Hvis du har et lånekort, så er der en fantastisk side der hedder filmstriben.dk hvor du kan se både spillefilm og kortfilm gratis og lovligt. Det foregår i samarbejde med bibliotekerne, så det eneste det kræver er som sagt et lånekort.
Eneste betingelse er at du max kan se 5 film om måneden. Men når du kommer ind på siden så klik på det banner der hedder "Lån film fra biblioteket" og så kan du se helt nye spillefim som f.eks. "The Kings Speech", "Greenberg" og "Another Year" bare for at nævne et par stykker.
Ideen er rigtig, rigtig god, de har endda et ganske godt udvalg. Desværre har jeg bare oplevet kvaliteten som irriterende dårlig, noget jeg ellers aldrig opdager til (og det var bare på min lille pc-skærm, ikke et tv). Er det stadig et problem eller ligger man ikke mærke til det?
edit: ja, jeg kommenterede uden at undersøge. Kan se de - i modsætning til sidst jeg brugte det - giver mulighed for at vælge høj kvalitet.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Ideen er rigtig, rigtig god, de har endda et ganske godt udvalg. Desværre har jeg bare oplevet kvaliteten som irriterende dårlig, noget jeg ellers aldrig opdager til (og det var bare på min lille pc-skærm, ikke et tv). Er det stadig et problem eller ligger man ikke mærke til det?
Nu har jeg godt nok kun set en film, men det så nu fint nok ud. Nu så jeg den godt nok også kun på en 15" bærbar, så jeg skal ikke sige hvordan det ser ud på en større skærm. Men for mig så kvaliteten fin nok ud.
Det er i hvert en side jeg vil benytte mig af ofte i fremtiden.
Jeg har anbefalet hjemmesiden i en anden tråd for et stykke tid siden.
Nånånå undskyld.
Så må i jo hellere likvidere mig.
Kisbye (4) skrev:
Syntes den er lidt forvirrende den side. Ser ud til man skal henvende sig til sit lokale bibliotek før man kan se filmene.
Er der en liste et sted over hvilke biblioteker der er tilmeldt ordningen?
Det behøves man altså ikke så længe man har et lånekort. Bare klik på "Lån film fra biblioteket", så vælg den film du vil se og tryk så på den knap der hedder se film lige under playeren. Så skal du bare skrive dit biblioteks brugernummer og pinkode, alt sammen står på dit lånekort, og voila.
Nu vi anbefaler filmsider, kan jeg da også nævne www.voddler.com som jeg også allerede har skrevet lidt om i andre tråde. Jeg er rigtig glad for at bruge siden, og selvom der er mulighed for at tilkøbe ekstra features og de også udlejer film, har de også et ganske stort udvalg som er ganske gratis, og kun kræver at man opretter sig på siden. Som gratis medlem skal man forberede sig på lidt reklame, men det ser jeg bestemt også som en billig pris at betale for et så relativt omfattende udvalg af ganske gratis film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#1 samcro 13 år siden
Eneste betingelse er at du max kan se 5 film om måneden. Men når du kommer ind på siden så klik på det banner der hedder "Lån film fra biblioteket" og så kan du se helt nye spillefim som f.eks. "The Kings Speech", "Greenberg" og "Another Year" bare for at nævne et par stykker.
Tjek den ud, den er helt klart det værd.
Link: http://www.filmstriben.dk/
#2 lagoni 13 år siden
edit: ja, jeg kommenterede uden at undersøge. Kan se de - i modsætning til sidst jeg brugte det - giver mulighed for at vælge høj kvalitet.
#3 samcro 13 år siden
Nu har jeg godt nok kun set en film, men det så nu fint nok ud. Nu så jeg den godt nok også kun på en 15" bærbar, så jeg skal ikke sige hvordan det ser ud på en større skærm. Men for mig så kvaliteten fin nok ud.
Det er i hvert en side jeg vil benytte mig af ofte i fremtiden.
Forresten er alle filmene med undertekster.
#4 Kisbye 13 år siden
Er der en liste et sted over hvilke biblioteker der er tilmeldt ordningen?
#5 Highland Park 13 år siden
http://www.dbc.dk/filmstriben/kort/
#6 Kisbye 13 år siden
#7 MOVIE1000 13 år siden
#8 samcro 13 år siden
Nånånå undskyld.
Så må i jo hellere likvidere mig.
Det behøves man altså ikke så længe man har et lånekort. Bare klik på "Lån film fra biblioteket", så vælg den film du vil se og tryk så på den knap der hedder se film lige under playeren. Så skal du bare skrive dit biblioteks brugernummer og pinkode, alt sammen står på dit lånekort, og voila.
#9 Collateral 13 år siden
#10 BN 13 år siden
Hvad foretrækker du? Vælg selv: Pistol eller damptromle?