Gravatar

#11 chandler75 19 år siden

Jeg ved godt der er mange cyklister der cykler råddent, men i KBH er det nærmest sådan at man bliver nødt til at bøje reglerne hvis man vil overleve i trafikken. Det er nok også derfor kvinder udgør 90 % af tilskadekomne cyklister - de kører simpelthen for pænt.

Jeg cykler i indre by flere gange om ugen, og min vurdering er at omkring 20 % af billisterne ikke fx. overholder deres vigepligt. Det er især slemt i kryds som dem ved HC Andersens Boulevard og Vesterbrogade. Og hvem har ikke prøvet at være lige ved at blive mast af turistbusserne ved Tivoli?

I KBH gælder det som cyklist ikke om at overholde reglerne, men om at kunne forudse og læse trafikken. Og det er ærgerligt at det skal være sådan.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#12 MadMartigan 19 år siden

Så blev den underskrift sat!
I'm your huckleberry...
Gravatar

#13 filmz-Wacker 19 år siden

Det er nok også derfor kvinder udgør 90 % af tilskadekomne cyklister - de kører simpelthen for pænt.
<---- eller bruger tiden på sms eller telefon er min opfattelse
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#14 frahm-2 19 år siden

interessant med diskussionen om højresvingsulykker og cykelister. Desværre er det dog ikke det, det handler om (som I sikkert ved), problemet er heller ikke så meget i indre by. Problemet er i forstæderne og landområderne hvor nogle folk åbenbart har for meget fritid og bruger deres bil som legetøj. Desværre hjælper det ikke altid at frakende dem kørekortet, da de bliver ved med at køre. Jeg mener at man burde fratages rettigheden til at eje en bil, hvis man ikke har et kørekort.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#15 Spanner 19 år siden

Hvad fanden skal det hjælpe at skrive virtuelt under på et internetsite? Det er jo ikke som om det er lovligt at køre på den måde. Det står allerede i færdselsloven at man skal køre så man ikke er til gene og ulempe for andre traffikanter, hvilket man må siges at være når man slår dem ihjel.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#16 vapor 19 år siden

Stop cyklister!
Gravatar

#17 lyspunkt 19 år siden

Desværre tror jeg ikke, at en underskrift er det eneste, der skal til, men min underskrift er ikke desto mindre tilføjet
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#18 filmz-vassago 19 år siden

#14: det forhindrer dem jo ikke at have en bil. Jeg arbejdede sammen med en der havde fået frakendt kørekortet for sprit, og vist også en enkelt gang for fart. Da jeg arbejdede sammen med ham, havde han ikke noget kørekort, men kørte "selvfølgelig" stadig bil. Han fortalte endda, at han var blevet stoppet et par gange af politiet - hvor han så bare fortalte dem, at han havde glemt kørekortet, og så bare oplyste hans kammerats navn og cpr-nr. Hvis man har den slags "kammerater", så kunne bilen sikkert også stå i deres navn.

Jeg synes derimod at man skal slå ufattelig hårdt ned på den slags. Hvis man bliver taget for sprit, ræs eller høj fart i byer, eller bare dødskørsel - så er det bare klippe kortet i en 5-10 årig periode, og en bøde på 100.000kr.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#19 Outbound Sith 19 år siden

Hvad er det, der får filk til at tro, at en underskrift indsamling er "the way to go" i sådan en situation? Som Spanner sagde, så erdet allerede ulovligt.

Jeg mindes stadig med fryd en meget bister kvinde, der efter afsløringen af "hundefabrikker" i Polen var i "Go'aften Danmark" for at gøre reklame for en underskriftindsamling, som hun havde startet. Når der var underskrifter nok ville de alle sammen gå i fakkeltog til Christiansborg for at råbe politikerne op.

I Nyhederne mindre end 10 minutter senere kunne TV2 så fortælle, at Lene Espersen allerede var blevet kaldt i samråd! :)

Underskriftindsamlinger er blot kædebreve for det 21. århundrede...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#20 Yoda 19 år siden

Underskrift sat.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: