Gravatar

#1 Hr. Jensen 12 år siden

Hej alle,

Angående Telia 4G internet:

For noget tid siden erhvervede min kæreste og jeg Telia 4G internet, med 2GB data, til 99 kroner om måneden. Det fungerede ganske fint, men 2GB data var nok lige i underkanten, så efter noget tid opgraderede vi abonnementet til 10GB data, til 199 kroner om måneden.

Nu er det bare sådan, at internettet slipper simpelthen så hurtigt op - i denne måned, har jeg været nødsaget til at købe ekstra GB flere gange! Jeg plejer at købe 3GB ekstra, for 69 kroner - jeg tænker hver gang, at det må da være nok, men nej. I min sorte sjæl har jeg lidt mistanke om, at der er nogle, der suger på vores net, for det har aldrig været så slemt som nu.

Jeg downloader aldrig, men roamer mere omkring youtube, ing, filmz, imdb, jp, eb, m.m. Youtube bruger jeg heller ikke hele tiden, og jeg ser heller ikke tv på internettet. Min kæreste bruger sjældent 4G internettet, men bruger det internet, hun har på hendes iPhone, så det er heller ikke hende, der suger brønden tør.

Jeg har ændret koden nu, så må vi se om det hjælper. Det kan også være, at den er god nok, for jeg bruger internettet meget - jeg tænder computeren, når jeg kommer hjem fra arbejde ved en 18-tiden, og så får det sgu lov til at være tændt til når jeg går i seng ved en 23-tiden. I weekenden bliver det brugt ekstra meget. Men kan det virkelig passe, at surfe lidt rundt på diverse sider, bruger over 10 GB??

Mange bække små, som man siger, men jeg synes ikke, det var et problem for bare nogle få måneder siden, så jeg ville egentlig høre, om nogle af jer, har det samme problem, eller har haft?

For alternativet er, at vi skal have noget andet Internet, med ubegrænset forbrug...Som det er lige nu, er det alt for dyrt, med at jeg skal købe ekstra datapakker konstant.

Erfaringer med TDC Hometrio?

I tilknytning til første del af min tråd, har damen og jeg tænkt på at få TDC Hometrio. Så får vi nogle flere kanaler, pt. kan vi kun se "det sædvanlige", og så får vi også ubegrænset internet. Men efter lidt google-søgning på anmeldelser af pakken, er det yderst blandede meninger, der dukker op - desværre med den tunge ende i den negative del. Jeg har også hørt (ja, man hører jo så meget), at TDC er gode til cowboy-tricks, med diverse skjulte gebyrer.

Er der nogle derude med erfaringer med Hometrio, eller har hørt noget om det, så lad mig høre :-)
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1771984023] 12 år siden

Der har været noget ballade om TDC, specifikt i forhold til Hometrio, noget med, at de slet ikke har haft styr på regningerne og folk er blevet opkrævet for meget på deres regninger.

Når du bestiller sådan et produkt, skal du være sikker på at der er nok båndbredde til dit hjem, fordi når alt kører over nettet, kan du være ude for, at tv-delen ligner noget der er løgn, hvis du surfer samtidig. Bor du forholdsvis tæt på telefoncentralen, burde dette dog ikke være et problem.

Men ja, du kan sagtens bruge ret meget trafik, uanset om du kører Windows, Linux eller MacOS, kommer der jo jævnligt opdateringer, også til evt. antivirus og individuelle programmer og når I er to på, kan 10 GB hurtigt slippe op.
Gravatar

#3 Hr. Jensen 12 år siden

Ja, jeg er også lidt skeptisk overfor det Hometrio gøgl. Har du evt. en idé til, hvad der så kunne løse vores problem?
Gravatar

#4 BN 12 år siden

Hr. Jensen (3) skrev:
Ja, jeg er også lidt skeptisk overfor det Hometrio gøgl.

Jeg har TDC Hometrio, og det virker da upåklageligt. I de tre år jeg har haft TDC som udbyder, har jeg aldrig oplevet nogensomhelst skjulte gebyrer eller lignende. På regningerne er der nøjagtigt udspecificeret, hvad jeg betaler, og modsat Telenor (det gamle Cybercity) hvor jeg tidligere var kunde, er servicen og kvaliteten helt i top.

Men jeg skal da ikke udelukke, at TDC kun tager sig godt én eneste af alle deres kunder, nemlig mig. Jeg er nok bare lidt priviligeret. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 Slettet Bruger [1771984023] 12 år siden

Det kan jo være, at der er nogen derude der leacher på dit net, så ændring af adgangskoden er i hvert fald et godt skridt på vejen.

Forudsat at du kører med VPA eller VPA2 (dette kan du se i opsætningen), er det svært, dog ikke umuligt, at bryde koden. Hvis du kører med WEP bør du skifte til en af de andre med det samme, fordi det er sådan noget man kan bryde på ganske kort tid.

Hvis jeg ikke kigger helt galt på Telias hjemmeside, betaler du 200 kr. om måneden for detdér 4G og for den pris kan du få en fornuftig ADSL-forbindelse, hvor du ikke skal bekymre dig om for højt forbrug.

Fullrate er en internetudbyder, jeg har mere tillid til, da det er dygtige folk fra det tidligere Cybercity, før Telenor-tiden, der har startet det firma. De tilbyder også noget tv, kan jeg se, men ellers kunne alternativet jo være at få en billig ADSL-forbindelse og kombinere det med Netflix og HBO, når de kommer til Danmark.

Jeg er tidligere TDC-ansat, hvilket godt nok er noget tid siden, men dengang kunne jeg se hvor udviklingen gik hen mht. serviceniveau og har oplevet hvordan de behandler folk, der ikke har voldsomt meget forstand på tingene, så jeg holder mig langt væk fra dem. :)
Gravatar

#6 BN 12 år siden

utyske (5) skrev:
Jeg er tidligere TDC-ansat, hvilket godt nok er noget tid siden, men dengang kunne jeg se hvor udviklingen gik hen mht. serviceniveau og har oplevet hvordan de behandler folk, der ikke har voldsomt meget forstand på tingene, så jeg holder mig langt væk fra dem. :)

Det lyder i mine ører som et "TDC fra en anden planet" - meget skræmmende, men også meget langt fra virkeligheden.

Og jeg har ikke "voldsomt meget forstand på tingene", men har venner som har det, bl.a. en IT-supporter, som selv lige har valgt TDC.
Gravatar

#7 Slettet Bruger [1771984023] 12 år siden

Tja, den virkelighed kommer nok meget an på hvem præcis du spørger.

Mine forældres virkelighed var en noget anden, hvor medarbejderne talte ned til dem og var uvillige til at hjælpe dem med helt åbenlyse problemer. Der kom først folk på sagen, da jeg talte med TDC direkte og det gik op for dem, at jeg dels kendte deres systemer og dels vidste præcis hvad jeg talte om.

Jeg har også stadig kontakt med folk i de forskellige afdelinger derinde og historien har ikke ændret sig ret meget, siden jeg stoppede - masser af nedskæringer og chefer der er mere interesseret i statistikker end kundeservice.
Gravatar

#8 MMB 12 år siden

utyske (5) skrev:
VPA eller VPA2

Du mener WPA og WPA2, ikke?
Gravatar

#9 Slettet Bruger [1771984023] 12 år siden

Jep.
Gravatar

#10 BN 12 år siden

#7:

Jeg vil ikke et øjeblik betvivle de konkrete problemer, som du siger, at dine forældre var ude for. Og det er også muligt, der findes den typer chefer, du nævner. ... Men der må så absolut også findes det modsatte, endda i overvægt, siden de kan levere en så god vare og en så hurtig, altid venlig og altid særdeles effektiv service, som den de har ydet bl.a. MIG gennem de seneste tre år.

Men ja ... har man først oplevet uheldige eksempler indenfor et firma, er man nok tilbøjelig til at generalisere, simpelthen for at beskytte sig mod flere dårlige oplevelser. Jeg må jo også indrømme, at vores egne oplevelser med f.eks. mobil-udbyderen CallMe, gør at jeg ser sort og kategorisk afviser enhver reklame og ethvert tilbud, der kommer fra den kant. ... Brændt barn skyr ilden, som man siger.

For mig og min kone m.fl. har det at være kunder hos TDC dog været så positivt hele vejen igennem, især m.h.t. kundeservicen, hvor de altid hurtigt har fundet og tilbudt løsninger - senest gav de os en måneds gratis internet via usb-stick, fordi de ikke kunne nå at etablere forbindelsen på vores nye adresse, som vi desværre havde meldt ud om noget sent. (Vores nye lejlighed dukkede op meget pludselig, og så var vi nødt til at reagere hurtigt.) Og de få gange vi har haft teknikere ude, har servicen også været tiptop. Så vi er nu på tredje år fortsat yderst, yderst tilfredse og begejstrede.

Skriv ny kommentar: