helt ok med mig, fordi han er en ret sej serieskuespiller.
#8 davenport 21 år siden
#9 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Jeg skulle lige til at nævne Colm Meaney, men nu sagde du det jo :)
Jeg syntes også SG-1 og SG-A at blive en af de bedste serier basseret på en film. Jeg genså filmen forleden og syntes faktisk i dag bedre om serierne.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#10 filmz-Kadann 21 år siden
Jeg har det på præcis samme måde mht. serie og film. Jeg har netop købt filmen i "director's cut", men var nu ikke specielt imponeret over den.. så er det jo godt at jeg har den gamle udgave på LD. :)
Jeg har også selv tænkt over det med Star Trek og i det hele taget andre ældre sci-fi serier. Man kan se mange af de kvaliteter i Stargate, som har holdt Star Trek kørende i så mange år, og er repræsenteret i andre sci-fi serier, som Battlestar Galactica, V og ikke mindst Buck Rogers. Til tider kan de være en anelse corny, men alligevel holder historierne og personerne hele vejen igennem.