Gravatar

#1 christian034 14 år siden

Jeg har set en stor del af første sæson af The Wire og jeg finder stadig serien halv kedelig. Selvom jeg er stor fan af alle andre HBO serier har jeg stadig svært ved at få mig til at se mere. Mit spørgsmål er nu om det er værd at blive ved med at se videre?
Gravatar

#2 christian034 14 år siden

Forresten tak for de kommende svar :)
Gravatar

#3 Bruce 14 år siden

Det er absolut værd at blive ved. Et par af sæsonerne kan have en træg start, men overall synes jeg sæson 1-4 er meget høj kvalitet hele vejen igennem, hvor sæson 5 skuffede mig lidt.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4 kasperfmn 14 år siden

Som Bruce nævner, så er de første fire sæsoner af meget høj kvalitet. I modsætning til Bruce blev jeg dog ikke blot skuffet "lidt" af sæson 5, men derimod nærmest vred over dens elendighed.

Men hvis du halvvejs igennem sæson 1 stadig ikke er specielt interesseret, så er "The Wire" nok ikke noget for dig - gå du hellere tilbage til en af dine andre favoritter som "Sex and the City" og gense den i stedet.
Gravatar

#5 MMB 14 år siden

Jeg kom ikke igennem 1. afsnit af The Wire. True story.
Gravatar

#6 elwood 14 år siden

Slutningen det sidste billede med McNulty synes jeg nu er meget smukt lavet, især når man ved alt det som han har været igennem.

Serien tager lidt tid om at komme i gang, men det her er også lavet med den dybeste respekt for politiets arbejde, her er ingen goth chick med en magisk computer der kan finde ud af alt for dem, de er selv nødt til og lave arbejde, bedste eksemple er stadig for mig da lester Freamon skal Schoole, de to lidt for street smarte betjente der er kommet på holdet.

Omkring, hvordan man "spore" penge, og, hvor de kommer fra.

Og så har jeg ikke engang snakket om de, talrige andre personer i serien, for ikke og snakke om forbryderne, hvor især en gruppe kommer man til og holde af, og følge.

Mens andre er direkte modbydelige.

Prez, som starter med og være en meget kliche fyldt figur, man har set så tit i politi serie, ændre sig helt ret tidelig i sæson'en, og i de senere sæsoner sker der virke store ændringer for ham, ham og så Lester Freamon var klart nogle af mine farvoritter og følge.

McNulty er den klassiske drunkenbolt i politiet, som stadigvæk kan være kvik når det kræves af ham, men damm han får lavet rav i tingene, på både godt og ondt.

Der er mange som trækker referencher til diverse mytologier og sagn, for at beskriver menneskerne og deres skæbne.

Jeg gør det mere simplet , det er en gruppe mennesker der får "The System" og mærke på både godt og ondt/uretfærdigt.

Så ja prøv og give den lidt mere tid, men kan self. godt være serien ikke er for dig, og det er jo også okay, smag og behag.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 MouseMickey 14 år siden

#1 Jeg har en ven som havde samme oplevelse af første sæson som dig. Men han valgte efter et års tid at gense den, han blev først rigtigt bidt af den i anden sæson. Det er en serie som tager tid om at krybe ind under huden på dig, men gør den først det finder du ikke noget bedre.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#8 Outbound Sith 14 år siden

#7 Jeg havde nøjagtig samme oplevelse med Mad Men! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: