Gravatar

#11 tiany 16 år siden

Det er fuldstændig overdrevet. Nu arbejder jeg jo et sted hvor vi levere medicin til apotekerne og de er bare gået fuldstændig i selvsving og hamstre Tamiflu(medicin mod fugle og svineinfluenza). Og da vi så løb tør fordi de allesammen ville have, så ringer de op til os og skælder os ud. Desuden var der mange der ringede og spurgte efter de der doktormasker, fordi dem skal vi jo alle til at gå med nu ligesom i Mexico.

HALLO lad os lige få konstateret et tilfælde i DK inden vi går helt amok. Det er vel de færreste sunde og raske mennesker der dør af influenza.(jeg ved godt det er muligt, men gamle, syge og børn står vel i første række)
Valar morghulis
Gravatar

#12 Spanner 16 år siden

Jeg slutter mig også til gruppen, der synes, at man lige skal klappe hesten. Det hjælper intet, at det bliver kørt helt op på overdrevet.

Der dør 250.000-500.000 mennesker om året af almindelig influenza på verdensbasis, som man aldrig hører om.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#13 filmz-jonasgr 16 år siden

Svineinfluenza (som den så ikke hedder mere) er ikke farligere end alle andre influenzaer, så folk kan tage det ganske roligt. Der dør imellem 1000-1200 mennesker af influenza hvert år.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#14 tiany 16 år siden

For lige at sætte tingene i perspektiv med hensyn til hysterien så kom min chef lige med denne info idag.
Normalt sælger vi 1-2 pakker Tamiflu om ugen, dvs. ca 105 pakker på et normal år i hele DK. I den forgangende uge har vi solgt 5000 pakker!
Valar morghulis
Gravatar

#15 Thomsen 16 år siden

Jeg synes, det er fint nok, at man har et beredskab, der har vist sig at være rimelig effektivt. Da de første meldinger kom fra Mexico City, var der jo ingen, der kunne forudsige, at Influenza A alias H1N1 (eller hvad dagens moderigtige navn nu er) kun ville have en begrænset slagstyrke udenfor Mexico.

Til gengæld ryster jeg på hovedet af medierne. Jeg har ikke hørt én eneste ekspert, der ikke har manet til ro endnu, og alligevel fortsætter medierne med at male dommedagsstemning med den brede pensel. Helt latterligt var det da i dag, da det kom frem, at det hidtil eneste danske smittetilfælde er isoleret ikke af hensyn til faren, men for at beskytte vedkommende fra pressen. :-)

Som det allerede har været nævnt: Dødeligheden ved en helt normal influenza sætter altså denne her pænt meget i perspektiv.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#16 gi-jones 16 år siden

#14: Kors! Jeg gad sgu godt være ham der sad med patentet på det stads :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#17 caks 16 år siden

#11 arbejder selv på apotek, og vi 'hamstrer' fordi lægerne udskriver recepterne (dog er det helt ude af propertioner at nogle apoteker ringer og skælder ud!?!), men det skulle blive bedre nu hvor sundhedsstyrelsen har nedlagt forbud mod udskrivelse af tamiflu recepter (medmindre patienten har fået konstateret influenza a eller de skal til et af de berørte lande).

i bund og grund mener jeg det er et medieskabt hysteri der giver højere omkostninger for sundhedsvæsenet i og med de praktiserende læger, apotekerne og apoteksgrossisterne skal bruge så fandens meget tid på det.
Gravatar

#18 tiany 16 år siden

#17 Okay skælde ud, er måske for hårdt sagt, men de bliver i hvert fald ikke særlig glade og det er aldrig særlig sjovt at have sådan nogle i telefonen. Har selv prøvet det et par gang og det er de mest underlig ting de bliver fornærmet over. Vi har enkelte som konsekvent truer med at gå over til konkurrenten hvis vi ikke bøjer os efter dem :)

Valar morghulis
Gravatar

#19 Riqon 16 år siden

Masser af jokes om hysteriet derude.

A bear, a lion and a pig meet in the forest.
The bear said, “If I roar in the forests of North America, the entire forest is shivering with fear.”
The Lion said, “If I roar on the great plains of Africa, the entire savannah is shivering with fear.”
The pig said,”Big deal. I only have to cough, and the entire planet shits itself.” [/quote]

---

Blond kone ringer hjem til sin mand: "Jeg er løbet tør for benzin, men jeg tør ikke fylde på p.g.a. den der svineinfluenza!" Manden svarer: "Idiot! Den er i Mexico, ikke Texaco!"

---

What happened when the terrorists blew up the hog farm?
Swine flew.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20 jessup 16 år siden

Jeg savner helt at være bange for terrorisme.
This is just until June

Skriv ny kommentar: