80 - Devils Backbone, The 79 - In The Valley of Elah 78 - I've Loved You So Long 77 - Borat 76 - Himlens Hjerte 75 - Michael Clayton 74 - Mit Indre Hav 73 - Sarajevo 72 - Elephant 71 - Elite Squad, The I The Devils Backbone kan man tydeligt se Del Toros sans for en jordnær og voldsom historie og hans sans for spændende, overnaturlige fortællinger.
In The Valley of Elah er storspil af Tommy Lee Jones i en stram fortælling, der styrer uden om klicheerne
I've Loved You So Long skal man give sig tid til. Men historien om at komme tilbage i samfundet efter at have siddet 15 år i fængsel rammer lige i hjertet.
Borat er hylemorsom og grænseoverskridende. Sacha Baron Cohen er genial.
Himlens Hjerte er endnu et yderst bergmansk værk fra Simon Staho. Den handler i bund og grund om et ægtepar, der skændes. Den er fantastisk i al sin simpelhed
Michael Clayton viser, at en thriller ikke behøver være actionfyldt for at være intens. En neglebidende film. Mit Indre Hav er en yderst tragisk historie om retten og lysten til at dø, når man er 100% lam. Stærk film og stærkt spil af Javier Bardem.
Sarajevo viser en anden side af krigen: efterfølgeren i en lille forstad i Sarajevo. Den kommer langt omkring uden at miste overblikket.
Elephant er en meget speciel film. Der er ikke en decideret hovedperson og historien virker handlingsløs. Men der er ufattelig meget mening i filmen.
The Elite Squad ser tingene fra politiets side. I Rio De Janeiro er det ikke sjovt at være elitestyrken. En yderst stærk film.
Devils Backbone er en meget stærk lille sag. Jeg er mest imponeret over dens atmosfæriske stemning. Del Toro opnår meget, med få virkemidler.
Michael Clayton behøver heller ikke tilsætningsstoffer for at generere den nødvendige spænding. Flot film.
Elite squad når ikke City of God niveauet, men det er også en hård sammenligning. Den står godt på egne ben og er fin historiefortælling, med en flot cinematografi, hvor shakycam er brugt aldeles fornuftigt.
I've Loved You So Long, skal jeg snart have set.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Har desværre ikke fået set Devil's Backbone endnu men den står på min must-see liste. Michael Clayton er også at finde på min egen topliste og en rigtig fed film.
In the valley of Elah er også rigtig god, men til gengæld synes jeg ikke at Borat var noget særligt - jojo, den havde skam nogle sjove scener og hatten af for Cohen for at turde lave noget som ingen andre tør, men jeg synes nu den er svært overvurderet. Skal nu alligel se Brüno ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Ja, det siger mange også. Jeg venter også til der er én der gider at låne mig den - den står ikke øverst på min købs- eller lejeliste :p
Men det er ret sjovt som din liste er fyldt med stærke drama'er - og så smutter der lige en "Napoleon Dynamite" og en "Borat" ind imellem :D "Winnie likes this"
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Ja, det siger mange også. Jeg venter også til der er én der gider at låne mig den - den står ikke øverst på min købs- eller lejeliste :p
Men det er ret sjovt som din liste er fyldt med stærke drama'er - og så smutter der lige en "Napoleon Dynamite" og en "Borat" ind imellem :D "Winnie likes this"
Man skal jo også grine lidt af og til:), men mest er jeg en drama-kind-of-guy. Hvilket gør det svært at finde hyggefilm, når jeg får gæster. Selvom jeg altid kan se Dum og Dummere...:)
#31 Lord Beef Jerky 15 år siden
#32 frankdrebin 15 år siden
#33 Skeloboy 15 år siden
80 - Devils Backbone, The
79 - In The Valley of Elah
78 - I've Loved You So Long
77 - Borat
76 - Himlens Hjerte
75 - Michael Clayton
74 - Mit Indre Hav
73 - Sarajevo
72 - Elephant
71 - Elite Squad, The
I The Devils Backbone kan man tydeligt se Del Toros sans for en jordnær og voldsom historie og hans sans for spændende, overnaturlige fortællinger.
In The Valley of Elah er storspil af Tommy Lee Jones i en stram fortælling, der styrer uden om klicheerne
I've Loved You So Long skal man give sig tid til. Men historien om at komme tilbage i samfundet efter at have siddet 15 år i fængsel rammer lige i hjertet.
Borat er hylemorsom og grænseoverskridende. Sacha Baron Cohen er genial.
Himlens Hjerte er endnu et yderst bergmansk værk fra Simon Staho. Den handler i bund og grund om et ægtepar, der skændes. Den er fantastisk i al sin simpelhed
Michael Clayton viser, at en thriller ikke behøver være actionfyldt for at være intens. En neglebidende film.
Mit Indre Hav er en yderst tragisk historie om retten og lysten til at dø, når man er 100% lam. Stærk film og stærkt spil af Javier Bardem.
Sarajevo viser en anden side af krigen: efterfølgeren i en lille forstad i Sarajevo. Den kommer langt omkring uden at miste overblikket.
Elephant er en meget speciel film. Der er ikke en decideret hovedperson og historien virker handlingsløs. Men der er ufattelig meget mening i filmen.
The Elite Squad ser tingene fra politiets side. I Rio De Janeiro er det ikke sjovt at være elitestyrken. En yderst stærk film.
#34 filmz-Bruce 15 år siden
Michael Clayton behøver heller ikke tilsætningsstoffer for at generere den nødvendige spænding. Flot film.
Elite squad når ikke City of God niveauet, men det er også en hård sammenligning. Den står godt på egne ben og er fin historiefortælling, med en flot cinematografi, hvor shakycam er brugt aldeles fornuftigt.
I've Loved You So Long, skal jeg snart have set.
#35 wimmie 15 år siden
In the valley of Elah er også rigtig god, men til gengæld synes jeg ikke at Borat var noget særligt - jojo, den havde skam nogle sjove scener og hatten af for Cohen for at turde lave noget som ingen andre tør, men jeg synes nu den er svært overvurderet.
Skal nu alligel se Brüno ;)
#36 Skeloboy 15 år siden
#37 wimmie 15 år siden
Men det er ret sjovt som din liste er fyldt med stærke drama'er - og så smutter der lige en "Napoleon Dynamite" og en "Borat" ind imellem :D
"Winnie likes this"
#38 Skeloboy 15 år siden
Man skal jo også grine lidt af og til:), men mest er jeg en drama-kind-of-guy. Hvilket gør det svært at finde hyggefilm, når jeg får gæster. Selvom jeg altid kan se Dum og Dummere...:)
#39 MOVIE1000 15 år siden
#40 filmz-jonasgr 15 år siden
Mit indre hav var jeg meget imponeret af. Et godt tema og så en fantastisk skuespilspræstation af Javier Bardem som er ugenkendelig.
In the Valley of Elah kunne jeg også rigtig godt lide.
'Cause I'm evil"