Jeg undrer mig lidt over nr. 8. Det er John Barrys hovedtema fra 'Dances With Wolves'. Men hans score blev da ikke afvist til filmen? Det eneste der slår mig, er at lige netop denne udgave ikke lyder som nogen af dem fra filmen.
Det eneste der slår mig, er at lige netop denne udgave ikke lyder som nogen af dem fra filmen.
Nemlig :) Denne udgave er Barrys første (og foretrukne) bud på hvordan buffalo-jagten skulle lyde, men Costner ville have Barry til at lave noget mere western-agtigt musik ala. klassisk Hollywood i den scene og sådan blev det :)
1: 2: 3: 4: 5: 6: 7: 8: Dances with Wolves – John Barry (BN) 9:
Jep :) Musikken til togscenen, som betød at Elfman og Raimi blev uvenner, fordi Elfman ikke ville lægge sig op af Christopher Youngs musik fra "Hellraiser II". Men det ville Christopher Young gerne komme fordi og gøre, så derfor lyder musikken i scenen som noget fra "Hellraiser II".
1: 2: 3. Spiderman 2 - Danny Elfman (MOVIE1000) 4: 5: 6: 7: 8: Dances with Wolves – John Barry (BN) 9:
1'eren er det mest omtalte/kendte afviste score i filmhistorien. Men næsten ingen havde hørt musikken, for komponisten var så skuffet over at blive fyret, at han ville glemme alt om det (et par af melodierne brugte han dog senere i en anden film). Derfor troede man at musikken aldrig ville blive hørt. Men efter komponistens død lavede Jerry Goldsmith (som var ven og en slags lærling af komponisten) i 90'erne en nyindspilning af musikken, og for nogle år siden udkom den originale indspilning til filmen så endelig på cd. Filmen anses som et mesterværk og en af de (hvis ikke den største) film inden for sin genre. Der er ingen originalmusik med i filmen.
#821 Skeloboy 15 år siden
#822 MOVIE1000 15 år siden
#823 BN 15 år siden
#824 Michael Andersen 15 år siden
Nemlig :) Denne udgave er Barrys første (og foretrukne) bud på hvordan buffalo-jagten skulle lyde, men Costner ville have Barry til at lave noget mere western-agtigt musik ala. klassisk Hollywood i den scene og sådan blev det :)
1:
2:
3:
4:
5:
6:
7:
8: Dances with Wolves – John Barry (BN)
9:
#825 Popeye 15 år siden
#826 Michael Andersen 15 år siden
#827 MOVIE1000 15 år siden
#828 Michael Andersen 15 år siden
1:
2:
3. Spiderman 2 - Danny Elfman (MOVIE1000)
4:
5:
6:
7:
8: Dances with Wolves – John Barry (BN)
9:
#829 Steffan Rasmussen 15 år siden
#830 Michael Andersen 15 år siden
1'eren er det mest omtalte/kendte afviste score i filmhistorien. Men næsten ingen havde hørt musikken, for komponisten var så skuffet over at blive fyret, at han ville glemme alt om det (et par af melodierne brugte han dog senere i en anden film). Derfor troede man at musikken aldrig ville blive hørt. Men efter komponistens død lavede Jerry Goldsmith (som var ven og en slags lærling af komponisten) i 90'erne en nyindspilning af musikken, og for nogle år siden udkom den originale indspilning til filmen så endelig på cd. Filmen anses som et mesterværk og en af de (hvis ikke den største) film inden for sin genre. Der er ingen originalmusik med i filmen.