Gravatar

#1 davenport 16 år siden

Hvad mener i?
Så vidt jeg kan bedømme, er der kun ganske få døde, ikke stort mere end andre almindelige forekommende sygdomme.
Men jeg fik da lidt rislen ned af ryggen, da WHO opskalerede til 5 igår.
Nu har jeg læst rigtigt meget om vira, og synes det er enormt interessant, og fik interessen efter de større ebolaudbrud i 90erne (og ikke mindst Outbreak)

Men hvad tror i egentlig i denne forbindelse? Jeg tænker fx. på USAMRIID, der jo siges at bombe landsbyer med infektioner, ligesom i Outbreak. Altså, hvis det virkelig skete, så ville man jo aldrig høre om det.

Jeg tror personligt dette er en fis i en hornlygte, men er bestemt ikke nok inde i det endnu.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

Der dør 3000 om året af malaria, der døde 1000 ældre danskere af influenza i vinters og i dag læste jeg i en artikel, at der døde flere ved at blive vaccinerede mod fugleinfluenza sidst, end der døde af fugleinfluenza. Jeg tror det ender med fisen i hornlygten.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Esquire 16 år siden

Hvad jeg mener?

Hold nu op med det hysteri, man kan snart ikke gå rundt om et hjørne uden folk snakker som om det er verdens undergang.
Ja, det kan godt være det er farligt men hold nu op. Ved den sidste alm. influenza døde der omkring 1000 herhjemme (oplyst af en eller anden nyhedsside- nej ikke EB) så klap nu hesten. Hvorfor er der døde i mexico? Well nu har jeg aldrig været der men tror nu forholdende er bare en smule anderledes der end herhjemme.

Fair nok man er forsigtig men lad nu være med at blæse det op.
If you want to lead the orchestra, you have to turn your back on the crowd
Gravatar

#4 MouseMickey 16 år siden

Medierne er altid glade for at skrive om sars, fugleinfluenza og svineinfluenza.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#5 MOVIE1000 16 år siden

Ja jeg venter bare på Hundeinfluentza kommer for så er min drøm knust
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 16 år siden

Problemet er, som andre også nævner, at det bliver blæst fuldstændig ud af proportioner - nøjagtig som med fugleinfluenza, som bruce også nævner.. Det er fuldstændig grotesk at vi skal fyldes med billeder af andre hysteriske mennesker.. Tilbage da fugleinfluenzaen jo regerede, blev det til sidst nærmest helt moderigtigt at bære malermasker, og flere jeg kender blev nærmest bange for at bestille en grillkylling hos den lokale kineser - det kunne jo være fuglen var taget med fra østen !!! Eller hvad de nu tænkte.. Det er abstrakt anywho..

Det er vel i virkeligheden fordi man er bange for at fortælle om de virkelige katastrofer i verdenen.. Hvor meget fattigdom stadig hærger størstedelen af befolkningen i 4-5 af verdens kontinentaler.. Hvordan "almindelige" sygdomme som f.eks. almindelig influenza, malaria og andre, som vi faktisk kan bekæmpe, stadig smadrer hele befolkninger pga fattigdom og mangel på oplysning og information..

Næh, når nu der er en dansk yogadyrkende rejseleder, som i øvrigt er kæreste med en "stor musiker", som bor i en lille 1 eller 2 værelses med hængelås på vinduerne et sted i Mexico, så skal det da fylde ! Fy føj !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 cyberzed 16 år siden

#5 Det næste bliver katteinfluenze...vi ved jo alle at katte er noget satan har sat til verden! :)

For at blive lidt ved vægten af debatten så mener jeg også det er helt ude af proportioner, jeg snakkede sjovt nok med en slagteriarbejder og en sygeplejerske om det i går aftes...de mente også begge at det var sjovt sådan som folk tolker ordet svineinfluenza...folk tror det er mega farligt at spise svin. Get real, du får det ikke fra svin :) Sygeplejersken kunne også underholde med statistikker om hvor mange der dør af alm. influenza :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#8 duuk74 16 år siden

Jeg fik svineinfluenza her sidste Fredag, og det har godtnok været træls. Jeg har siddet en hel uge og spillet computer og set film og tv! Nu er sygdommen så endelig ved at komme ud af kroppen igen, for jeg sveder som et svin.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 16 år siden

Det er rent hysteri. Ganske enkelt til grin. Jeg fatter ikke, at medierne har samvittighed til at skræmme størstedelen af jordens befolkning fra vid og sans, når de udmærket ved, at det netop er en fis i en hornlygte.

Og så fatter jeg i øvrigt heller ikke, at størstedelen af jordens befolkning er dumme nok til at lade sig skræmme af medierne.

the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 filmz-yoshimura 16 år siden

#8 Good one ... dit svin :-D
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: