Gravatar

#1 Bobby Singer 18 år siden

Jeg opretter denne tråd i håb om, at der er andre Supernatural fans på denne side, lige som mig selv. Så vi kan diskutere, anmelde og vurdere de forskellige afsnit og sæsoner af Supernatural.

Husk altid at bruge spoiler bokse, når det er nødvendigt, så vi ikke ødelægger det for de andre, som ikke har set det anmeldte afsnit eller sæson i nu.

For folk som ikke ved hvad Supernatural er, så kan jeg fortælle, at det er en serie, som startede i år 2005 på CW og som lige nu kører på sin 3 sæson i USA. Serien handler om to brødre, Sam og Dean Winchester, som kører rundt i USA og dræber onde væsner. Den kan nok bedst beskrives som en slags horror road-movie. Der er selvfølgelig også en overordnet historie, som langsomt udvikler sig gennem serien til et dramatisk klimaks og så skal der hvis ikke siges mere om det.

Jeg er selv lige blevet færdig med anden sæson af Supernatural og jeg må indrømme, at jeg er blevet rimelig hooked på serien.
Idjit
Gravatar

#2 Bobby Singer 18 år siden

Anmeldelse af 1. sæson:

Jeg må indrømme, at jeg var en lille smule skeptisk første gang, jeg hørte om serien, ideen lød sådan set fin nok, men jeg synes, at det lignede en pige serie af en eller anden grund. Men jeg gav alligevel serien en chance og jeg blev glædeligt overrasket. Den var meget federe, end jeg havde regnet med.

Måden den blander komik og gys på er helt fantastisk. Det kunne let være endt galt, men takket været Jensen Ackles (Dean Winchester) og Jared Padaleckis (Sam Winchester) gode sammenspil, køber man alligevel ideen, de har tydeligvis haft det sjovt under optagelserne og det smitter af på tilskueren. Afsnittene svinger lidt i kvalitet, men for det meste er de rimelig gode og en lille smulle uhyggelige, ikke overdrevent, men man får da nogle chok en gang imellem og det er jo altid godt.

Det er også tydeligt at se, at skaberen af serien Eric Kripke virklelig elsker at se film, derfor er 1. sæson også fyldt med referencer til film og tv-serier gennem tiden, derfor bliver serien også lidt sjovere at se, hvis man har et stort kendskab til film og tv-serier, men det er absolut ikke nødvendigt, at have det for at nyde serien. Desuden så har serien et mega fedt soundtrack med bands som AC/DC og andre rockbands.

Alt i alt, er det en rigtig god start for Supernatural og det bliver bestemt ikke værre med 2. sæson.

1. sæson: 5/6 stjerner.
Idjit
Gravatar

#3 Bobby Singer 18 år siden

Jeg lægger min anmeldelse af 2. sæson ud i morgen.
Idjit
Gravatar

#4 akerman 18 år siden

Jeg stoppede med at se den efter afsnit 9-10 eller deromkring. Synes den for det første var lidt for poppet/teen-agtig.. men det andet, og det værste var, at serien kørte efter samme kedelige formel i hvert afsnit.

1) find nyt monster/legend
2) dræb nyt monster/legend
3) rinse repeat

Der var aldrig noget ud over det sædvanlige, eller en historie der kørte over flere episoder i træk (udover det med faderen).
Gravatar

#5 Bobby Singer 18 år siden

# 4 - Jeg kan sagtens forstå din kritik af serien, det med at de skal finde et nyt monster og så dræbe det godt kan blive lidt ensformidt i længden. Men jeg synes faktisk, at det er rart at se en serie, som ikke har et eller andet kæmpe plot om, at de skal redde hele jorden og så de der "monster of the week" episoder er lidt af charmen ved serien, synes jeg.

Efter min mening har serien en rimelig fin balance gang mellem "monster of the week" episoderne og så den mere historie drevne del af serien, det bliver aldrig for meget af det ene eller det andet. Men man skal også en lille smule ind i serien, før at den bliver rigtig spændende. Den overordnede historie får nemlig også en større rolle hen i mod slutningen af 1. sæson.

I 2. sæson får man også svar på en masse spørgsmål, som ikke blev besvaret i 1. sæson og den er faktisk også lidt mere historie drevet end den første var. Da 2. sæson var færdig, sad jeg med en lidt mærkelig fornemmelse i maven, for det ser faktisk ud som om, at serien er ved at gå lidt i en anden retning, end de to første sæsoner.

Det virker lidt som om, at Supernatural er ved at gå i en, vi skal redde hele jorden agtig retning, så plottet bliver sådan set større og der er pludselig meget mere på spil, end der var før. Det er også okay, men noget af det, som jeg netop kunne lide, ved Supernatural var netop den der lidt mere nede på jorden agtig følelse, hvor de kørte rundt og jagtede monster og historien langsomt, men sikkert, udviklede sig hen i mod slutningen af sæsonen, i stedet for, at de skal redde hele verden.

Men det er jo bare min mening og jeg ved jo ikke, om der er nogle andre derude, som vil byde ind med noget?

Idjit
Gravatar

#6 Spanner 18 år siden

#4 der er jo det underliggende plot med

Yellow-eyed Demon/Portalen til Helvede/Deans Sjæl [/quote]

som hele tiden ligger og ulmer og ind imellem - gerne hen imod sæsonafslutningerne - kommer op til overfladen og tager over.

Jeg er selv glad for stilen. Jeg synes, at "mythology" afsnittene i X-Files blev alt for dominerende i senere sæsoner i stedet for de "rene" X-Filer, der blev vist i det meste af sæson 1 og 2.

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#7 Bobby Singer 18 år siden

# 6 - Nemlig, jeg synes især i 2. sæson, at man virkelig sidder med den der fornemmelse af, at der er ved at ske noget stort.

Som du selv siger det med The yellow-eyed Demon og portalen til helvede bygger virkelig op til noget stort, som tilsidst i sæsonen tager helt over, så jeg synes da, at der er et fint flow i serien mellem det underliggende plot og så monster episoderne.
Idjit
Gravatar

#8 Bobby Singer 18 år siden

Fuck jeg glæder mig til se 3. sæson, bare en skam, at man skal vente i så lang tid.
Idjit
Gravatar

#9 Bobby Singer 18 år siden

Der var en konkurrence i USA på et tidspunkt, som handlede om, hvem der kunne lave den beste promo til Supernatural.

Resultaterne var meget blandede og man kan finde de fleste af dem inde på Youtube.com, men de svinger lidt meget i kvalitet og de fleste af dem er ikke alt for heldige. Men så "faldt" jeg over den her promo, som jeg synes var alt for blæret lavet, så den ville jeg lige dele med jer andre.

Den indeholder små spoilers, så man skal nok ikke se den, hvis man da ikke allerede har set første og anden sæson af Supernatural:

Idjit

Skriv ny kommentar: