Gravatar

#1 MMB 12 år siden

Jeg har ikke set nogen af dem, men hvilken en af versionerne er den bedste? :)
Gravatar

#2 Åkepool 12 år siden

Originalen.

Og kan du så komme igang, best horror ever.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#3 MMB 12 år siden

Hvorfor er originalen bedre?
Gravatar

#4 MMB 12 år siden

Grunden til, jeg spørger, er, at jeg har fået DC, men ikke ved, om jeg skal bytte den. :)
Gravatar

#5 Thomsen 12 år siden

Du skal se den originale. Eller i hvert fald den som bliver markedsført som original.

"Director's Cut" eller rettere "The Version You Haven't Seen Yet" er ikke en egentlig director's cut, for Friedkin havde final cut på biografudgaven. I stedet er den en vennetjeneste, som William Friedkin gjorde for Blatty, fordi forfatteren havde brokket sig i 30 år, siden premieren i 1970'erne, over at Friedkin havde klippet nogle af hans yndlingsscener ud. Problemet er bare, at Blatty er en idiot. Scenerne er sjove nok, men der er bred enighed om, at de ødelægger tempoet i filmen.

Der er dog den lille hage, at "original cut" heller ikke er rigtig original. Friedkin gik ind og ændrede et par småting i den også i forbindelse med arbejdet på TVYHSY. Den helt originale udgave uden ændringer findes derfor kun på den allerførste dvd-udgave fra 1990'erne.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#6 MMB 12 år siden

God damnit...
Gravatar

#7 Mark Malmstrøm 12 år siden

ANGÅENDE BLU-RAY UDGAVEN

Det er ret sjovt at vi i DK kun får single disk udgave med DC versionen.

Jeg var i STEREO STUDIO i går for at købe BD julegaver og der så jeg THE EXORCIST i engelsk indpakning.

Hvad der undrede mig var at dette var en 2disc udgave med begge udgaver af THE EXORCIST. Hvad jeg finder mere sjovt er at der er danske tekster på begge udgaver. Så hvad gik der galt for Warner Nordic.

Så hvis den ikke er solgt så kan du ihvertfald finde begge udgaver i engelsk inpakning i Stereo Studio i Esbjerg.
Gravatar

#8 MMB 12 år siden

Tak for tippet, men Amazon plejer at være billigst. :)
Gravatar

#9 Babo84 12 år siden

Den uhyggeligste film lavet. Så er det sagt.
Gravatar

#10 Collateral 12 år siden

Jeg er også kommet til at købe den såkaldte DC udgave, men er ret sikker på jeg har set originalen tidligere. Skal lige på Amazon og tjekke den engelske version ud kan jeg høre.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: