El vez, min The Eye (Hong Kong-udgaven, er jeg ret sikker på) har så vidt jeg kan se ikke nogle problemer med sync. Kan det være din dvd-afspiller? :S Jeg ved ikke, om det bare er mig, men jeg har før oplevet dvd-afspillere, hvor nogle film ikke virkede ordentligt, mens samme film virkede fint på andre mærker. Den første afspiller, jeg nogensinde købte (Samsung) og min sidste (tangent) før den nuværende, var i særklasse slemme på det punkt...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#12 Nae HK udgaven gaar skam ikke ud af sync, den er bare ikke anamorphic. Det er den koreanske der er ude af sync.
Bottom line: Jeg soeger en udgivelse der er anamorphic og ikke gaar ud af sync, det lader til jeg skal have fat i den danske (eller den britiske re-release).
Har aldrig haft problemer med min pioneer afspiller og jeg er overbevist om at den ikke er skyld i problemet, fra dvdcompare: Notes:The English subtitles run out of sync with the speech from around 30 mins onwards.
Sku jeg selvfoelgelig have tjekket inden jeg koebte den :\
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#13 Okay, der var jeg ikke rigtig vågen... det stod selvfølgelig i din første post. Men af to onder er jeg så glad for, at det er HK-versionen, jeg ejer. Har ikke noget 16:9-fjernsyn endnu, så indtil da vil jeg leve i lykkelig uvidenhed om de kvaler manglen på anamorphic kan give... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Hehe.. men selvom du ser paa 4:3 skulle du gerne kunne se en bemaerkelsesvaerdig forbedring af billedet paa anamorfiske udgivelser, specielt naar vi snakker 2.35:1, da det anamorfiske transfer fylder langt mindre paa skiven og derfor giver plads til, potentielt ihvertfald, et bedre transfer.
Naah, men det var vist et sidespring..
Tja det kommer jo saa an paa den enkelte udgivelse, men det er jo lidt lissom at spoerge om dvd saa er bedre end vhs - potentialet er der, men nogle udgivelser udnytter ikke formatet optimalt.
#17 Ja da. Et DVD billede er bygget af det samme antal pixels ligemeget om det er 4x3 eller 2.35x1 Så naturligvis vil der være flere pixels per "rigit" tomme på et 2.35x1 billede end på et 4x3 billede.. :)
Men så kommer, som El vez sige til spørgsmålet om transferet...
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout, descend on us all this day, and for evermore.
#11 Hej El vez, undskyld det sene svar, men det har sgu været en hård weekend...! Den er både anamorphic og har DTS, og det er denne udgave jeg har: The Eye
#11 El vez 21 år siden
Edit: Ah jeg fandt det hos axel, det ser ud som om det er den danske udgivelse jeg skal have fat i.
#12 evermind 21 år siden
#13 El vez 21 år siden
Bottom line: Jeg soeger en udgivelse der er anamorphic og ikke gaar ud af sync, det lader til jeg skal have fat i den danske (eller den britiske re-release).
Har aldrig haft problemer med min pioneer afspiller og jeg er overbevist om at den ikke er skyld i problemet, fra dvdcompare:
Notes:The English subtitles run out of sync with the speech from around 30 mins onwards.
Sku jeg selvfoelgelig have tjekket inden jeg koebte den :\
#14 filmz-ataris 21 år siden
edit: jeg er for langsom :)
#15 evermind 21 år siden
Okay, der var jeg ikke rigtig vågen... det stod selvfølgelig i din første post. Men af to onder er jeg så glad for, at det er HK-versionen, jeg ejer. Har ikke noget 16:9-fjernsyn endnu, så indtil da vil jeg leve i lykkelig uvidenhed om de kvaler manglen på anamorphic kan give... ;)
#16 El vez 21 år siden
Naah, men det var vist et sidespring..
#17 evermind 21 år siden
Spørgsmålet er dog så: Udnytter man så den ekstra plads?
#18 El vez 21 år siden
#19 filmz-WSTE_M 21 år siden
Et DVD billede er bygget af det samme antal pixels ligemeget om det er 4x3 eller 2.35x1
Så naturligvis vil der være flere pixels per "rigit" tomme på et 2.35x1 billede end på et 4x3 billede.. :)
Men så kommer, som El vez sige til spørgsmålet om transferet...
descend on us all this day, and for evermore.
#20 filmz-dr. hoax 21 år siden