Gravatar

#1 Zombi 12 år siden

Fornylig havde jeg lyst til at gense "Dreamcatcher", ja det er egentlig ikke en særlig god film, men den første halve time starter nu ganske lovende ud.

Den har et godt cast med Damian Lewis, Timothy Olyphant, Jason Lee og Thomas Jane i de bærende roller. Den er også forholdvis stemningsfuld og velspillet, i hvert til at begynde med, og så er jeg vild med [url= warehouse" scenen[/url]. Dens brug af musikken og det hele er fantastisk. Damian Lewis' scener, efter at han er blevet "besat", er også ret gode.

Men så kom jeg i tanke om alt det knapt så vellykkede: så som at filmen går helt amok efter noget tid, smider alt hvad der fungerede over bord, og går i action-mode. Så er der også Morgan Freeman med nogle kæmpe øjenbryn, Tom Sizemore som en eller anden random supersoldat, hæslig CGI og masser af plat pruttehumor. Pludselig havde jeg ikke lyst til at se den mere.

Hvilke film synes I starter godt ud, som så mister pusten hen ad vejen?
Gravatar

#2 Benway 12 år siden

Af nyere eksempler: "In Time". Jeg var helt solgt ca. den første time, men vildt skuffet over udviklingen. Jeg anmeldte den her.

Danny Boyles "Sunshine" efterlod meget den samme følelse. Op til det sidste akt er den formidabel.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 Richard Burton 12 år siden

Ninth Gate
Looper
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#4 Collateral 12 år siden

The Last Exorcism - spændende og dobbelttydig horrorfilm, der totalt spolerer stemning og førnævnte dobbelthed med en enormt søgt slutning der ødelægger hele filmen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 jessup 12 år siden

Red lights - den slutning stinker big time.
This is just until June
Gravatar

#6 DarkLight 12 år siden

Skyfall
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#7 McPeter 12 år siden

En film der plejer at dele vandene vedr. slutningen er Event Horizon som nærmest skifter genre, lidt ligesom From Dusk till Dawn.

Jeg er selv ret pjattet med Sunshine, men den slutter også rimeligt surrealistisk.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 12 år siden

Hahaha, jeg læste kun overskriften, og tænkte straks på "Dreamcatcher". Episk at det var lige præcis den film, du selv tænkte på.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 Zombi 12 år siden

Lord Beef Jerky (8) skrev:
Hahaha, jeg læste kun overskriften, og tænkte straks på "Dreamcatcher". Episk at det var lige præcis den film, du selv tænkte på.

Ja men den er jo også rigtig god i ca. 30 min. ;)
Gravatar

#10 Zombi 12 år siden

"Event Horizon" er også et godt bud. Den første halvdel af filmen er klart bedst og så går det ellers støt og roligt ned ad bakke. Holder dog stadig af den til trods for dens fejl og mangler.

"From Dusk till Dawn" har jeg altid godt kunne lide. Begge dele af den. ;)

"Sunshine" er også veloplagt, da jeg finder slutningen så skidt, at jeg altid bliver lidt skuffet de få gange jeg har set den. Den går fra fremragende til middelmådig.

Skriv ny kommentar: