Det er oven i købet en af mine yndlingsfilm. Men det er nu ved at være nogle år siden, jeg har set den sidst. Der må meget gerne snart komme en engelsk-venlig BD-udgave af den.
Nummer 27 viste sig selvfølgelig også at være nem. Og nummer 10 var en anden af mine yndlingsfilm. Billedet snyder godt nok her. :-)
Nå, men så fik jeg da pludseligt fordoblet mine score til seks billeder. Stadigvæk ikke særligt prangende.
Jeg glæder mig til at se svarene. Der er flere, jeg er sikker på, at jeg kan genkende, men som jeg bare ikke kan komme på.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
11. Af instruktør, der også er kendt for film i andre genrer. 12. Amerikansk kultinstruktør. 13. Italiensk kultinstruktør. 14. Genindspilning - dog ikke i 3D. 15. Der er en dansk forbindelse. 16. En af rollerne spilles af en Oscar-belønnet skuespillerinde. 17. Forbindelse til et kendt postnummer. 18. Italiensk gyser med sanger/sangskriver i en af hovedrollerne. 19. Kendt gyserforfatter har stået bag den originale ide i denne filmserie. 20. Splat - ude på DVD fra Another World Entertainment.
21. Forbindelse til kendt horrorforfatter med cigar. 22. Gyser der stikker. 23. Genindspilning. Oscarvinder. 24. Nr. tre i franchise. 25. Instruktøren lavede en film med De Niro to år senere. 26. Med et udyr på rollelisten. 27. Klassiker. 28. Med meget kendt skuespiller af dansk afstemning på rollelisten. 29. Hovedrolleindehaveren har tidligere haft en kropsnær dragt på. 30. Spansk horror.
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Så er der seks timer tilbage af august-quizzen :-)
September-quizzen står ImpulzE for og der er et lille tema ved mange af billederne denne gang. Prøv om I kan gætte det, når quizzen er gået i gang.
Som tidligere nævnt, så er I meget velkomne til at kontakte mig på [email protected] hvis I vil lave en af de kommende quizzer.
Hvis der er nogen, der vil lave en ren teen-horror-quiz, så må de også gerne gøre det - jeg tror ikke, at der har været et eneste screenshot fra de fænomenale Twilight-film endnu... ;-)
Det er selvfølgelig op til jer: hvis I f.eks. vil lave en ren italiener-quiz med alt det bedste fra Bava (far og søn), Freda, Argento, Fulci, Lenzi etc. etc., så er det bestemt også en mulighed.
28. Med meget kendt skuespiller af dansk afstemning på rollelisten.
Jeg går ud fra, at du mener internationalt kendt.
Fed quiz men kors hvor den giver mig grå hår i hovedbunden.
Ja, han er internationalt kendt. Han har bl.a. arbejdet sammen med en splatter-instruktør og en lettere syret instruktør på nogen af hans mest kendte og elskede film.
Han er meget kendt for én bestemt rolle.
#81 Tenebrae 12 år siden
Så burde du også kunne gætte nr. 10, 27 og 35 ;-)
#82 Thomsen 12 år siden
#83 Steffan Rasmussen 12 år siden
Den er selvfølgelig fransk (se bilen)
#84 Thomsen 12 år siden
Det er oven i købet en af mine yndlingsfilm. Men det er nu ved at være nogle år siden, jeg har set den sidst. Der må meget gerne snart komme en engelsk-venlig BD-udgave af den.
Nummer 27 viste sig selvfølgelig også at være nem. Og nummer 10 var en anden af mine yndlingsfilm. Billedet snyder godt nok her. :-)
Nå, men så fik jeg da pludseligt fordoblet mine score til seks billeder. Stadigvæk ikke særligt prangende.
Jeg glæder mig til at se svarene. Der er flere, jeg er sikker på, at jeg kan genkende, men som jeg bare ikke kan komme på.
#85 Tenebrae 12 år siden
1. Zombier
2. Genindspilning
3. Effekter af fx-guru
4. Italiensk gyser
5. Skandinavisk gyser
6. Vampyrer
7. Tysk gyser
8. Bond-pige
9. 80er-gyser
10. Omdiskuteret gyserklassiker
#86 Tenebrae 12 år siden
11. Af instruktør, der også er kendt for film i andre genrer.
12. Amerikansk kultinstruktør.
13. Italiensk kultinstruktør.
14. Genindspilning - dog ikke i 3D.
15. Der er en dansk forbindelse.
16. En af rollerne spilles af en Oscar-belønnet skuespillerinde.
17. Forbindelse til et kendt postnummer.
18. Italiensk gyser med sanger/sangskriver i en af hovedrollerne.
19. Kendt gyserforfatter har stået bag den originale ide i denne filmserie.
20. Splat - ude på DVD fra Another World Entertainment.
21. Forbindelse til kendt horrorforfatter med cigar.
22. Gyser der stikker.
23. Genindspilning. Oscarvinder.
24. Nr. tre i franchise.
25. Instruktøren lavede en film med De Niro to år senere.
26. Med et udyr på rollelisten.
27. Klassiker.
28. Med meget kendt skuespiller af dansk afstemning på rollelisten.
29. Hovedrolleindehaveren har tidligere haft en kropsnær dragt på.
30. Spansk horror.
#87 Highland Park 12 år siden
#88 Tenebrae 12 år siden
September-quizzen står ImpulzE for og der er et lille tema ved mange af billederne denne gang. Prøv om I kan gætte det, når quizzen er gået i gang.
Som tidligere nævnt, så er I meget velkomne til at kontakte mig på [email protected] hvis I vil lave en af de kommende quizzer.
Hvis der er nogen, der vil lave en ren teen-horror-quiz, så må de også gerne gøre det - jeg tror ikke, at der har været et eneste screenshot fra de fænomenale Twilight-film endnu... ;-)
Det er selvfølgelig op til jer: hvis I f.eks. vil lave en ren italiener-quiz med alt det bedste fra Bava (far og søn), Freda, Argento, Fulci, Lenzi etc. etc., så er det bestemt også en mulighed.
#89 Highland Park 12 år siden
Jeg går ud fra, at du mener internationalt kendt.
Fed quiz men kors hvor den giver mig grå hår i hovedbunden.
#90 Tenebrae 12 år siden
Ja, han er internationalt kendt. Han har bl.a. arbejdet sammen med en splatter-instruktør og en lettere syret instruktør på nogen af hans mest kendte og elskede film.
Han er meget kendt for én bestemt rolle.