2: Komponisten har en rose i sit efternavn og vandt bl.a. en Oscar ved at adaptere klassisk musik til en Kubrick-film. I sin takketale skulle han have sagt: I ved godt, at jeg også laver min egen musik?
3'eren er instrueret af en af de mest udskældte filmfolk på Filmz. Filmen, I skal gætte, regnes dog for hans bedste. Komponisten døde i en for tidlig alder. De elektroniske toner er leveret af en engelsk gruppe.
4: Filmen er baseret på en bog af Richard Matheson og har denne [url= skuespiller[/url] i hovedrollen. Komponisten slog aldrig igennem i Hollywood, men havde en stor tv-karriere i England og var manden bag temaerne til "Doctor Who" og "The Prisoner".
Der er et halvt point til den, der gætter hvilken gruppe Kamen lavede musikken sammen med. Kamen stod for orkestermusikken og de stod for den elektroniske.
1: Starship Troopers - Basil Poledouris (Solhanne/Highland Park) 2: "Robocop 2" - ? (Highland Park/ ? ) 3: Event Horizon - Michael Kamen/ ? (elwood) 4: 5: Paycheck – John Powell (Solhanne) 6: Beneath the Planet of the Apes - ? (Solhanne - ?) 7: Vanilla Sky - Nancy Wilson (Solhanne/) 8: Minority Report - John Williams (Solhanne) 9: Blade Runner - Vangelis (elwood) 10: Capricon One - Jerry Goldsmith (Solhanne)
3. Orbital. Jeg lånte soundtracket på musikbiblioteket sidst i 90'erne og lyttede meget til det. Jeg får helt lyst til at høre det igen. Har du selv alle de soundtracks, du bruger i quizzen?
#461 Michael Andersen 14 år siden
3'eren er instrueret af en af de mest udskældte filmfolk på Filmz. Filmen, I skal gætte, regnes dog for hans bedste. Komponisten døde i en for tidlig alder. De elektroniske toner er leveret af en engelsk gruppe.
4: Filmen er baseret på en bog af Richard Matheson og har denne [url= skuespiller[/url] i hovedrollen. Komponisten slog aldrig igennem i Hollywood, men havde en stor tv-karriere i England og var manden bag temaerne til "Doctor Who" og "The Prisoner".
6'eren er den samme man(d) som i 2'eren.
7'eren er Nancy Wilson.
#462 elwood 14 år siden
Suk ja den mand havde masser af godt tilbage i sig, Band of Brothers musikken er mesterligt komponeret.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#463 Highland Park 14 år siden
Selvfølgelig. Jeg synes nok, at jeg kendte det. :)
#464 Steffan Rasmussen 14 år siden
#465 Michael Andersen 14 år siden
1: Starship Troopers - Basil Poledouris (Solhanne/Highland Park)
2: "Robocop 2" - ? (Highland Park/ ? )
3: Event Horizon - Michael Kamen/ ? (elwood)
4:
5: Paycheck – John Powell (Solhanne)
6: Beneath the Planet of the Apes - ? (Solhanne - ?)
7: Vanilla Sky - Nancy Wilson (Solhanne/)
8: Minority Report - John Williams (Solhanne)
9: Blade Runner - Vangelis (elwood)
10: Capricon One - Jerry Goldsmith (Solhanne)
#466 Highland Park 14 år siden
#465: Underworld?
#467 Michael Andersen 14 år siden
2: Robocop 2 - ? (Highland Park/ ? )
3: Event Horizon - Michael Kamen/ ? (elwood)
4: The Omega Man - ? (Highland Park/ ? )
5: Paycheck – John Powell (Solhanne)
6: Beneath the Planet of the Apes - ? (Solhanne - ?)
7: Vanilla Sky - Nancy Wilson (Solhanne/)
8: Minority Report - John Williams (Solhanne)
9: Blade Runner - Vangelis (elwood)
10: Capricon One - Jerry Goldsmith (Solhanne)
#466 Nope.
#468 Highland Park 14 år siden
#469 Highland Park 14 år siden
Jeg lånte soundtracket på musikbiblioteket sidst i 90'erne og lyttede meget til det. Jeg får helt lyst til at høre det igen.
Har du selv alle de soundtracks, du bruger i quizzen?
#470 Steffan Rasmussen 14 år siden
Damn. Det var jeg ved at skrive først, men tænkte så, at Soylent Green var lidt mere Sci-fi agtig.