Gravatar

#11 Ispep 12 år siden

Looper
Brake (med Stephen Dorff)
Shutter Island
Source Code
War Of the Worlds (altså, jeg kunne måske godt se igennem fingre med den lykkelige slutning engang, men den virker altså flad og burde have været mere troværdig og kompromisløs. Lidt typisk sødsuppe fra Spielberg i en ellers spændende og medrivende world-invasion film).
Sunshine (egentlig synes jeg ret godt om filmen, men slutningen har jeg altid fundet utilfredsstillende. Der går lidt for meget "stilbrud" i den. Ihvertfald en slutning jeg have set udspille sig anderledes).

Gravatar

#12 Popeye 12 år siden

IT / Det Onde - En anden King-filmatisering, hvor første halvdel er god og sidste del bare er lidt af en pinsel.

Generelt lider en del gysere af denne sygdom, bl.a. What Lies Beneath med en fuldstændig overgearet slutning...
...and then some
Gravatar

#13 Zombi 12 år siden

Ispep (11) skrev:
Shutter Island

Ja for pokker! Fremragende psykologisk thriller, men slutningen fandt jeg decideret nedladende over for sit publikum. Scorsese, som jeg ellers har den dybeste respekt for, tror simpelthen, at vi er så dumme at vi har brug for at få skåret hele filmen ud i pap til sidst. Slutningen er jo en halv time lang og slår den samme pointe fast igen og igen og igen.

Jeg var så frustreret over slutningen første gang jeg så den, at jeg glemte alle dens kvaliteter. Genså den fornyelig og var meget mere opmærksom på de gode sider ved den, men slutningen kunne stadig være bedre. Den vandt dog en del ved gensynet for mig, så hvor det før var en film jeg hadede, holder jeg nu af den.
Gravatar

#14 Ispep 12 år siden

Jeg synes fint om filmen de to gange jeg så den, mest pga. den overbevisende stemning og gode præstationer, men 3 akt falder ned med et brag og viser, at Scorsese altså ikke er på sin hjemmebane i denne type "nothing is what it seems" film. Den var drøn forudsigelig og ikke vanvittigt opfindsom. Dog har manden stadig et relativt højt bundniveau, at den stadig er ganske vellykket i min bog.
Gravatar

#15 Snaden 12 år siden

Godt nok ikke en film, men den amerikanske udgave af The Office startede ret godt og er endt i total lort.
Gravatar

#16 Riqon 12 år siden

Kan se at flere allerede har nævnt Event Horizon. Den synes jeg er stjerneeksemplet på en lovende film, der bare kører helt af sporet.

Kan derudover nævne Basic (den med Samuel L. Jackson) og Vanilla Sky, hvor slutningerne er deres allerstørste svagheder imho.

#15 - Når det gælder serier, så synes jeg næsten det er reglen oftere end undtagelsen, at de starter godt, men ender med noget ... fx Lost. Prison Break. 24 timer.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17 Snaden 12 år siden

Riqon (16) skrev:

#15 - Når det gælder serier, så synes jeg næsten det er reglen oftere end undtagelsen, at de starter godt, men ender med noget ... fx Lost. Prison Break. 24 timer.

Det har du egentlig nok helt ret i. Min fejl.....carry on. :)
Gravatar

#18 Riqon 12 år siden

Kunne måske være interessant med en tråd, der hed "serier, der slutter godt". ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 Richard Burton 12 år siden

#18 Life on Mars
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#20 Zombi 12 år siden

#18 "The Larry Sanders Show" holdte også niveauet igennem alle 6 sæsoner.

Skriv ny kommentar: