Nu bliver jeg faktisk lidt forvirret. Iguazu er åbenbart med i The Insider, Deadwood og også Babel, der vandt Oscar'en for bedste score. Men jeg troede ikke, en film kunne vinde for bedste score, hvis materialet er blevet brugt tidligere, hviljet jo var forklaringen på, at There Will Be Blood ikke kunne nomineres i kategorien. Er der nogen speciel årsag til, at Babel ikke led under samme problem?
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
#18 Årsagen er at Akademiet alt for tit er inkonsekvente og klovnagtige, når det kommer til filmmusik. Oscarens til "Babel" var en vittighed som dengang, hvor scoret til "The Godfather" først blev nomineret, så tilbagetrukket fordi det indeholdte tidligere udgivet materiale, og man så et par år efter kunne se "The Godfather II" rende med Oscaren for bedste score!
Oscaren er også flere gange gået til scores, der nærmest voldtog tidligere udgivet musik: Bill Contis Oscarvindende score til "The Right Stuff" er som at lytte til et sammendrag fra Gustav Holsts "The Planets". "The Full Monty" vandt også for bedste score, for der var jo en masse god musik i den, right? Der var i hvert fald en hulens masse sange, men ikke så meget score, og det der var, lød ironisk nok som Bill Contis "Gonna Fly Now"-tema fra "Rocky".
And the Oscar for Best Original score goes to… my ass.
#11 Bony 16 år siden
#12 Highland Park 16 år siden
#13 McPeter 16 år siden
Også noget pjat at sådan en plagiat-film har taget navn efter ham, jeg ved det godt... ;-)
Havde ikke lige tid til at finde "seværdige film i tv"-tråden.
#14 McPeter 16 år siden
#15 elwood 16 år siden
Jeg er også ret vild med musikken i filmen, for lige at nævne en anden ting.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16 McPeter 16 år siden
#17 Michael Andersen 16 år siden
#18 filmz-gofferoffer 16 år siden
Nu bliver jeg faktisk lidt forvirret. Iguazu er åbenbart med i The Insider, Deadwood og også Babel, der vandt Oscar'en for bedste score. Men jeg troede ikke, en film kunne vinde for bedste score, hvis materialet er blevet brugt tidligere, hviljet jo var forklaringen på, at There Will Be Blood ikke kunne nomineres i kategorien. Er der nogen speciel årsag til, at Babel ikke led under samme problem?
#19 Highland Park 16 år siden
#20 Michael Andersen 16 år siden
Oscaren er også flere gange gået til scores, der nærmest voldtog tidligere udgivet musik: Bill Contis Oscarvindende score til "The Right Stuff" er som at lytte til et sammendrag fra Gustav Holsts "The Planets". "The Full Monty" vandt også for bedste score, for der var jo en masse god musik i den, right? Der var i hvert fald en hulens masse sange, men ikke så meget score, og det der var, lød ironisk nok som Bill Contis "Gonna Fly Now"-tema fra "Rocky".
And the Oscar for Best Original score goes to… my ass.