Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 12 år siden

Selvom jeg nok også hælder til originalen, kan man sagtens se den anden version først. Stemningen er stadig intakt, og jeg vil til enhver tid uddele topkarakter til begge versioner.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 Thomsen 12 år siden

Babo84 (9) skrev:
Den uhyggeligste film lavet. Så er det sagt.

Mja, personligt synes jeg, den er halvkedelig. Jeg kan sagtens se håndværket og anerkende dens plads i historien, men den rykker mig ikke rigtigt.

Jeg tror, jeg måske har set den for sent i mit liv. Der er i hvert fald mange fra min generation, der har set den ved den berømte visning på DR i 1980'erne og stadigvæk snakker om det og den.

Jeg kan langt bedre lide Eksorcisten III.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#13 Slettet Bruger [1060202616] 12 år siden

Den rykker heller ikke alverden for mig. Da jeg var en del yngre, så min søster og jeg bunkevis af horror fra den lokale videobiks, og da vi endelig nåede til denne, blev vi virkelig skuffede.

Jeg har givet den en chance mere, efter jeg er blevet voksen, men den siger mig nu ikke alverden.
Gravatar

#14 Highland Park 12 år siden

Thomsen (12) skrev:
Jeg kan langt bedre lide Eksorcisten III.
Ja, den er meget bedre og mere effektiv - ikke mindst takket være George C. Scotts præstation. Det er bare trist, at Blatty formentlig aldrig får mulighed for at lave en "Director's Cut"-udgave, eftersom Morgan Creek Productions hævder, at de har mistet samtlige af de slettede scener.

Jeg holder meget af de første par sceners mystiske, fremmedartede atmosfære i "The Exorcist", men derefter bliver det hele så bastant og utvetydigt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 Kruse 12 år siden

Jeg har vidst nok kun set Director's Cut udgaven af "The Exorcist", men den fandt jeg skam ganske fremragende og stemningsfuld :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16 Åkepool 12 år siden

Foeller (3) skrev:
Hvorfor er originalen bedre?

Det har Thomsen svaret fint på, kan jeg se.

Jeg har denne Amerikanske version, med DK-subs:

http://www.planetaxel.com/productDetails/883929007...

Og den er sgu lækker må jeg sige.

Håber ikke du bliver skuffet, når du får den set, den er fantastisk stemningsfuld.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17 Mark Malmstrøm 12 år siden

Thomsen (12) skrev:

Jeg tror, jeg måske har set den for sent i mit liv. Der er i hvert fald mange fra min generation, der har set den ved den berømte visning på DR i 1980'erne og stadigvæk snakker om det og den.

Jeg har aldri set filmen - men hvad skete der ved den "berømte" visning som du nævner?
Gravatar

#18 Skeloboy 12 år siden

Crab walk er da ikke med i originalen?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#19 Thomsen 12 år siden

Mark Malmstrøm (17) skrev:

Jeg har aldri set filmen - men hvad skete der ved den "berømte" visning som du nævner?

... at de viste den såmænd. :-)

Ja, det lyder måske mærkeligt. Men du skal huske på, at tilbage i monopoltiden viste DR jo typisk kun én film om ugen og nogle gange slet ikke. Man lagde desuden vægt på, at tv havde en opdragende funktion, så derfor viste man mest klassikere og film med kunstnerisk værdi. Det moderne, mainstream-agtige var en mere sjælden gæst. Jeg kan fx huske, at det ligefrem blev omtalt som DR's julegave til seerne, at man viste underholdningsfilmen Jagten på den forsvundne skat" en lillejuleaften et år.

Gys blev generelt anset for at være underlødigt og blev stort set ikke sendt, udover diverse tv-serier fra bl.a. Hammer. Derfor var det lidt af en sensation, at man pludseligt viste Eksorcisten en lørdag efter på DR. Den var allerede dengang kendt som "verdens mest uhyggelige film". Du skal også huske på, at der i 1980'erne var stor offentlig diskussion i aviser og på tv om gys og videovold, og at der var mange, der mente, at man skulle gøre ligesom i UK og Sverige og forbyde en masse af filmene.

Visningen er som sådan ikke rigtig berømt andet end i min generation. Der var åbenbart en hulens masse unger, der sneg sig til at se den uden forældrenes viden og blev mere eller mindre traumatiserede over det, de så. Jeg har i hvert fald mødt mange gennem årene, som stadigvæk kan huske det. Jeg så den desværre ikke selv. Jeg tror ikke, at jeg turde.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#20 Åkepool 12 år siden

Skeloboy (18) skrev:
Crab walk er da ikke med i originalen?

Nope, det er spider walk ikke ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: