Der har været noget ballade om TDC, specifikt i forhold til Hometrio, noget med, at de slet ikke har haft styr på regningerne og folk er blevet opkrævet for meget på deres regninger. .
JA!!
Jeg har været fanget i deres regninge-helvede i 5 måneder og har været nede at klage 6 gange. Nu er der vist nok endelig kommet styr på det men det har godt nok været frustrerende. De blev ved med at opkræve for deres kampagne med gratis Canal+ kanaler og Viasat-kanaler.
Jeg vil bestemt ikke anbefale Home Trio :/
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg bruger godt nok WEP og en kode på 13 cifre, udgør det ikke bare en nogenlunde sikkerhed? I starten kunne jeg nemlig slet ikke få det til at virke på min bærbar, en gammel IBM, og så henvendte jeg mig til Telia, hvor jeg har købt svineriet. Ekspedienten brugte en pokkers masse tid på det, men han fandt da ud af det. Jeg mener, han lavede det om til WEP, og så funkede det - men så skulle koden også være på 13 cifre, ellers fuckede det op. Giver det mening? Så hvis jeg skal til at lave det om til WPA eller WPA2, er der så nogle forholdsregler angående dette?
Angående Hometrio: Jeg er efterhånden blevet lidt bekræftet i mine fordomme, må jeg indrømme :/ Er der ikke et alternativ?
Det kan være, at netkortet i din computer ikke understøtter andre standarder, ældre trådløse netkort kan kun klare WEP.
Det tager kun få minutter at bryde sådan en kode, det store spørgsmål er så, hvor sandsynligt er det, at nogen gider at gøre det. For et par år siden var det nok ret usandsynligt, fordi der stadig var utroligt mange netværk uden sikkerhed derude, det har dog ændret sig - i mit byggeri kunne jeg fange 10-15 stykker for et par år siden, i dag kan jeg vistnok fange et enkelt.
Så WEP er den nemme løsning i dag, men det betyder ikke, at man nødvendigvis skal gå i panik, men det skader ikke at være opmærksom. Jeg har Telmore på mobilen og på deres hjemmeside findes der en forbrugsoversigt over hvornår jeg har været på detdér internet via min mobil og jeg vil skyde på, at Telia har det samme. Så tag et kig på jeres forbrug og kig evt. om der er noget der ser forkert ud, fx. forbrug når I sover eller I ikke er hjemme eller lign.
Det eneste jeg kan komme på mht. WPA og WPA2 er, at I muligvis skal tilkoble jeres computere til nettet igen. Koden behøver ikke at være overdrevet kompliceret, bare noget der ikke kan "maskinaflæses" - et eksempel:
"Se den lille kattekilling" er din kode og det er nemt at huske, så laver vi den besværlig at knække: S3DenLilleKattek!lling - stadig nem at huske, men ikke nem at bryde.
#22, interessant. Jeg er ærlig talt lidt en hat til det med computere/internet, så hvordan finder jeg ud af, om mit netkort kun understøtter WEP? Det er en IBM R50e jeg har, købt i 2005.
Jeg har været fanget i deres regninge-helvede i 5 måneder og har været nede at klage 6 gange. Nu er der vist nok endelig kommet styr på det men det har godt nok været frustrerende. De blev ved med at opkræve for deres kampagne med gratis Canal+ kanaler og Viasat-kanaler.
#26 Nydeligt. Jeg er endda på helt egen, selvstændig fod nået frem til, at jeg har et Intel (R) PRO/Wireless 2200 BG kort. Man kan dog også opdatere driveren inde under Egenskaber, måske dette kunne klare det også? Under opsætning på selve routeren, har jeg følgende options: WEP 64, WEP 128 (som jeg bruger lige nu), WPA Personal (TKIP), WPA2 Personal/PSK (AES), WPA/WPA2 Mixed PSK. For en noob som mig (eller hvad faen det hedder), hvad skal jeg vælge af disse?
Hvilken anden udbyder har du så snuppet?
Ingen endnu - er stadig bundet til abonn. indtil 1. oktober...men må kigge på hvad jeg kan få.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#21 wimmie 12 år siden
JA!!
#22 Hr. Jensen 12 år siden
Angående Hometrio: Jeg er efterhånden blevet lidt bekræftet i mine fordomme, må jeg indrømme :/ Er der ikke et alternativ?
#23 Slettet Bruger [1771984023] 12 år siden
Det kan være, at netkortet i din computer ikke understøtter andre standarder, ældre trådløse netkort kan kun klare WEP.
Det tager kun få minutter at bryde sådan en kode, det store spørgsmål er så, hvor sandsynligt er det, at nogen gider at gøre det. For et par år siden var det nok ret usandsynligt, fordi der stadig var utroligt mange netværk uden sikkerhed derude, det har dog ændret sig - i mit byggeri kunne jeg fange 10-15 stykker for et par år siden, i dag kan jeg vistnok fange et enkelt.
Så WEP er den nemme løsning i dag, men det betyder ikke, at man nødvendigvis skal gå i panik, men det skader ikke at være opmærksom. Jeg har Telmore på mobilen og på deres hjemmeside findes der en forbrugsoversigt over hvornår jeg har været på detdér internet via min mobil og jeg vil skyde på, at Telia har det samme. Så tag et kig på jeres forbrug og kig evt. om der er noget der ser forkert ud, fx. forbrug når I sover eller I ikke er hjemme eller lign.
Det eneste jeg kan komme på mht. WPA og WPA2 er, at I muligvis skal tilkoble jeres computere til nettet igen. Koden behøver ikke at være overdrevet kompliceret, bare noget der ikke kan "maskinaflæses" - et eksempel:
"Se den lille kattekilling" er din kode og det er nemt at huske, så laver vi den besværlig at knække: S3DenLilleKattek!lling - stadig nem at huske, men ikke nem at bryde.
Prøv at kigge her: http://www.fullrate.dk/privat/tv/
Fullrate tilbyder noget TV, om det er nok kanaler, skal jeg ikke kunne sige, men det er i hvert fald et muligt alternativ.
#24 Hr. Jensen 12 år siden
#25 Hr. Jensen 12 år siden
#26 Slettet Bruger [1771984023] 12 år siden
Hvad der evt. kan drille, er driveren til netværkskortet og/eller Windows. Jeg går ud fra, at du kører Windows XP?
http://support.lenovo.com/en_US/detail.page?Legacy...
Ovenstående er et link til alle drivere til din PC, så vidt jeg kan se, under Wireless LAN kan du finde den rette driver til dit trådløse netkort.
#27 BN 12 år siden
Hvilken anden udbyder har du så snuppet?
#28 Hr. Jensen 12 år siden
#29 Slettet Bruger [1771984023] 12 år siden
WPA2 Personal/PSK (AES) burde være den rigtige.
#30 wimmie 12 år siden
Ingen endnu - er stadig bundet til abonn. indtil 1. oktober...men må kigge på hvad jeg kan få.