Gravatar

#1 aknot 18 år siden

Er der nogle af jer der kender noget til denne serie
IMDB

Er den værd at stifte bekendtskab med?
Gravatar

#2 elwood 18 år siden

Ja kort sagt hehe.

N.Y.P.D på steroider plejer jeg at sige når jeg kort skal beskrive den, men det er ikke hel korrekt.

Vic er en meget hårdkogt Strømer, der ikke ser det som noget problem at bankeen tilståelse ud af de mistænkte, ham og hans Lille task force Team, sørger for at holde orden i byen, men på deres helt egen måde, kort sagt de har ikke hel rent mel i posen, dette finder man mere og mere ud af afsnit for afsnit.

Hvis man er til NYPD og ligene kan denne serie varmt anbefales.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 The Insider 18 år siden

Det er en helt og aldeles fantastisk tv-serie. Jeg har aldrig rigtig været den store fan af cop-series. Synes de hurtigt bliver lidt for formulariske, ensformige og overfladiske. Men "The Shield" er anderledes. Djævelsk original, uforudsigelig og spækket med raffineret dialog, eminent skuespil (Michael Chiklis har fortjent vundet både Golden Globe og Emmy for sin præstation som "hovedpersonen", Vic Mackey) og velskrevne, velstrukturerede historier.

Jeg fik en kammerat til at starte på at se serien for en lille måned siden, og han er nu også nået til 6. sæson, ligesom mig. Jeg købte i sin tid første sæson, så snart den udkom på dvd pga. anmeldelserne. Køb endelig første sæson, og tjek om den er noget for dig - kvalitetsmæssigt er alle sæsonerne omtrent lige gode (den 5. er måske dog den bedste, og sæsonafslutningen er mere chokerende og rystende, end noget jeg nogensinde før har set på tv - wow), så hvis du ikke kan lide første sæson, så kan du droppe resten. Men hvis du er hooked... :-)

Jeg skal lige sige, at serien er ganske voldelig, og der bliver bestemt ikke lagt fingre imellem. Efter det allerførste afsnit (som også har en stærkt chokerende slutning), var jeg i tvivl om, om hvorvidt jeg overhovedet havde lyst til at se mere. Glad for jeg gjorde det :-) Jeg er vild med serier som "The Shield" og "Battlestar Galactica", som disker op med så mange tvetydige figurer og fortællinger, som engagerer seeren og gør det op til én selv at bedømme, hvor gode/onde de forskellige karakterer er, og hvad der er rigtigt eller forkert.

Så, kort sagt: Ja - fremragende serie :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 elwood 18 år siden

Han er vel lidt det man kalder en Antihelt, udfra hans opførelse.

Er det afsnittet, hvor de dræber deres ene teammember du måske tænker på, fordi det overraskede virkelig mig
Gravatar

#5 The Insider 18 år siden

#4,
Er det ikke det allerførste afsnit, du taler om? Og ja - det er også chokerende :-)
Men vil helst ikke afsløre mere... det skal bare opleves.
War. War never changes.
Gravatar

#6 elwood 18 år siden

#5 må ærlig talt indrømme at det kan jeg ikke huske, The Shield er igen en af de serier jeg mangler i min samling, har kun fuldt med på tv.
Gravatar

#7 The Insider 18 år siden

Så er det politafsnittet, du tænker på :-) I øvrigt en formidabel begyndelse.
War. War never changes.
Gravatar

#8 ks 18 år siden

The Shield skal i sandhed opleves! Som The Insider siger, prøv dig frem med den første sæson. Kan du lide den, så kan du formentlig lide hele serien. Bryder du dig ikke om den første sæson, så vil du næppe heller se de store værdier i resten af sæsonerne. Men hvem fanden kan ikke lide sæson et?! The Shield er en fantastisk serie, der desværre ikke har nydt særlig stor omtale eller udbredelse i et Danmark, der foretrækker ABC krimi'er som C.S.I.
Gravatar

#9 myggen 18 år siden

Sjovt at den serie pludselig bliver nævnt her, postbudet har lige været forbi receptionen med sæson 3, bestilt til min kone, som også er helt vild med den.

Jeg mener sæson 1 og 2 kan fåes billigt på cdwow, moviezoo har 3 og 4 til 280.

Glæder mig meget til at se 3. sæson, jeg skal dog lige være færdig med BSG først.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#10 Slettet Bruger [3391441841] 18 år siden

CSI kommer på CBS så vidt jeg ved, men jeg fanger din pointe :)

Skriv ny kommentar: