Jeg har lige forudbestilt Harry Potter 1-8 boksen fra hmv.com, og faldt tilfældigt over en tråd, der handlede om told, hvilket jeg ikke var klar over da, jeg regnede med at de sendte fra England:( Men vil bare lige høre om der er nogle der har erfaringer med at bestille der fra, og hvor stor de ser sandsynligheden for at pakken ryger igennem tolden? Og hvis den så gør, hvor meget kan man så regne med at komme til at betale, prisen for pakken er 25,5£ og 2,5£ for fragt..
Jeg har ikke handlet meget ved hmv.com, og slet ikke for mere end bagatelgrænsen, så risikoen derfra kender jeg ikke, men mon ikke den er lige så stor som fra alle andre non-eu-steder?
Angående hvad du kan komme til at betale, så kan du bruge denne lille toldlommeregner: http://cyberzed.dk/told
Det ser ud til, at der kommer omkring 200kr oven i den oprindelige pris :(
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Hmm okay, tak for det. Har skrevet forkert pris, det er32,3£ filmene koster og ikke 25,2£ - Men det vil så sige at jeg kommer til at betale 233kr i told for en film der koster 300kr :( Hvad er det gebyr til postdanmark på 160kr egentlig for??
De få gange jeg har bestilt fra hmv.com, har mine pakker sluppet igennem uden at blive snuppet i tolden, men det er også ved at være længe siden at jeg købte derfra. Men det virker ofte meget tilfældigt om man bliver snuppet eller ej.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Okay.. Men det er jo ikke fordi tolden er så dyr, det er kun ca.75 kr. Det er det der forbandede gebyr på 160kr der er dyrt. Er der nogen der ved om man kan betale tolden inden man bestiller filmen, så man slipper for at postdanmark skal til at rode med ens pakke?... Og er der enentuelt nogle andre hjemmesider, i kan anbefale til at købe billige film, hvor man ikke skal betale told?
#1 nqrlund 13 år siden
Jeg har lige forudbestilt Harry Potter 1-8 boksen fra hmv.com, og faldt tilfældigt over en tråd, der handlede om told, hvilket jeg ikke var klar over da, jeg regnede med at de sendte fra England:(
Men vil bare lige høre om der er nogle der har erfaringer med at bestille der fra, og hvor stor de ser sandsynligheden for at pakken ryger igennem tolden?
Og hvis den så gør, hvor meget kan man så regne med at komme til at betale, prisen for pakken er 25,5£ og 2,5£ for fragt..
#2 dyg 13 år siden
Angående hvad du kan komme til at betale, så kan du bruge denne lille toldlommeregner: http://cyberzed.dk/told
Det ser ud til, at der kommer omkring 200kr oven i den oprindelige pris :(
#3 nqrlund 13 år siden
Hvad er det gebyr til postdanmark på 160kr egentlig for??
#4 MoH 13 år siden
#5 Thomsen 13 år siden
Deres hårde arbejde med kugleregneren.
#6 Kruse 13 år siden
#7 nqrlund 13 år siden
Er der nogen der ved om man kan betale tolden inden man bestiller filmen, så man slipper for at postdanmark skal til at rode med ens pakke?... Og er der enentuelt nogle andre hjemmesider, i kan anbefale til at købe billige film, hvor man ikke skal betale told?
#8 nqrlund 13 år siden
#9 Kruse 13 år siden
Det kan man desværre ikke.
#10 Collateral 13 år siden
www.amazon.co.uk