Jeg sidder og er ved at skrive en opgave om terrorrepræsentationen i Hollywood, navnligt actionfilm, før og efter 9/11, og i den forbindelse ville jeg høre om nogen derude kan komme med nogle eksempler på film der er lavet (og skrevet) efter 9/11, og som indbefatter terrorhandlinger, ligesom det er set utallige gange i 90'erne, f.eks. i Die Hard, Air Force One, Blown Away, Speed etc. Det behøves ikke være islam-orienteret terror, men sådanne eksempler ville selvfølgelig være interessante... På forhånd tak :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Der er ihvertfald "Sum of All Fears". Ellers så er det måske oplagt at pege på hvor anderledes ødelæggelserne er i en film som "War of the Worlds" i forhold til "Independence Day".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
--- mere seriøst bud: 25th hour..? Den beskæftiger sig ikke direkte med temaet, men det ligger konstant i baggrunden. Det var også den første film optaget omkring ground zero efter angrebet...
Jeg kan huske at komedien "Bad Company" blev optaget inden, men blev forsinket pga. 9/11. På et tidspunkt i filmen forsøger nogle terrorister at springe en atombombe i New York. Med begivenhederne omkring 9/11 var der pludselig ingen der synes det var særligt morsomt længere...
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#1 filmz-Angel Eyes 20 år siden
#2 Patriarch 20 år siden
Ja ok.. det er en serie, men alligevel :)
#3 Benway 20 år siden
#4 Patriarch 20 år siden
Derudover er ID4's stil som den nu er. Før 9/11 var der også mere realistiske ødelæggelser i andre katestrofefilm (Deep Impact f.eks)
#5 filmz-JuuL 20 år siden
--- mere seriøst bud:
25th hour..? Den beskæftiger sig ikke direkte med temaet, men det ligger konstant i baggrunden. Det var også den første film optaget omkring ground zero efter angrebet...
#6 Patriarch 20 år siden
#7 Benway 20 år siden
Ja, men det samme manuskript kan jo give vidt forskellige slut resultater, afhængig af hvordan man filmer det.
#8 Patriarch 20 år siden
Jeg ved det ikke, spørger bare.
#9 Benway 20 år siden
Jeg mener den er optaget bagefter, men jeg er indrømmer jeg ikke er 100% sikker.
#10 Benway 20 år siden