The Notebook placerer jeg som nr. 76 på min top250. Men man skal kunne lide romantiske film, der leger lidt med følelserne...men de to gange, jeg har set den, har det været med tåre i øjnene :)
Hvis jeg engang får taget mig sammen til at lave en lignende liste, vil den nok være højere placeret hos mig. Utrolig stærk film.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Jeg har lavet en quiz med afvist filmmusik 8-) men bare rolig alle filmene/komponisterne er kendte navne ;) 6'eren er en variation over en melodi af Sibelius, men filmkomponisten bag variationen skal alligevel gættes.
Musikken i filmene er afvist af forskellige grunde. Nogle af dem er fra scores, som helt blev forkastet eller kun kom med i en version af filmen; en nåede kun med i traileren; andre kom ikke med i filmen, men kun på soundtracket.
10'eren (den sidste) skal I ikke gætte :) Den er bare med som et fascinerende eksempel på hvordan instrumenteringen kan gøre en stor forskel. Først del er Jerry Goldsmiths afviste helt elektroniske score til "Alien Nation", og 2.del er præcis den samme melodi, men fra hans score til "The Russia House".
Quizzen starter med en besked fra Bernard Herrmann, som bliver i rigtig godt humør af at tale om afvist filmmusik:
#811 Steffan Rasmussen 15 år siden
Hvis jeg engang får taget mig sammen til at lave en lignende liste, vil den nok være højere placeret hos mig. Utrolig stærk film.
#812 Highland Park 15 år siden
(jf. "Dear John"-tråden)
#813 Skeloboy 15 år siden
#814 Michael Andersen 15 år siden
#815 Michael Andersen 15 år siden
#816 Michael Andersen 15 år siden
Musikken i filmene er afvist af forskellige grunde. Nogle af dem er fra scores, som helt blev forkastet eller kun kom med i en version af filmen; en nåede kun med i traileren; andre kom ikke med i filmen, men kun på soundtracket.
10'eren (den sidste) skal I ikke gætte :) Den er bare med som et fascinerende eksempel på hvordan instrumenteringen kan gøre en stor forskel. Først del er Jerry Goldsmiths afviste helt elektroniske score til "Alien Nation", og 2.del er præcis den samme melodi, men fra hans score til "The Russia House".
Quizzen starter med en besked fra Bernard Herrmann, som bliver i rigtig godt humør af at tale om afvist filmmusik:
Filmmusikquiz - Unused Edition
#817 Antlion 15 år siden
#818 Michael Andersen 15 år siden
Her er den rigtige: http://www.megaupload.com/?d=WKHCN8FR
#819 Skeloboy 15 år siden
1: Rosemary's Baby - Krzysztof Komeda
#820 Michael Andersen 15 år siden
Nej, det er ikke den.