Gravatar

#1 Batsy 15 år siden

Davs her er en stil jeg har skrevet

Du kender nok den talemåde Maskinerne vil overtage verden, den talemåde har været i mange film eks Terminator The Matrix osv. Mange siger at vi mister vores arbejde pågrund af maskiner, jeg tror nu mere at det er en hjælp jeg tror at vi mennesker ikke kommer til at lave en maskine som en robot der kan alting. Men alt kan ske som man sige, i filmenes plot er det maskinerne i Matrix eller I Robot og Terminator skabt til det bedste for menneskene. I matrix var selve Matrix skabt til at lave et nyt liv for menneskeheden som forgår i den år 2000 men forgår i år 2200. Man kunne vælge et liv som en rig mand eller en mand der er berømt skuespiller også videre. Men der kom fejl i Matrix og ingen måtte komme ud igen, og de der var kommet ud som er helt rene mennesker som ikke har været i slim og haft en kæmpe nåle i hovedet som gjorde at de var inde i matrix og levede der. Maskinerne prøvede også at udrydde de sidste Mennesker der ikke var inde I Matrix.
I Robot handler om mennesker i 2035 der har fået afløst deres arbejde med robotter som kaldes NS 4 det er skabt med tre love 1 lov aldrig skade et menneske 2 en robot skal beskytte sig selv medmindre det er i strid med anden lov. 3 en robot skal adlyde alle ordre af mennesker.
Men en den klogeste plastorganisme VIKI opdager at vi mennesker ødelægger os selv med atomkrafter, og alt om miljøet osv. Robotterne NS 5 er nye bredere og klogere, ligesom er det en fejl i systemet og VIKI prøver at myrde hovedpersonen Spooner som er Detektiv som prøver at finde ud af hvad der sker.
Terminator handler om programmet skynet og dommedag, Skynet skulle være en hjælp for hele USA men Skynet opdager sig selv og opfatter ikke bare menneskene i Rusland og andre lande. Nej alle mennesker var en trussel. Skynet valgte a1t afyrre alle atomvåben mod de andre lande og de andre lande gav igen med deres våben og det blev til Dommedag næsten alle mennesker blev slået ihjel. Men der var nogle overlevende som John Conner der vil få Skynet ned med nakken sammen med andre overlevende.
Som sagt er disse tre eksemplar med samme plot maskiner overtager verdenen eller der er en fejl i systemet der styre dem. Men det jo bare vrøvl og fantasi jeg tror maskiner ikke vil afløse os med at vi laver robotter der kan alt, men jeg tror vi laver noget mere nyttig som biler der ikke køre benzin. I Robot havde de lavet biller der have automatisk styring og kørte på vand og ikke benzin. Nogen tror vi ikke har brug for så meget teknologi som de gamle mennesker siger, imens de unge siger vi kunne godt bruge mere teknologi, jeg derimod vil ikke have at vi skal have eks robotter. Jeg har det fint med denne her tid vi lever i nu. Vi mennesker har haft maskiner i lang tid, Vores mest brugte maskine har været Bilen der er over milliarder af biler i dag. Nu er vi i gang med at skabe robotter i Kina, de kan gøre få ting på grund af vi ved ikke som meget om teknologi i nu.

Billedet viser en robot der skal forstille en kinesisk pige, efter min mening er det kun begyndelsens. På Maskiner vil overtage verden på den gode måde snart vil vi have vores egen robot i hjemmet som hjælper med alt. Vi kan også regne med som Biler der kan køre automatisk og måske endda at de kan svæve.
Maskinerne Overtagelse er bare begyndt bare vent til år 2100 du nok død der men der vil måske ske noget meget uventet af menneskets teknologi mange veje.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#2 frankdrebin 15 år siden

Fin stil, dog mangler der en masse kommaer, og nogle af sætningerne kunne godt trænge til lige at blive omskrevet :)

Og så tænker jeg, hvis det er en lærer der skal læse den, skal de næsten have set de tre film du henviser til, ellers kan det virke rodet :)
Gravatar

#3 Yoda 15 år siden

Udover, hvad frankdrebin fremhæver, så skal du huske at fremhæve filmtitler - og titler generelt - så de skiller sig ud fra den øvrige tekst. Det kan du enten gøre med citationstegn eller ved at placere disse i kursiv.

Og så ville jeg vælge en mere tydelig afsnitsinddeling, der gør din stil mere læsevenlig :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 Batsy 15 år siden

hehe ja den er på 1,5 afsnit delling men den bliver bare sådan, men tak har hellere ikke at kommaer og sådan noget.

Gravatar

#5 MOVIE1000 15 år siden

hva går opgaven ud på?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 Batsy 15 år siden

skrive et essay på menneske og maskine

Gravatar

#7 Slettet Bruger [1724726010] 15 år siden

Jeg havde selv opgavehæftet med det stileemne da jeg gik i 8. klasse or so. Jeg vil råde dig til at være meget opmærksom på genren "essay", for din tekst opfylder ikke rigtig kravene til essaygenren. Et essay skal være reflekterende og i høj grad 'tænke' over et bestemt emne. Det du har skrevet ligger nærmere en novelle.

Den danske wikipedia-artikel opridser meget godt, hvad der kendetegner et essay. http://da.wikipedia.org/wiki/Essay
Gravatar

#8 MOVIE1000 15 år siden

så tror jeg at du nok ikke skal lade filmene styre essayet for meget det fylder en hel del fortæl hellere hvad der kan være godt eller skidt med maskiner
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 Batsy 15 år siden

#8 jeg skrev en ny stil fandt ud af det var noget meget nemmere jeg skulle skrive et brev har skrevet det færdigt skal bare findpudes til og så skal jeg have et

Skriv ny kommentar: