Gravatar

#11 ks 18 år siden

#10 - Ja, I know. Tænkte mere på opbygning, A-B-C - som i den formular alle de ordinære krimi-serier er bygget op efter :)
Gravatar

#12 Slettet Bruger [3391441841] 18 år siden

ok, så forstod jeg alligevel ikke hvad du mente. Men det gør jeg nu :D
Gravatar

#13 elwood 18 år siden

Btw nu vi lige snakker krimi serie, eller hvad fælles genren er.

Nogen der kan fortælle mig om The Wire, har hørt den også sku være ret go, bare navnet HBO fortæller mig dette 8-)

Har den sku være mere brutal om man vil, end The Shield, og så at den stadig sku være ret dyr at anskaffe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 filmz-Bruce 18 år siden

#13 Tim Goodman, fanatisk Deadwood fan og anmelder fra San Francisco Gate, har kaldt The Wire verdens bedste serie. Alene af den grund, SKAL den serie ses. Men for mit vedkommende først, når R1'eren er betalbar.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 elwood 18 år siden

#14 hehe den er noteret hermed så.
Gravatar

#16 filmz-gofferoffer 18 år siden

Good!

Det er virkelig en fantastisk serie. Jeg har de to første sæsoner, og jeg har bestemt ikke fortrudt købet. Vic Mackey er bestemt en cool rolle for Chiklis, der spiller den formidabelt.

Vil gerne stifte mig bekendtskab med The Wire, som er i stil med The Shield. Til gengæld må jeg melde mig enig med, at sæsonerne er temmelig dyre, og det afholder mig på nuværende tidspunkt fra at købe den.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#17 aknot 18 år siden

#Hele vej rundt

Takker for info lyder jo som om at det er serie man skal have fingerne i.
Gravatar

#18 ks 18 år siden

The Wire er.. Fantastisk. Det eneste jeg har set, der bare er nogenlunde i nærheden af den tror jeg er 'Carnivale', men det vil naturligvis altid komme meget an på smag. Er man til det hurtige tju-bang serier, så skal man nok kigge andetsteds, men kan man derimod godt lide uddybbende komplekse serier, der stille og roligt drager en ind afsnit efter afsnit, så er The Wire det perfekte valg. Tror man skal lede længe, meget længe, for at finde en serie, der bare kommer i nærheden rent indholdsmæssigt. Samtidig er historierne leveret med et sådan overskud både i dialog og fortællingsstil, at det er svært ikke at føle sig fascineret af, hvad der i bund og grund er et par hverdagsdage i en politiefterforskning og hvad der er et par hverdagsdag i et forbrydersyndikat.

Kort sagt, så sammenligner Tim Goodman serien med en god bog, hvor det tager lidt tid at komme ind hvor guffet ligger, men når først man er kommet ind i sagerne, så er man til gengæld fuldstændig opslugt.
Gravatar

#19 elwood 18 år siden

#18 så'en er det vel for stort set alt med HBO, men jeg er overbevist den skal hjem til samlingen, når den lige falder lidt i pris.
Gravatar

#20 ks 18 år siden

#19 - The Wire er det i endnu højere grad end mange af HBO's andre serier :)

Skriv ny kommentar: