I forbindelse med at jeg netop er blevet hyret som freelance illustrator for et lille firma der laver hjemmesider, bad Corgan mig om at smide noget af det jeg har lavet op. Her er noget af det nyeste:
Flot tegneserie dér, filt - også tillykke fra mig! :)
Det simple udtryk og kontrasterne fungerer godt. Et eksempel er silhouetten af kirken, som er rigtig effektiv. Skyggerne i din serie er rigtig flotte og medvirker til en god dyster stemning, nærmest som om mørket konstant forsøger at krybe ind og overtage de sidste lyse områder i billederne. Hvis jeg må give lidt konstruktiv kritik med på vejen, vil jeg tilføje, at det kunne klæde den med nogle mere dramatiske vinkler hist og her (i modsætning til f.eks. lige forfra eller fra siden). Men som bekendt en fin lille historie, og jeg glæder mig til at se mere fra din hånd fremover. :)
Jeg vil kigge nærmere på den Sort Som Blæk-side, du linkede til, når jeg ikke sidder i flytterod til halsen. Det kunne være, det også var en mulighed for noget af det, jeg har i støbeskeen... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Hej Filt. Jeg beklager det sene svar, men jeg ville gerne lige have lidt tid til rigtigt at se tegningerne igennem, før jeg kom med en kommentar.
For det første, så er det tydeligt at du har godt styr på pennen... men der er selvfølgelig meget at lære endnu. Din streg er flot, men jeg håber at du kan tage lidt konstruktiv kritik, for jeg kan ikke lade være med at kommentere tegningerne. :-)
Tegning 1: Virkelig flot. Du har valgt nogle gode vinkler og dine skygger er rigtig gode. Især på personernes ansigt. Måske kunne hånden også godt trænge til lidt skygge.
Tegning 2: Selvom det er meningen at den første tegning her skal virke dramatisk... så virker den ikke rigtigt. Zombien står langt fra menneskene og scenen er temmelig lys, så jeg føler ikke rigtigt at menneskene er i fare. En mere dramatisk vinkel kunne måske gøre underværker. På den næste tegning er de ellers så fede skygger væk. Zombiens mund burde IMO være malet sort, så det ikke virker som om han har en appelsin i munden. Den sidste tegning på "Tegning 2" er dog rigtig fed. Godt udtryk, fed vinkel og gode skygger. Fedt at man kan se zombiens silhouet.
Tegning 3: Tegningerne er her ok. Den første tegning er en smule dramatisk... hvilket er godt nok. Men jeg synes at den og den næste tegning (den med de 3 zombier) mangler skygger og dybde. Den sidst tegning hvor personen står omringet er rigtig god... men hvad er der sket med pigen? Det er lidt svært at se om personerne på den nederst tegning er den samme eller om det er drengen og pigen. Herefter følger man kun drengen... men nogen vil utvivlsomt gerne vide hvad der er sket med pigen. Lidt flere skygger ville klæde den sidste tegning. Du kunne evt. gøre så zombiernes skygger rammer drengen, så man virkelig kan se at han er omringet og at de står meget tæt på ham.
Tegning 4: Første tegning virker her ikke så dramatisk. Man kan se hvad der sker... hvilket er fint nok. Men man føler ikke rigtigt den fare drengen er i. De næste 3 tegninger hvor drengen løber er flotte. Det virker måske bare som om han løbe lidt frem og tilbage, da man ser ham skiftevis forfra og bagfra.
Tegning 5: Er meget godt tænkt... men jeg føler mig lidt forvirret af den. Jeg forestiller mig at drengen er nået op til kirken... men på selve kirke-tegningen, står han ikke i døren. I tegningerne nedenunder står han dog op mod en lys baggrund, hvilket ligner lyset fra døren. Så står han der eller gør han ikke? Hvor kommer den skaldede person pludselig fra?
Tegning 6: Gode tegninger... gode ansigtsudtryk. Men det er her tydeligt at du er blevet træt af at sidde og fedte med skygger. ;-) Med det skarpe lys der kommer fra døren, burde personerne have nogle ret markante skygger. Rigtig fedt ansigtsudtryk der er på den sidste tegning.
Hvis du er seriøs med at komme igang med illustrationsbranchen, så kender jeg muligvis en fyr (Disney-tegner) der kan give dig nogle gode råd... og hvis du er heldig, kan det være at han kan tage dig i lære. Jeg har snakket et par gange med ham, da jeg gik og overvejede at blive illustrator, og der gav han mig nogle rigtig gode råd.
Der er en ganske særlig grund til at zombiernes øjne og mund er helt hvide. Udover disse er det nemlig kun kirkens indre der er hvidt, da det er meningen at man skal kunne ane en forbindelse mellem den og zombierne (det kan tænkes at de er blevet udsat for religiøs hjernevask eller lignende (derfor præstens ansigtsudtryk på sidste billede)).
Med hensyn til de 2 (3) sidste sider, er det på ingen måde fordi jeg er blevet træt af at lægge skygger, det er det jeg nyder allermest at gøre. Sagen er den at jeg lå med brækket ben og 40.2 i feber, så da jeg blev rask nærmede deadline sig. Lavede de sidste tre sider fra bunden på ca. en uge (+ lagde gråtoner på de fleste sider), så det er på grund af tidsnød at de måske virker lidt tomme.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Fandt lige den her tråd igen, og tænkte at jeg da lige kunne smide lidt mere op. Den følgende serie er dog lavet FØR "Blind Religion". Serien er fra 2003/2004.
#1 filt 20 år siden
Blind Religion 1
Blind Religion 2
Blind Religion 3
Blind Religion 4
Blind Religion 5
Blind Religion 6
#2 dyg 20 år siden
#3 filt 20 år siden
#4 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#5 filt 20 år siden
#6 evermind 20 år siden
Det simple udtryk og kontrasterne fungerer godt. Et eksempel er silhouetten af kirken, som er rigtig effektiv. Skyggerne i din serie er rigtig flotte og medvirker til en god dyster stemning, nærmest som om mørket konstant forsøger at krybe ind og overtage de sidste lyse områder i billederne. Hvis jeg må give lidt konstruktiv kritik med på vejen, vil jeg tilføje, at det kunne klæde den med nogle mere dramatiske vinkler hist og her (i modsætning til f.eks. lige forfra eller fra siden). Men som bekendt en fin lille historie, og jeg glæder mig til at se mere fra din hånd fremover. :)
Jeg vil kigge nærmere på den Sort Som Blæk-side, du linkede til, når jeg ikke sidder i flytterod til halsen. Det kunne være, det også var en mulighed for noget af det, jeg har i støbeskeen... ;)
#7 Corgan 20 år siden
Jeg beklager det sene svar, men jeg ville gerne lige have lidt tid til rigtigt at se tegningerne igennem, før jeg kom med en kommentar.
For det første, så er det tydeligt at du har godt styr på pennen... men der er selvfølgelig meget at lære endnu. Din streg er flot, men jeg håber at du kan tage lidt konstruktiv kritik, for jeg kan ikke lade være med at kommentere tegningerne. :-)
Tegning 1:
Virkelig flot. Du har valgt nogle gode vinkler og dine skygger er rigtig gode. Især på personernes ansigt. Måske kunne hånden også godt trænge til lidt skygge.
Tegning 2:
Selvom det er meningen at den første tegning her skal virke dramatisk... så virker den ikke rigtigt. Zombien står langt fra menneskene og scenen er temmelig lys, så jeg føler ikke rigtigt at menneskene er i fare. En mere dramatisk vinkel kunne måske gøre underværker.
På den næste tegning er de ellers så fede skygger væk. Zombiens mund burde IMO være malet sort, så det ikke virker som om han har en appelsin i munden.
Den sidste tegning på "Tegning 2" er dog rigtig fed. Godt udtryk, fed vinkel og gode skygger. Fedt at man kan se zombiens silhouet.
Tegning 3:
Tegningerne er her ok. Den første tegning er en smule dramatisk... hvilket er godt nok. Men jeg synes at den og den næste tegning (den med de 3 zombier) mangler skygger og dybde. Den sidst tegning hvor personen står omringet er rigtig god... men hvad er der sket med pigen? Det er lidt svært at se om personerne på den nederst tegning er den samme eller om det er drengen og pigen. Herefter følger man kun drengen... men nogen vil utvivlsomt gerne vide hvad der er sket med pigen. Lidt flere skygger ville klæde den sidste tegning. Du kunne evt. gøre så zombiernes skygger rammer drengen, så man virkelig kan se at han er omringet og at de står meget tæt på ham.
Tegning 4:
Første tegning virker her ikke så dramatisk. Man kan se hvad der sker... hvilket er fint nok. Men man føler ikke rigtigt den fare drengen er i. De næste 3 tegninger hvor drengen løber er flotte. Det virker måske bare som om han løbe lidt frem og tilbage, da man ser ham skiftevis forfra og bagfra.
Tegning 5:
Er meget godt tænkt... men jeg føler mig lidt forvirret af den. Jeg forestiller mig at drengen er nået op til kirken... men på selve kirke-tegningen, står han ikke i døren. I tegningerne nedenunder står han dog op mod en lys baggrund, hvilket ligner lyset fra døren. Så står han der eller gør han ikke? Hvor kommer den skaldede person pludselig fra?
Tegning 6:
Gode tegninger... gode ansigtsudtryk. Men det er her tydeligt at du er blevet træt af at sidde og fedte med skygger. ;-)
Med det skarpe lys der kommer fra døren, burde personerne have nogle ret markante skygger. Rigtig fedt ansigtsudtryk der er på den sidste tegning.
Hvis du er seriøs med at komme igang med illustrationsbranchen, så kender jeg muligvis en fyr (Disney-tegner) der kan give dig nogle gode råd... og hvis du er heldig, kan det være at han kan tage dig i lære. Jeg har snakket et par gange med ham, da jeg gik og overvejede at blive illustrator, og der gav han mig nogle rigtig gode råd.
#8 filt 20 år siden
Der er en ganske særlig grund til at zombiernes øjne og mund er helt hvide. Udover disse er det nemlig kun kirkens indre der er hvidt, da det er meningen at man skal kunne ane en forbindelse mellem den og zombierne (det kan tænkes at de er blevet udsat for religiøs hjernevask eller lignende (derfor præstens ansigtsudtryk på sidste billede)).
Med hensyn til de 2 (3) sidste sider, er det på ingen måde fordi jeg er blevet træt af at lægge skygger, det er det jeg nyder allermest at gøre. Sagen er den at jeg lå med brækket ben og 40.2 i feber, så da jeg blev rask nærmede deadline sig. Lavede de sidste tre sider fra bunden på ca. en uge (+ lagde gråtoner på de fleste sider), så det er på grund af tidsnød at de måske virker lidt tomme.
#9 filt 20 år siden
Seminariet 1
Seminariet 2
Seminariet 3
Seminariet 4
Seminariet 5
Cliffhanger! To be continued...
#10 ks 20 år siden