Gravatar

#11 Highland Park 16 år siden

#10: Korrekt alt sammen, meeeeen jeg har altid forstået det sådan, at alt hvad der købes gennem amazon.co.uk - det være sig også via markedspladsen - gælder som købt indenfor EU, fordi det er formidlet via amazon.co.uk. Pengene bliver jo også betalt via amazon.co.uk (de varetager overførslen), selv når der er tale om leverance fra USA.
Er der nogen her, der kan bekræfte risikoen for told og moms på varer fra USA?
Dvs. er der nogen, der har konkret erfaring med dette; er blevet pålagt told og moms, fordi varen kom fra USA, selv om den var købt via amazon.co.uk?

#9: Du mener moms igen, ikke? ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 I.F.F. 16 år siden

#10 tak for svaret, det var det jeg soegte, omend jeg maaske fik spoergsmaalet formuleret lidt daarligt.
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#13 chandler75 16 år siden

# 11 Jo, moms... :)

Der bliver ikke lagt moms på varer, der købes via Amazon UK marketplace, men sendes fra fx. USA. Amazon fungerer rigtig nok økonomisk "mellemmand", men det har jo ikke noget at gøre med, at de skal opkræve moms for en varer, de ikke sender. Man kan selvfølgelig så risikere, at pakken snuppes i tolden...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 Highland Park 16 år siden

#13: Jeg mente også kun risikoen for, at der bliver pålagt told - ikke moms. Min fejl.
Og ja, det giver vel god mening det #10 skrev om told. For eksempel sender www.yesasia.com ofte fra Tyskland af, og så risikerer man jo ikke at blive pålagt en toldafgift.

Hvad angår moms i forbindelse med sælgere på markedspladsen, så står det, som tidligere nævnt, ALTID anført, hvis man skal betale moms i forbindelse med køb hos dem. Men det er som sagt sjældent, at det er tilfældet.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: