Gravatar

#1 I.F.F. 16 år siden

som overskriften er der told på leveringer fra amazon.co.uk?
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

# 1 Ja, men tolden lægges på, når du bestiller. Hvis du køber brugt, er der vist ikke told på.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 dyg 16 år siden

Det er vel nærmere moms end det er told.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 Highland Park 16 år siden

#3: Netop, og der ryger kun dansk moms på, hvis man køber direkte fra amazon.
Hvis man køber fra markedspladsen (hvor der altså findes både nye og brugte varer), ryger der kun dansk moms på, hvis det står nævnt hos den pågældende sælger, og det gør det sjældent.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 chandler75 16 år siden

Ah ja, jeg læste det som moms... momsen er i øvrigt det, som hedder VAT, og jeg mener den ligger på omkring 21 %, når man handler hos Amazon.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 Highland Park 16 år siden

Okay, jeg husker det blot som svarende til/værende dansk moms. Den bliver smidt oveni, når man oplyser, hvilket land man bor i.
Men nu handler jeg altid på markedspladsen, køber aldrig fra amazon selv, andet kan ikke betale sig. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om temperament. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 Patriarch 16 år siden

Men bestiller man på co.uk er der ingen ekstra omkostninger vel?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 Skeloboy 16 år siden

Hvis man bestiller fra markedspladsen kan der da godt være told på, eftersom en del af dem er fra USA?...
Gravatar

#9 chandler75 16 år siden

# 7 Hvis man bestiller fra co.uk bliver der lagt moms på i forhold til den pris, du ser på tingene. Tolden lægges på inden checkout. Alle firmaer i EUn der sælger til andre EU-lande over et vis beløb, skal pålægge told.

# 8 De kan vel godt blive snuppet i den danske told, men der pålægges ikke told, når du køber.
Gravatar

#10 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Der er ingen told, når man køber fra amazon.co.uk. Amazon.co.uk ligger derimod den danske moms på prisen, dvs. de trækker først den engelske VAT (på 17,5%) fra og lægger så 25% moms oven i. Det endelige beløb kan man altid se på sidste side, inden man godkender ordren. Der kommer ingen ekstra regning fra told og skat.

Noget andet er så Amazon Marketplace, der i realiteten består af mindre handlende, der markesføres gennem Amazon (og betaler en afgift til Amazon for det). Her afhænger det helt og aldeles af, hvor varen sendes fra. Hvis forhandleren sender varen fra USA, så kan der altså godt komme moms og told på, selvom man har købt gennem Marketplace via den engelske amazon.co.uk.

Det vigtige er altid, hvor varen kommer fra. Afsendes den inde fra EU, så skal der ikke betales ekstra afgifter, afsendes den udenfor EU, så skal der. (I den forbindelse er det vigtigt at vide, at en del områder, man kunne tro, var en del af EU, som fx de engelske kanaløer eller Grønland, faktisk *ikke* er det)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: