Gravatar

#21 chandler75 18 år siden

Jeg er af den mening, at "From Hell" er Alan Moores andet hovedværk, næst efter "Watchmen". Serien er faktisk endnu mere gennemarbejdet og kompleks end "Watchmen".

Serien er samlet i et bind på 560 sider, hvoraf omkr. 50 sider (vil jeg skyde på - jeg har selv kun enkeltnumrene) består af tætskrevne noter og referencer, hvor Moore gennemgår sine teorier og argumenter til de enkelte sider i værket, ikke mindst på baggrund af sekundærlitteratur. Som en på Amazon skriver, så har han lige lavet hvad der svarer til to Ph.D.'ers arbejde. Det er selvfølgeligt ikke nødvendigt at læse noterne for at nyde tegneserien, men det højner oplevelsen af dette fantastiske værk - som ikke er læst på en time :)

http://www.amazon.com/Hell-Alan-Moore/dp/095857834...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#22 evermind 18 år siden

Yeah, det er den, jeg lige har købt! Dejlig udgivelse!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#23 ks 17 år siden

Lige lidt fremragende nyheder angående "Preacher". HBO laver nemlig en serie bygger over tegneserien! Det kan da kun glæde fans, og så endda HBO! ;)

http://www.tv.com/story/7323.html?tag=story_list;t...
Gravatar

#24 filmz-Narniabæver 17 år siden

Over Hækken er nummer et selvfølgelig!

Ellers har jeg ikke læst tegneserier i lang tid.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#25 Benway 17 år siden

#23 Hold da op! Det lyder spændende, selvom det lige umiddelbart er svært at forestille sig hvordan de vil gøre det.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#26 PredatorX 17 år siden

Lyder som om Carnivale har fået lidt inspiration fra Preacher?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#27 filmz-yoshimura 17 år siden

To spørgsmål:

Er der nogen, der har læst Frank Millers "Ronin" og kan sige noget godt eller skidt om den?

Er der nogen, der ligger inde med Frank Millers "Daredevil" og kunne tænke sig at skille sig af med dem?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#28 inflector 17 år siden

Folk glemmer helt Valhalla tegneserierne, som efter min mening er ganske gode. Især fra bind 6 og frem bliver de gode. Kan godt lide tegnestilen og humoren bliver en stor del af det i de sidste par bind. Den holder sig forøvrigt ret godt til myterne og aser og jætter.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#29 chandler75 17 år siden

# 27 "Ronin" er lavet mellem "Daredevil" og "The Dark Knight Returns", og er slet ikke på højde med disse. Tegneserien har nogle gode idéer, men er slet ikke så nytænkende eller medrivende som Millers andre 80'er ting. Jeg har prøvet at genlæse den men gav op - den fængende mig ikke.

Jeg har en del numre af Millers "DareDevil" - de originale amerikanske - som jeg da gerne sælger - til den rette pris :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#30 filmz-yoshimura 17 år siden

#29 Hvor mange har du, og hvad skal de koste?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: