Det jeg startede med at læst i mine unge dage var Kung-Fu, primært pga. jeg var stor beunder af Bruce Lee. Samtidigt læste jeg også Johna Hex som jeg syntes var sej, da han kunne klare sig ud af næsten en hver situation. En overgang var jeg tæt ved, at have hele samlingen, men hvad der blev af den erinder jeg ikke helt. En anden tegneserie der åbnede mine øjne for tegneserieuniverset var SGT. Flint. Denne mand der ville gøre alt for sine mænd samtidig med, at han skulle igennem så meget ondt og så mange lidelser. Desuden var det en tegneserie om krig, og da jeg elsker en god krigsfilm så var jeg solgt.
Jeg vil lige nævne, at jeg har haft tons vis af Anders And blade da jeg var ung. De blev alle solgt sammen med alle de andre tegneserier jeg havde på daværende tidspunkt, til Læsehesten, hvilket gjorde at jeg havde et STORT gældsbevis til køb af andre blade.
Jeg har nu de sidste MANGE år læst X-men, i gamle dage Projekt X. Jeg har altid været intersseret i superhelte og deres speciale kræfter, det er vel nok den indre lille dreng der stadig hænger ved. Desuden var jeg helt overvælget over, hvor godt nogle af bladene var tegnet, tænker især på Andy Kubert og Roger Cruz. Jeg er tæt på, at have hele samlingen og aligevele langtfra da det er nogle af de første numre jeg mangler, og de er om ikke umulige at få fat i, så meget svære.
Selvfølig læser jeg (har læst) Supermand, Batman, MAD, Sten og Stoffer, Erling og Piranhaklubben, en lodden affære osv. osv.
En ting jeg syntes er mærkeligt (ikke den eneste) er at hunkønsvæsner ikke rigtig kan se det sjove i, at læse tegneserier. Husker engang mig og min kammarat sad i den lokale klub og læste Sten og Stoffer, mens vi skral grinede over denne sjove lile knægt og hans tøjdyr. Tøserne syntes vi var TotaL baRnligEE og UmoDne ***KnuZZer** (sagt med opstoppet attityde)og sagde "der er da ikke noget sjovt ved nogle streger på et stykke papir"! De skulle bare vide. Tøser er nogle mærkelige nogle. ;-)
Jeg husker tydeligt, at mine klassekammerater så ned på mig i folkeskolen, fordi jeg læste tegneserier, var en læsehest i det hele taget.. men, folk der ikke læser eller dyrker deres fantasi på et eller andet plan, må sgu have et kedeligt liv.
Det er nu meget rart at koble den virkelige verden fra i et stykke tid, og så bare leve sig ind i en tegneserie eller en god bog.
Da jeg var yngre læste jeg Asterix og selfølgelig Anders And. Valhalla-tegneserierne var jeg også ret glad for. Måske fordi jeg altid har interesseret mig for nordisk mytologi.
Når jeg læser tegneserier nu er det først og fremmest - som flere andre åbenbart - Steen og Stoffer. Jeg har læst dem hundrede gange, men jeg ligger stadig flad af grin hver gang. Det er min absolutte favorit. Alle karaktererne er fantastiske, og den har den perfekte blanding af humor og mere eller mindre filosofiske pointer. Ellers er jeg også ret vild med Gary Larson - ved ikke om det ligefrem er en tegneserie, men hvad.
#11 filmz-vassago 22 år siden
#12 MikkelHJ 22 år siden
#13 filmz-nemesis 22 år siden
En anden tegneserie der åbnede mine øjne for tegneserieuniverset var SGT. Flint. Denne mand der ville gøre alt for sine mænd samtidig med, at han skulle igennem så meget ondt og så mange lidelser. Desuden var det en tegneserie om krig, og da jeg elsker en god krigsfilm så var jeg solgt.
Jeg vil lige nævne, at jeg har haft tons vis af Anders And blade da jeg var ung. De blev alle solgt sammen med alle de andre tegneserier jeg havde på daværende tidspunkt, til Læsehesten, hvilket gjorde at jeg havde et STORT gældsbevis til køb af andre blade.
Jeg har nu de sidste MANGE år læst X-men, i gamle dage Projekt X. Jeg har altid været intersseret i superhelte og deres speciale kræfter, det er vel nok den indre lille dreng der stadig hænger ved. Desuden var jeg helt overvælget over, hvor godt nogle af bladene var tegnet, tænker især på Andy Kubert og Roger Cruz. Jeg er tæt på, at have hele samlingen og aligevele langtfra da det er nogle af de første numre jeg mangler, og de er om ikke umulige at få fat i, så meget svære.
Selvfølig læser jeg (har læst) Supermand, Batman, MAD, Sten og Stoffer, Erling og Piranhaklubben, en lodden affære osv. osv.
En ting jeg syntes er mærkeligt (ikke den eneste) er at hunkønsvæsner ikke rigtig kan se det sjove i, at læse tegneserier. Husker engang mig og min kammarat sad i den lokale klub og læste Sten og Stoffer, mens vi skral grinede over denne sjove lile knægt og hans tøjdyr. Tøserne syntes vi var TotaL baRnligEE og UmoDne ***KnuZZer** (sagt med opstoppet attityde)og sagde "der er da ikke noget sjovt ved nogle streger på et stykke papir"! De skulle bare vide. Tøser er nogle mærkelige nogle. ;-)
MAKE MY MARVEL
#14 Corgan 22 år siden
#15 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg kan godt følge dig mht. tøser osv.
Jeg husker tydeligt, at mine klassekammerater så ned på mig i folkeskolen, fordi jeg læste tegneserier, var en læsehest i det hele taget.. men, folk der ikke læser eller dyrker deres fantasi på et eller andet plan, må sgu have et kedeligt liv.
Det er nu meget rart at koble den virkelige verden fra i et stykke tid, og så bare leve sig ind i en tegneserie eller en god bog.
#16 22 år siden
#17 filmz-vassago 22 år siden
#18 Spanner 22 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#19 Kia 22 år siden
Når jeg læser tegneserier nu er det først og fremmest - som flere andre åbenbart - Steen og Stoffer. Jeg har læst dem hundrede gange, men jeg ligger stadig flad af grin hver gang. Det er min absolutte favorit. Alle karaktererne er fantastiske, og den har den perfekte blanding af humor og mere eller mindre filosofiske pointer.
Ellers er jeg også ret vild med Gary Larson - ved ikke om det ligefrem er en tegneserie, men hvad.
#20 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..