Undre mig lidt, da jeg har fået en pakke med flg. røde klistermærke:
"Toldberigtiget Forsendelsen kan udleveres mod opkrævning af told, afgift og gebyr."
Men har jo fået pakken udleveret, ligesom jeg også har fået en såkaldt toldkvittering, selvom jeg jo ikke har betalt tolden på noget tidspunkt.. Kan det virkeligt passe at PostDK har lavet en fejl, og er kommet til at udlevere pakken uden at få opkrævet tolden?? Måske pga. ferieafløsere eller lign?
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Det kan sagtens passe.. du skal betale for udleveringen af pakken når der er kommet told på. Har Post Danmark glemt det, er det jo bare til din fordel. :)
#2 Jep.. er indtil videre også den eneste logiske konklusion jeg kan komme frem til. For ellers burde hverken pakke eller kvittering jo have været udleveret!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Ja, PostDK laver fejl, det kan du roligt regne med.
En af mine venner købte computerhardware i tyskland, og det skulle betales pr efterkrav. Da pakkepostbudet kom, opkrævede han også penge. Men beløbet stod i Euro, og postbudet opkrævede samme beløb i kroner. Dvs. i stedet for 1000€ kom han af med 1000kr.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Hvor lang tid kan pakke egentligt være hos Toldvæsenet inden de sender den videre? Jeg bestilte for 78,5kr hos Koreandvds for 1,5 måneder siden, men efter kursstigningen på dollars, så er det faktisk over de 80kr, men de er forhåbentligt lidt fleksible!
og angående hvilken valutakurs Told & Skat bruger, så fastsætter du en kurs gældende pr. den 1. i måneden. Den toldkurs gælder så for i en måned, medmindre at forskellen på den reelle kurs og toldkursen er mere end 5%.
Nu vi lige snakker told...jeg har fået et lille brev om at de har fanget min Le Grand Bleu...nogen der kan huske om man skal have det stykke papir med der var i brevet eller man bare sender kuverten med fakturaen i?
#1 filmz-Munk 20 år siden
Undre mig lidt, da jeg har fået en pakke med flg. røde klistermærke:
"Toldberigtiget
Forsendelsen kan udleveres mod opkrævning af told, afgift og gebyr."
Men har jo fået pakken udleveret, ligesom jeg også har fået en såkaldt toldkvittering, selvom jeg jo ikke har betalt tolden på noget tidspunkt..
Kan det virkeligt passe at PostDK har lavet en fejl, og er kommet til at udlevere pakken uden at få opkrævet tolden?? Måske pga. ferieafløsere eller lign?
- Steve Carell
#2 filmz-Kadann 20 år siden
#3 filmz-Munk 20 år siden
Jep.. er indtil videre også den eneste logiske konklusion jeg kan komme frem til. For ellers burde hverken pakke eller kvittering jo have været udleveret!
- Steve Carell
#4 dyg 20 år siden
En af mine venner købte computerhardware i tyskland, og det skulle betales pr efterkrav. Da pakkepostbudet kom, opkrævede han også penge. Men beløbet stod i Euro, og postbudet opkrævede samme beløb i kroner. Dvs. i stedet for 1000€ kom han af med 1000kr.
#5 putandtake 20 år siden
#6 dyg 20 år siden
#7 Scherlund 20 år siden
Du kan se den aktuelle toldkurs her: valutakurser.dk
Jeg har haft en forsendelse liggende i ca. 10 dage inden jeg hørte noget.
#8 cyberzed 20 år siden