Gravatar

#31 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (29) skrev:
Ja, det er da logik for burhøns.
Måske, det er i hvert fald nemt og det korrekte at sige, men måske noget andet at gøre og din sspydige kommentar til BN falder jo også lidt (voldsomt) til jorden, hvis du er enig og i øvrigt ikke lader andre dømme for dig;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#32 Ispep 11 år siden

Næh, det gør min kommentar ikke, hvis man forstår den rigtigt. Selvfølgelig skal man dømme selv. Det siger vel sig selv. Men derfor kan jeg godt hente inspiration og lade mig overbevise af noget bedre ved at jeg lytter til andre mennesker og deres argumenter, syn og tankegang - ellers ser jeg vitterligt intet formål med at opsøge noget som helst debat i offentlig forum. Så når BN siger, at han ved bedst: Så handler det om personlig smag. Den har vi alle. Men jeg ved ikke nødvendigvis bedst om film i almindelighed. Dertil synes jeg man skal udvikle sig, få erfaring, modnes osv.. Det er lidt to forskellige ting vi taler om tror jeg, og derfor snakker vi forbi konstant.
Gravatar

#33 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (32) skrev:
Næh, det gør min kommentar ikke, hvis man forstår den rigtigt
Jamen så forstår jeg den forkert:-P

Ispep (32) skrev:
Det er lidt to forskellige ting vi taler om tror jeg, og derfor snakker vi forbi konstant.
Altså BN og dig?

Resten kan jeg jo ikke være uenig med dig i, sådan i store træk. Jeg har dog ikke bemærket BN skrive noget, som modsiger dette heller. Han snakker blot om, at uanset hvad man kan høre andre mene, så er det i sidste ende kun din egen mening der er den rigtige, for hvad du synes om en film. Kan jeg bruge det til noget, at mange sviner Peter Jackson's King Kong til, når jeg selv ser filmen på en anden måde og ikke føler den kritik? Nej intet. Jeg kan lytte, gør jeg også, men skal jeg absolut have et mål, som det lyder som du har, at fordi 'dem med det rigtige meninger' kritiserer den, så skal jeg ende med at synes det er rigtigt? Så jeg synes stadig din kommentar om at BN ved bedst og bedømmer bedst, falder lidt til jorden, for det gør vi alle sgu da....At andre kan have ret og en selv tage fejl i nogen ting, er det rigtigt. Men hvordan kan du have mere ret i at en film du ikke elsker er dårlig, end jeg have ret i, at den er god (for mig)? Kan jeg der i teorien bruge 'eksperterne' til noget? Ja jo, jeg kan da danne mig en mening om jeg rammer det samme som dem eller ej. men skal jeg tænke, okay der tog jeg fejl, filmen er slet ikke god og jeg kan ikke lide den længere, fordi de siger noget andet end jeg??? ALDRIG!

I øvrigt synes jeg også man burde udvikle sig og søge udvikling (hvad du ved jeg har sagt i mange år), men mod hvad må være op til den enkelte og hvad der betyder noget for dem. Jeg skal ikke danne konsensus med alle andre, før jeg synes jeg har udviklet mig (rigtigt og korrekt). Jeg skal selv føle tilfredsheden med hvem jeg er og hvad jeg kan lide. I øvrigt har jeg aldrig forstået at det at man udvikler sig, automatisk skal betyde man skal afvikle alt man har elsket. Noget vokser man fra ja osv. Men jeg går ikke med et mål, som du har sagt du gør, om at lægge tidligere tiders favoritter bag mig, for at søge et nyt sus jeg kan dyrke, indtil det bliver trættende for mig. For mig kommer udviklingen ganske naturligt, selv om den er mindre end før grundet min alder sikkert, fordi jeg prøver at være åben overfor den, overfor forskellige film osv. Også derfor jeg for mange år siden besluttede mig for, at der ikke fandtes film jeg som udgangspunkt ikke gad se. Hvor vi så alle ender, afhænger så sikkert af flere ting. Jeg kan og skal hverken (be)nægte og slet ikke fornægte, at jeg har en stor svaghed for det mere kulørte, barnlige og pjattet som Star Wars, LOTR og den slags. Det er film jeg sandsynligvis aldrig vil lægge bag mig og jeg ønsker det bestemt heller ikke. De har betydet og betyder stadig ualmindeligt meget for mig og mit filmliv.
Gravatar

#34 Åkepool 11 år siden

Presley (22) skrev:
(i kan godt glemme det Filmz'er, jeg har lovet ikke at afsløre det:)

Tsk, jeg kender da også hans navn og jeg har ikke lovet noget ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#35 Hr. Nielsen 11 år siden

Åkepool (34) skrev:
Tsk, jeg kender da også hans navn og jeg har ikke lovet noget
Jamen det står dig frit for, at smide hans navn ud over nettet, hvis du ikke har lavet denne aftale med ham:-D Lad os høre lad os høre dig stave til ********
Gravatar

#36 Åkepool 11 år siden

Presley (35) skrev:
Jamen det står dig frit for, at smide hans navn ud over nettet

Det kunne jeg aldrig drømme om, om jeg så virkelig kendte hans navn :)

Presley (35) skrev:
Lad os høre lad os høre dig stave til ********

Der er et par stjerner for meget ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#37 Hr. Nielsen 11 år siden

Åkepool (36) skrev:
Der er et par stjerner for meget
Korrekt, det var vildledning;)
Gravatar

#38 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Presley (33) skrev:
mange sviner Peter Jackson's King Kong til, når jeg selv ser filmen på en anden måde og ikke føler den kritik

Peter Jacksons King Kong er dårlig. Det skal du vide.
Doctor Last Warning
Gravatar

#39 davenport 11 år siden

Han hedder Benny Nielsen, som jeg så tit har sagt. Bor på Sjælland og går med solbriller. Det kan jo kun være én!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#40 the_paki_don 11 år siden

BN,

Min opfattelse af hvad du siger ift. at lade sig påvirke af andres meninger i forbindelse med vurdering af film og musik er ikke helt klar, så jeg spørger lidt ind til det.

Som jeg læser det, så mener du, at man kun kan vurdere en film til at være god ud fra de følelser og tanker, man SELV danner sig.

Men ens tanker er jo groft sagt ikke "ens egne". Vi deler jo viden og holdninger som overleveres til os gennem generationer af meningsudvekslinger og genetisk betingede omstændigheder. Du har vel en eller anden form for uddannelse (og det kan være gennem institutioner eller via "livets skole") og dine følelser er reaktioner på input fra din omverden.

Derfor er dine følelser og tanker direkte påvirket af, hvad andre folk siger/har sagt og gør/har gjort for at aktivere dem.

Vores sanser er skabt til at registrere verden og interagere med den. Simpelt. Og det gør man både bevidst og ubevidst, som du selv bemærker. Du vælger at lade en film afgøre, om den er god eller ej og Ispep f.eks. vælger at lade BÅDE film og andre menneskers argumentation være (hvis ikke afgørende) så medvirkende til det samme.

I bruger begge jeres følelser, men Ispep er mere udstrakt i sit følelsesliv, hvor han implementerer det sociale element, som er kommunikation og troen på, at andre mennesker kan have lidt mere viden end en selv og du mener at lade en anden persons holdning farve sin egen holdning til en film som værende ikke at have sin egen mening.

Dertil vender vi tilbage til tanken om, at ens mening ikke er ENS EGEN, men blot et produkt af flere forskellige personers, som man så stykker sammen til "sin egen".

Mennesket er ikke skabt til at være kæmpe obelisker, der ikke kan rokkes, men fleksible væsner, der kan tilpasse sig ift. omgivelserne, om de så er fysiske eller psykiske. Ellers er vi jo bare dyr.

Hvis du ser en film og synes, at den er fantastisk... Fred være med det. Men hvis du synes, at Batman filmene er de bedste romantiske komedier og DERFOR elsker dem... Er det så galt, at der er en, der gerne vil fortælle dig, at det måske er lidt... weird... eller forkert? Og så via den samtale enten får dig til at erkende, at det så IKKE er film, du kan lide, fordi de egentlig ikke er så gode som romantiske komedier eller få dig til at tænke, at du så godt kan lide dem, fordi de er fede action/drama film?

Nu vil jeg give dig lov til at skrive tilbage på det her og så kan vi fortsætte. :)

Skriv ny kommentar: