Gravatar

#1 putandtake 18 år siden

Jeg kom for en uge siden hjem fra Indien, og i dag har jeg fået et brev Postcenterets Toldlager, at den pakke med diverse sager (primært skræddersyet tøj), som jeg sendte hjem til mig selv, mens jeg var på ferie, nu er i deres varetægt. Kan det virke passe, at de kan kræve penge af mig for at jeg kan få mine ting igen?!
Gravatar

#2 chandler75 18 år siden

Det kan det vel desværre rent teknisk... Hvis det er en vare, du har købt i udlandet, og vil indføre den i Danmark, skal der jo betales dansk moms.

Har du ikke markeret den som gave eller lign. da du udfyldte tolddeklarationen?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 putandtake 18 år siden

Tjaa, hvis jeg kunne havde haft mit jakkesæt i rygsækken så ville jeg jo i hvert fald ikke været kommet til at betale told. Jeg har sendt pakken som personlig forsendelse - det virkede som det mest naturlige.

Jeg har forsøgt at kigge på
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=161192&vID=0
- men det er godt nok ikke specielt brugervenligt.
Gravatar

#4 dyg 18 år siden

#1 - Ja, det kan ganske fint passe. Hvis du har det med i håndbagagen og bliver opdaget, så skal du jo også betale told for det.

#2 - At mærke den som gave er ej heller nogen garanti.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 putandtake 18 år siden

#4 Jeg har aldrig hørt om, at man skal betale told af tøj, man har købt på ferie i udlandet, men det finder jeg jo nok ud af inden så længe...
Gravatar

#6 dyg 18 år siden

#5 - Så vidt jeg ved, så skal man, men jeg er langt fra sikker. Men det er jo en regel/lov, der er meget vanskelig at føre ud i livet, da det næsten er umuligt at se om tøjet er blevet købt på ferien, eller er taget med hjemmefra.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#7 filmz-vassago 18 år siden

Man kan godt risikere at skulle betale told af ALT man slæber med hjem fra udlandet - og man kan endda være uheldig at få konfiskeret noget man har købt i Danmark, haft med på ferie, som så bliver nuppet i tolden i DK. Det kan f.eks være et splinternyt kamera man lige har købt til ferien. Så husk kvitteringen, eller en kopi af den, hvis man ikke gider bøvlet i lufthavnen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 putandtake 18 år siden

#7 Det lyder ikke rart - jeg er ikke helt tryg ved hvordan Toldvæsenet vil værdisætte et jakkesæt syet ved en skrædder i en lille landsby langt væk fra al civilisation...
Gravatar

#9 filmz-Gulzilla 18 år siden

Ligemeget hvordan man vender og drejer det, må man kun indføre for 1340kr. vare(fra lande uden for EU).. ligemeget om det er tøj eller dvdfilm eller kondomer.. alt over 1340 skal der betales moms og told af.. thats way - Så at SKAT igennem sommeren ville gennemgå bagage i Kastrup for at fange flere af de der handler Tøj i udlandet.

Så det er bare at smile og betale :)

Lidt fra skat http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=333167&vID=0&... lande i Asien, Australien og New Zealand samt Stillehavet

Beam me up..! Scotty...
Gravatar

#10 filmz-Gulzilla 18 år siden

Men jeg vil gerne lige bruge chancen til at stille et andet spørgsmål-
- Hvad nu hvis man har boet i udlandet i en periode på eks.
1 år, glæder reglerne så stadig ?
Beam me up..! Scotty...

Skriv ny kommentar: