Sommetider er folk herinde blevet hjulpet til at identificere film, som de ikke kunne huske titlen på, men som de i det mindste kunne huske den overordnede handling i.
Gad vide, om nogen kan hjælpe, når det gælder specifikke musiknumre?
Jeg eftersøger titel og kunstner i forbindelse med følgende nummer:
Der er tale om et dansk nummer, som nok hører til genren synthesizer-pop. Der synges på dansk, det er et band med 4-5 medlemmer, og forsangeren er en kvinde. Jeg mindes, at titlen har noget morgen-fænomener at gøre, altså et eller andet fænomen fra følgende boldgade/kategori: 'daggry', 'morgenstemning', solopgang', dug på græsset, fuglesang ... el. lign.
Tidsmæssigt er vi omkring 1980-1983, men næppe senere.
Jeg tænkte også, at det måske kan være en hjælp, at der på det tidspunkt ikke var ret mange danske bands der spillede synthesizer-pop. (Laid Back var et af de få bands der gjorde.) Så det har været et af de tidligste danske forsøg udi elektronisk popmusik.
Jeg ved ikke engang, om nummeret blev noget hit. Og i givet fald er jeg sikker på, at det var et såkaldt one hit-wonder.
Jeg mindes, at titlen har noget morgen-fænomener at gøre, altså et eller andet fænomen fra følgende boldgade/kategori: 'daggry', 'morgenstemning', solopgang', dug på græsset, fuglesang ... el. lign.
Kan du nynne melodien? I så fald er der mange apps til smartphones, der kan finde det for dig.
Nå ... nej, det glemte jeg at nævne: Melodien har jeg også glemt. Det eneste jeg kan huske, er at jeg syntes godt om nummeret. ... Så det er en svær opgave, den her. ;-)
Hey jeg mødte engang en pige i byen. Hun var dansker, havde langt hår og bryster... Ved i hvem jeg mener? :D
Jaja, jeg ved det godt. Hehe .... der er også en grund til titlen på min tråd. ;-)
Meeeeen sommetider skal der blot et bestemt hint til for, at en anden person med kendskab til det man eftersøger, husker hvem/hvad der er (eller kunne være) tale om.
Og apropos dette, så har jeg en lille idé om, at pladeselskabet var det samme som Laid Back benyttede dengang, nemlig Medley Records.
Kan det være Tågedage med Elisabeth fra 1984, eller måske noget med hendes gruppe Voxpop? Voxpop lavede 3 albums og en opsamling fra 1980 til 1983, og de brugte bl.a. nogle synthesizere og de passer meget godt med antal medlemmer.
De blev dog ikke udgivet på Medley, men derimod Genlyd.
#1 BN 13 år siden
Gad vide, om nogen kan hjælpe, når det gælder specifikke musiknumre?
Jeg eftersøger titel og kunstner i forbindelse med følgende nummer:
Der er tale om et dansk nummer, som nok hører til genren synthesizer-pop. Der synges på dansk, det er et band med 4-5 medlemmer, og forsangeren er en kvinde. Jeg mindes, at titlen har noget morgen-fænomener at gøre, altså et eller andet fænomen fra følgende boldgade/kategori: 'daggry', 'morgenstemning', solopgang', dug på græsset, fuglesang ... el. lign.
Tidsmæssigt er vi omkring 1980-1983, men næppe senere.
Jeg tænkte også, at det måske kan være en hjælp, at der på det tidspunkt ikke var ret mange danske bands der spillede synthesizer-pop. (Laid Back var et af de få bands der gjorde.) Så det har været et af de tidligste danske forsøg udi elektronisk popmusik.
Jeg ved ikke engang, om nummeret blev noget hit. Og i givet fald er jeg sikker på, at det var et såkaldt one hit-wonder.
Nogen der kan hjælpe?
#2 BN 13 år siden
Jeg har også overvejet ordet 'morgentåge'.
#3 Notional 13 år siden
#4 BN 13 år siden
Nå ... nej, det glemte jeg at nævne: Melodien har jeg også glemt. Det eneste jeg kan huske, er at jeg syntes godt om nummeret. ... Så det er en svær opgave, den her. ;-)
#5 Notional 13 år siden
#6 BN 13 år siden
Jaja, jeg ved det godt. Hehe .... der er også en grund til titlen på min tråd. ;-)
Meeeeen sommetider skal der blot et bestemt hint til for, at en anden person med kendskab til det man eftersøger, husker hvem/hvad der er (eller kunne være) tale om.
Og apropos dette, så har jeg en lille idé om, at pladeselskabet var det samme som Laid Back benyttede dengang, nemlig Medley Records.
#7 Center 13 år siden
#8 Highland Park 13 år siden
#9 Herrguth 13 år siden
De blev dog ikke udgivet på Medley, men derimod Genlyd.
#10 Notional 13 år siden