Jeg er kommet i gang med at se Stargate SG-1 på DVD og er nu nået til 8 sæson. Jeg havde den opfattelse at Atlantis serien startede efter 8 sæson, men da jeg så episoden "Prometheus Unbound", hvor Hammond og Daniel tager af sted til Atlantis, fandt jeg ud af at dette ikke var korrekt. Derfor er spørgsmålet; hvor starter Atlantis serien præcist i SG serien? og skal man se episoderne sideløbende i en bestemt rækkefølge for at få mest ud af begge serier? Jeg har søgt lidt efter en "Stargate kronologi" på nettet men kan ikke rigtig finde nogle sites hvor episoderne fra begge serier er listet sammen. Havde man haft noget lignende Star Trek's stardate system i serien, så havde det været noget nemmere ;)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Umiddelbart, ville jeg mene efter at have set både Atlantis og SG1 at man sagtens kan se dem uafhængigt af hinanden.
Men en ting som du har fat på er kroniologien, den kunne de godt arbejde lidt bedre på således at man skulle følge dem sideløbende. Hvilket ville gøre SG universet endnu mere bredt og derved federe.
Men til hvor Atlantis serien starter, så begynder Atlantis Serien umiddelbart efter de sidste 2 afsnit at Sæson 7 Lost City Part 1-2. Hvor man finder ud af, at det sidste hvilested for atlantis, inden byen forsvandt helt var på Antarktis.
Hvor starten af Atlantis serien jo også så dejligt kronilogisk begynder med scenen hvor O'Niell flyver Major John Sheppard der ud.
Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!
Som #2 siger, så kan man sagtens se de to serier uafhængigt af hinanden og der er kun nogle enkelte afsnit hvor man overlapper hinanden en smule, men det er ikke nødvendigt f.eks. at se afsnit a-b i SG-1 for at få noget ud af afsnit x-y i Atlantis.
Jeg startede f.eks. med at se Atlantis og blev grebet så meget af universet, at jeg gik igang med SG-1, uden at det på noget tidspunkt har været forvirrende for mig. Jeg må dog erkende at jeg mistede interessen lidt for Atlantis, da jeg gik igang med SG-1, da jeg mener at der er mere kød på SG-1.
#1 trekster 19 år siden
#2 Dørk 19 år siden
Men en ting som du har fat på er kroniologien, den kunne de godt arbejde lidt bedre på således at man skulle følge dem sideløbende. Hvilket ville gøre SG universet endnu mere bredt og derved federe.
Men til hvor Atlantis serien starter, så begynder Atlantis Serien umiddelbart efter de sidste 2 afsnit at Sæson 7 Lost City Part 1-2. Hvor man finder ud af, at det sidste hvilested for atlantis, inden byen forsvandt helt var på Antarktis.
Hvor starten af Atlantis serien jo også så dejligt kronilogisk begynder med scenen hvor O'Niell flyver Major John Sheppard der ud.
#3 filmz-Kadann 19 år siden
Som #2 siger, så kan man sagtens se de to serier uafhængigt af hinanden og der er kun nogle enkelte afsnit hvor man overlapper hinanden en smule, men det er ikke nødvendigt f.eks. at se afsnit a-b i SG-1 for at få noget ud af afsnit x-y i Atlantis.
Jeg startede f.eks. med at se Atlantis og blev grebet så meget af universet, at jeg gik igang med SG-1, uden at det på noget tidspunkt har været forvirrende for mig. Jeg må dog erkende at jeg mistede interessen lidt for Atlantis, da jeg gik igang med SG-1, da jeg mener at der er mere kød på SG-1.
#4 Martindan 19 år siden
se
SG1 - 1 til 8
Atlantis season 1
og derefter kan du se se season 9 af SG1 of season 2 af Atlantis uafhængeigt