Gravatar

#1 loki 19 år siden

Jeg har sammenflettet et lille miniprogram som andre måske også kan få glæde af: En automatisering af Telmore's WebSMS funktion.

Download: http://www.peak-oil.dk/dokumenter/tw.exe

Bemærk:
1) Nej, jeg er ikke ansat af Telmore. Jeg bryder mig faktisk ikke om TDC.
2) Hvis du ikke har en Telmore konto har dette program ingen interesse for dig.
3) Programmet er ikke et "hack". Du betaler stadig det samme som hvis du logger ind og bruger deres WebSMS service manuelt.

Og det er kernen i programmet. Automatisering. Jeg bruger ofte Telmore's WebSMS, men det tager jo flere sekunder at logge ind(!), så derfor lavede jeg programmet.

Opsætning:
Programmet består kun af exe-filen tw.exe. Jeg vil anbefale man lægger den i c:\programmer\tw og så laver en genvej som man ligger i sin startmappe.

Huh? Why?

Fordi det var sådan jeg har tænkt mig det skulle virker, og det er sådan jeg selv bruger det. Hvis du smider en genvej i startmappen så starter programmet ved opstart, men det "åbner" ikke programmet. Det ligger sig derimod ned i systemtray (der nede ved klokken). Pointen er jo at det skal være let og automatisk. Og indtil videre ser det ud til at virke.

Funktion

Start:
Dobbeltklik på trayikonet for at åbne programmet. Som du kan se, er programmet meget simpelt. Når du starter det første gang skal du skrive dit brugernavn (telefonnummer) og password. En info.txt fil vil ligge sig ved siden af tw.exe filen. NB! Der er ingen form for sikkerhedscheck, så vær sikker på du skriver dette korrekt - ellers virker programmet (naturligvis) ikke.

Tilføj kontaktpersoner:
Hvis du trykker på krydset kommer en lille boks frem hvor du kan tilføje kontaktpersoner. Tryk på "stregen" for at fjerne boksen når du er færdig. Notat: Hvis du har 200 personer på din webkonto så får du enten travlt eller også må du udvise selvkontrol og begrænsning. Notat: du kunne smide dem ind i kontaktpersoner.txt manuelt, men så skal du dælme være sikke på at indsætte dem korrekt (et forkert mellemrum kan crashe programmet).

Fjern kontaktpersoner:
Marker en person (venstreklik på en person) og tryk på CTRL+D.

Brug kontaktpersoner:
Dobbeltklik på en person.

Bruger af "Nummer" funktionen:
Hvis du lige skal sende en sms, men ikke gider oprette vedkommen.

Ved minimering:
Hvis du minimere programmet dropper det ned til tray. Hvis du lukker programmmet lukker det (ja vildt ik'?).

Advarsel:
Udvis en smule intelligens og lad være med at bruge programmet på en offentlig computer (bibliotek, skole m.m.). Info.txt filen indeholder jo dit brugernavn og password - ukrypteret. Selv bruger jeg programmet på min arbejdscomputer og derhjemme. Ydermere: hvis du separere tx.exe filen fra hhv. info.txt eller kontaktperson.txt virker programmet ikke specielt godt længere.

Tålmodighed:
Programmet bruger Telmore's egen side når den logger ind. Dette betyder, at programmet først skal være "parat" før du kan bruge det. Så lad det loade færdigt først. Fordel: du kan godt skrive din besked i boksen mens programmet loader.

Disclaimer, ansvarsfraskrivelse og andre sjove ting:
Hvis dette program ødelægger din computer, din netforbindelse, dit tv, din fordør, dit liv, anklager dig for at være en terrorist og melder dig ind i Jehovas Vidner så er det bare ærgerligt du. Det er på eget ansvar.

Til de paronoide:
Nej der er ikke en indbygget brugernavn-password-sender som giver mig kontrol over din konto. Men det ville havde været uhyggeligt nemt hehe...
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 loki 19 år siden

Addendum:

Hvis du får en Just-In-Time Debugger fejl, skal du slå auto-debugning (er det overhovedet et ord?) fra.

Man finder det i bl.a. Visual Studio og Microsoft Script Editor: http://www.peak-oil.dk/dokumenter/JIT.jpg
www.peakoil.dk

Skriv ny kommentar: