#160: Fantastisk stykke musik! Jeg kan ikke lade være med at lytte til det en ekstra gang... og så lige en til... og... :)
Hehe, nævn et Goldsmith-soundtrack der ikke bør stå i ethvert hjem. :P
Tak for linket i øvrigt - jeg sidder netop nu og lytter til musikken.
Michael Andersen (143) skrev:
Tak :) Goldsmith har spildt store mængder af fantastik musik på obskure og elendige film, så det her er mest nogle af hans bedste til de mere kendte titler. Derfor er der tonsvis af interessant musik til dem, der tør begive sig i kast med soundtracks til film som Omen III, Rambo III, Bad Girls og dens slags mesterværker ;)
Ja, og det kendetegner jo i den grad en sand mester! :) Hvilket soundtrack synes du så er det bedste blandt de værste af de film, han har komponeret musik til?
#161 Det er rigtig godt at høre :) [url= til "Medicine Man"[/url] er måske også noget for dig, da den er lidt i stil med "Under Fire". Den er mere poleret, men stadig et lignende miks mellem elektronik og organiske instrumenter.
Det bedste må være "The Final Conflict" aka. Omen III. Selvom Goldsmith vandt sin eneste Oscar for "The Omen", så er musikken til 3'eren et storslået værk i forhold til.
Jeg ved ikke om du har set filmen, men det er også lige meget for noget af det fede ved Goldsmiths bedste musik er, at det får ens fantasi til at danne egne billeder. Der er på et tidspunkt en rævejagt: [url= genkomst[/url], er også lige i øjet :)
Musikken, der akkompagnerer [url= genkomst[/url], er også lige i øjet :)
Æv, den fryser ved 5:56, næsten lige efter "Alien"-trompeten. ;) Jeg lytter lige til "Medicine Man", inden jeg genstarter Jesu genkomst. Jeg elsker, at Goldsmith i så udpræget grad eksperimenterede med lyde og instrumenter uden at miste fokus og glemme fortællingen. Og ja, musikken til "Medicine Man" falder afgjort i min smag.
Udkommer der ikke snart et bokssæt med hans samlede værker? ;)
Forleden faldt jeg også i staver til hans musik fra Scotts "Legend"... Vidunderlig brug af kor i [url= (desuden vildt fedt stykke ca. 2:30-2:48). Nå men tilbage til [url= (naturligvis med Goldsmiths musik i baggrunden :P). Jeg har forresten set filmen men husker ikke meget andet end, at den var søvndyssende kedsommelig, men hold da op hvor er musikken til Jesu genkomst flot!
3. "Catch Me If You Can" - John Williams 5. "IT" - Richard Bellis 7. "Jaws" - John Williams 8. "Il mio nome è Nessuno" - Ennio Morricone 12. "The Thing" - Ennio Morricone
Det er ikke tilfredsstillende, da jeg genkender de fleste af uddragene. :)
1. Robocop - Basil Poledouris (Michael Andersen) 2. Predator - Alan Silvestri (Michael Andersen) 3. Catch Me If You Can - John Williams (Antlion) 4. Unforgiven - Lennie Niehaus / Clint Eastwood (BN) 5. It - Richard Bellis (Antlion) 6. 7. Jaws - John Williams (Antlion) 8. My Name Is Nobody - Ennio Morricone (Antlion) 9. 10. The Hulk - Danny Elfman (Michael Andersen) 11. 12. The Thing - Ennio Morricone (Antlion) 13. Starship Troopers - Basil Poledouris (Michael Andersen)
1. Robocop - Basil Poledouris (Michael Andersen) 2. Predator - Alan Silvestri (Michael Andersen) 3. Catch Me If You Can - John Williams (Antlion) 4. Unforgiven - Lennie Niehaus / Clint Eastwood (BN) 5. It - Richard Bellis (Antlion) 6. Cast Away - Alan Silvestri (MOVIE1000) 7. Jaws - John Williams (Antlion) 8. My Name Is Nobody - Ennio Morricone (Antlion) 9. Lady In The Water - James Newton Howard (MOVIE1000) 10. The Hulk - Danny Elfman (Michael Andersen) 11. 12. The Thing - Ennio Morricone (Antlion) 13. Starship Troopers - Basil Poledouris (Michael Andersen)
#161 Highland Park 14 år siden
Hehe, nævn et Goldsmith-soundtrack der ikke bør stå i ethvert hjem. :P
Tak for linket i øvrigt - jeg sidder netop nu og lytter til musikken.
Ja, og det kendetegner jo i den grad en sand mester! :)
Hvilket soundtrack synes du så er det bedste blandt de værste af de film, han har komponeret musik til?
#162 Michael Andersen 14 år siden
Det bedste må være "The Final Conflict" aka. Omen III. Selvom Goldsmith vandt sin eneste Oscar for "The Omen", så er musikken til 3'eren et storslået værk i forhold til.
Jeg ved ikke om du har set filmen, men det er også lige meget for noget af det fede ved Goldsmiths bedste musik er, at det får ens fantasi til at danne egne billeder.
Der er på et tidspunkt en rævejagt: [url= genkomst[/url], er også lige i øjet :)
#163 Highland Park 14 år siden
Jeg lytter lige til "Medicine Man", inden jeg genstarter Jesu genkomst. Jeg elsker, at Goldsmith i så udpræget grad eksperimenterede med lyde og instrumenter uden at miste fokus og glemme fortællingen. Og ja, musikken til "Medicine Man" falder afgjort i min smag.
Udkommer der ikke snart et bokssæt med hans samlede værker? ;)
Forleden faldt jeg også i staver til hans musik fra Scotts "Legend"... Vidunderlig brug af kor i [url= (desuden vildt fedt stykke ca. 2:30-2:48).
Nå men tilbage til [url= (naturligvis med Goldsmiths musik i baggrunden :P). Jeg har forresten set filmen men husker ikke meget andet end, at den var søvndyssende kedsommelig, men hold da op hvor er musikken til Jesu genkomst flot!
#164 Popeye 14 år siden
Der gik lidt ged i den, da jeg lavede filen, men jeg håber den kan afspilles alligevel.
#165 Antlion 14 år siden
5. "IT" - Richard Bellis
7. "Jaws" - John Williams
8. "Il mio nome è Nessuno" - Ennio Morricone
12. "The Thing" - Ennio Morricone
Det er ikke tilfredsstillende, da jeg genkender de fleste af uddragene. :)
#166 BN 14 år siden
#167 Michael Andersen 14 år siden
1. Robocop - Basil Poledouris
2. Predator - Alan Silvestri
10. Hulk - Danny Elfman
13. Starship Troopers - Basil Poledouris
#168 Popeye 14 år siden
1. Robocop - Basil Poledouris (Michael Andersen)
2. Predator - Alan Silvestri (Michael Andersen)
3. Catch Me If You Can - John Williams (Antlion)
4. Unforgiven - Lennie Niehaus / Clint Eastwood (BN)
5. It - Richard Bellis (Antlion)
6.
7. Jaws - John Williams (Antlion)
8. My Name Is Nobody - Ennio Morricone (Antlion)
9.
10. The Hulk - Danny Elfman (Michael Andersen)
11.
12. The Thing - Ennio Morricone (Antlion)
13. Starship Troopers - Basil Poledouris (Michael Andersen)
#169 MOVIE1000 14 år siden
9. Lady in the water - James Newton Howard
#170 Popeye 14 år siden
1. Robocop - Basil Poledouris (Michael Andersen)
2. Predator - Alan Silvestri (Michael Andersen)
3. Catch Me If You Can - John Williams (Antlion)
4. Unforgiven - Lennie Niehaus / Clint Eastwood (BN)
5. It - Richard Bellis (Antlion)
6. Cast Away - Alan Silvestri (MOVIE1000)
7. Jaws - John Williams (Antlion)
8. My Name Is Nobody - Ennio Morricone (Antlion)
9. Lady In The Water - James Newton Howard (MOVIE1000)
10. The Hulk - Danny Elfman (Michael Andersen)
11.
12. The Thing - Ennio Morricone (Antlion)
13. Starship Troopers - Basil Poledouris (Michael Andersen)