Gravatar

#21 filmz-Kadann 19 år siden

#18 -

Ellers ville det jo være oplagt i særligt grove tilfælde, at beslaglægge bilen der køres i, så vil det jo stoppe.

Specielt sådan noget som ræs kunne sikkert begrænses ret voldsomt, hvis folk fik nappet deres bil, når politiet kommer til.

Jeg så for et par år siden nogle af de klaphatte der kører ræs forskellige steder i danmark, som mente at det var statens opgave at give dem en bane de kunne køre på, selvom det de laver er ulovligt.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

#22 19 år siden

Jeg er både cyklist og bilist. Det er klart, at bilerne udgør faren, men det er ofte cyklisterne, der skaber den farlige situation. Problemet i DK er jo, at den almindelige dansker ikke føler, at han har pligter - kun rettigheder.

Det er da ikke så mærkeligt, at en del cyklister bliver klappet ned i højre sving. Cyklisterne betragter det jo som totalt nørdet at nedlade sig til at række hånden ud. Hvor tit holder man ikke i sin bil inden højresving og venter på en cyklist, der svinger til højre uden at række lappen ud? Eller endnu værre: De cyklister der rækker hånden ud i samme øjeblik de drejer "for så har de rakt hånden ud".

Jeg forstår sgu godt, at mange bilister ikke tager særligt hensyn til cyklister ved højresving. Halvdelen af de cyklister, der ikke rækker hånden ud, skal jo til højre alligevel, hvorfor så spilde tid på at vente på dem? Jeg skal ikke forsvare disse bilisters tankegang, men det er dog med til at forklare, hvordan bilisternes ligegyldige holdning til højresving opstår.

Som sagt: Problemet er, at alle holder på deres ret. Typisk dansk er at belønne en medtrafikants (MODtrafikants?) ulovlighed med at begå en større ulovlighed selv:

A: Den ene cyklist kører på cykelstien mod ensretningen.
B:Den anden cyklist svarer igen ved at forsøge at forårsage en ulykke ved at kante den modkørende ud på vejbanen.

A: En bilist kører for hurtigt.
B:Den forankørende vil ikke trække ind i indersporet og bremser måske endda hårdt op.

A: En bilist kører for tæt på en cyklist.
B: Cyklisten begår hærværk ved at tæske en knytnæve ned i taget på bilen.

Velkommen til Danmark - de små lomme-politibetjentes land.
Gravatar

#23 chandler75 19 år siden

Halvdelen af de cyklister, der ikke rækker hånden ud, skal jo til højre alligevel, hvorfor så spilde tid på at vente på dem? Jeg skal ikke forsvare disse bilisters tankegang, men det er dog med til at forklare, hvordan bilisternes ligegyldige holdning til højresving opstår.

Det skal vel ikke gå udover dem der skal lige over vejen (og ikke til højre), at nogle ikke rækker hånden ud?? Det er jo dem der skal lige over der kommer til skade når bilen ikke overholder sin vigepligt - og man kan jo ikke rigtig indikere at man skal lige over på anden måde end ikke at foretage sig noget (række hånden ud).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#24 azathoth 19 år siden

#23: Du kan jo pege imens du med munden former ordene "JEG SKAL DEN VEJ!" ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#25 chandler75 19 år siden

Jeg rækker nogle gange venstre hånd ud for at minde billisten om at han ikke skal brage ind i mig...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#26 Tylerdurden 19 år siden

Underskrevet.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

#27 19 år siden

#24+25: LOL
Gravatar

#28 davenport 19 år siden

Jeg bor selv i oplandet til Kolding, hvor der tit hersker reglen om at man godt kan køre sprit, for der er alligevel ikke noget politi. Det er altså tit opfattelsen, at det er politiet man skal frygte, ikke det at dræbe et andet menneske.

Jeg har skrevet under, og opfordret alle på kontoret til at gøre det samme.

Og de der kører ræs... Det har jeg det bare generelt svært med. Jeg kan slet ikke klare typerne der gør det, mentaliteten osv. Det er ofte de samme som står på diskoteket, total oppe at køre på amf. Hele den del af den danske ungdom, kan jeg slet ikke have med at gøre.
Da jeg var ung, kaldte vi den slags "Brianer", men det er vidst passé efterhånden.

Jeg er helt enig i, at der burde være en egnethedsprøve for folk der lige har fået pappet, måske en gang hvert ½ år. (Og hvis man er klædt i hvidt, smart tøj med guldkæder og kasket, skal man slet ikke i nærheden af en bil! - og måske skulle man indføre en drugtest også.

Jeg har ikke selv kort, og jeg har ikke cyklet i flere år..(Hvilket med tydelighed kan ses på min deer-gut! :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#29 filmz-herskegut 19 år siden

Klokken er 12, og nu er den aarlige test af varslingsalarmer igang.. det er snart frokost, og jeg har ikke meget at tilfoeje til denne debat..

Samlet antal underskrifter: 110598

Synes faktisk at det er flot der er kommet saa mange i skrivende stund :)

Men som det er naevnt tidligere, saa ligger en stor del af skylden hos de unge billister, som tror de kan det hele.
i mine oejne skulle der laves uanmeldte test besoeg hos dem som kunne vaere potentielle fart daemoner.

Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#30 chandler75 19 år siden

Testen af varslingsalarmer kommer altid bag på mig... min første tanke er altid om der nu er bombeanreb eller om Barsebäck er forvandlet til en atomsky...

Skriv ny kommentar: