Jeg skrev igår til den engelske side DVD.Co.Uk, der har temmelig billige Blurays og PS3 spil for at høre, om de sendte fra Jersey eller ej. De skriver så, at ordrer under 18 pund sendes fra Schweiz, men kan jeg forvente at skulle betale told/moms fra Schweiz, der jo er et neutralt land og derfor officielt vel ikke del af "EU"?
"Most of our items priced £17.99 and under (item price only, excluding shipping) are sent from Switzerland VAT free." De mener tydeligvis, at Schweiz er frit - meeen, jeg skal have det slået fast af en klog filmzer før jeg ligger mine ordrer :)
De står godt nok uden for EU, men har en samhandelsaftale via EFTA - ved ikke om det er den der spiller ind, og dermed stiller dem lige med øvrige EU-lande. Jeg googlede lige firmaet, og kunne se at flere havde købt hos dem uden at ryge i told/moms problemer - men det er selvfølgelig ikke en garanti :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Der er hvis ingen told.. Men mener man skal købe under et hvis beløb ellers vil de simpelthen ikke sende til Danmark så man kan ikke udnytte alle deres gode tilbud...
EDIT: de vil f.eks ikke sende Sweeney Todd BD til Danmark
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
#8 Var de sendt samlet eller hver for sig? Hvad var værdien af forsendelsen/-erne?
Er lidt nysgerrig, da jeg overvejer at bestille nogle af deres billige HD-titler.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 ks 17 år siden
Jeg skrev igår til den engelske side DVD.Co.Uk, der har temmelig billige Blurays og PS3 spil for at høre, om de sendte fra Jersey eller ej. De skriver så, at ordrer under 18 pund sendes fra Schweiz, men kan jeg forvente at skulle betale told/moms fra Schweiz, der jo er et neutralt land og derfor officielt vel ikke del af "EU"?
"Most of our items priced £17.99 and under (item price only, excluding shipping) are sent from Switzerland VAT free." De mener tydeligvis, at Schweiz er frit - meeen, jeg skal have det slået fast af en klog filmzer før jeg ligger mine ordrer :)
#2 filmz-vassago 17 år siden
#3 DarkLight 17 år siden
#4 ks 17 år siden
Det vigtigste da jeg skrev mailen var egentlig at få bekræftet, at de ikke sendte fra Jersey.
Hvis de virkelig ingen toldrisiko har, så er de - i mine øjne - virkelig en kompetent udfordrer til Play angående Bluray og konsolspil.
Jeg skal nok melde tilbage angående erfaringer derfra, men det bliver nok først i August, når jeg er tilbage fra ferie.
#5 maniac 17 år siden
#6 MouseMickey 17 år siden
EDIT: de vil f.eks ikke sende Sweeney Todd BD til Danmark
#7 ks 17 år siden
#8 maniac 17 år siden
#9 filmz-yoshimura 17 år siden
Er lidt nysgerrig, da jeg overvejer at bestille nogle af deres billige HD-titler.
#10 maniac 17 år siden
De blev sendt i hver sin pakke.
Blev afsendt i torsdags, og ankom i dag, så rimelig hurtig levering.