Gravatar

#21 AP 15 år siden

#11 jeg synes egentlig ikke at Good Bye Lenin er en mærkelig film overhovedet. Jeg synes til gengæld at den er sjov, og helt vildt god - er glad for at se den på listen ;D

Mht. til Into the Wild - den skal jeg vidst have set! Jeg har set dokumentaren 'Grizzly Man', og det kunne godt virke som om, de har noget til fælles?
Gravatar

#22 inflector 15 år siden

#20 vrøvl! Jeg har ikke set den.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#23 MuManden 15 år siden

#21 - Det er nok bare mig der er mærkelig ;-)
Måske jeg burde se den igen...
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#24 AP 15 år siden

#23 det kan du roligt gøre, den er lige så god anden gang ;-)
Gravatar

#25 Åkepool 15 år siden

#16 - Det er helt korrekt, men MOVIE1000 er jo fast inventar her på Filmz og burde da vide hvilken Cameronfilm jeg sætter højere end de andre. Jeg spilder da aldrig en chance for at gøre opmærksom på det :)

Jeg forventer da også at det er netop den film, der kommer på heTTeh's liste næste gang.

#20 - Eller næsten alle har. Har en gammel kollega, som iøvrigt er en god ven af Evermind, som siger at det er den dårligste film han aldrig har set :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#26 filmz-Narniabæver 15 år siden

Good Bye Lenin var min favorit, lige til jeg så hvor overvurderet den er.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#27 Åkepool 15 år siden

#26 - Øøøh?
Gravatar

#28 Kruse 15 år siden

De næste fem film:

15. Titanic....Ej, det bare gas! ;)

15. - 12 Monkeys
Denne Gilliam-perle udviklede sig hurtigt til en af mine favoritter efter at jeg så den første gang. Og efter anden, tredje, fjerde og femte gang, er det stadig en af mine favoritter :) Den er dejligt syret som en Gilliam-film som regelt er, og blandingen mellem den syrede fremtidsverden og den realistiske verden fungere perfekt. Og så byder filmen på et par fantastiske skuespilspræstationer fra Bruce Willis og Brad Pitt. Begge leverer efter min mening hver især deres bedste præstation overhovedet.

14. - Blade Runner
Første gang jeg så Blade Runner syntes jeg at filmens langsomme tempo i starten var en smule kedelig. Jeg ved ikke helt hvornår i filmen at jeg blev omvendt, men cirka 3/4 inde i filmen opdagede jeg hvor opslugt af filmen jeg var blevet. Det kulminerer i en fantastisk slutning som nærmest tog pusten fra mig. Og nu elsker jeg det langsomme tempo og den verden som vi bliver introduceret til. Fantastisk film som kun bliver bedre af gensyn!

13. - The Good, the Bad and the Ugly
Jeg har stadig mit første gensyn af Sergio Leones mesterværk til gode, men det er noget jeg regner med at få gjort indenfor en uges tid. Der er stadig en del westerns som jeg har til gode, men jeg har svært ved at forestille mig at jeg vil kunne elske andre westerns bedre end denne. Fantastiske billeder, fantastisk musik og fantastisek karakterer.

12. - Dog Day Afternoon
Det skal ikke være nogen overraskelse at jeg er stor fan af film fra 70'erne og Al Pacino. Så denne film er den perfekte kombol. Al Pacino leverer sin karrieres bedste præstation(og det siger ikke så lidt!) og han bliver fremragende suppleret af den desværre afdøde John Cazale. Sidney Lumet er måske ikke den mest stabile instruktør, men når at han rammer sit top niveau, så er man garanteret en fantastisk film, hvilket Dog Day Afternoon er et godt eksempel på.

11. - Citizen Kane
Første gang jeg så Citizen Kane var i en mediefagstime engang i 1. G, og jeg var ærligt talt ikke imponeret. Men jeg har dog heller ikke gode erfaringer med at se film i skolen, da man sjældent kan give en film den koncentration som den fortjener. Men et par år efter besluttede jeg mig at give den en chance til. Jeg havde på det tidspunkt fået udvidet min film-horisont en hel del mere og så kostede filmen kun 20 kr. i Tiger, så jeg valgte at se filmen under de rette omstændigheder. Og sikke en film! Udover at den selvfølgelig er smukt filmet, så har den en storslået historie som fascinerede mig. Og skuespillet er også helt i top, hvor det selvfølgelig er Orson Welles som er det absolutte midtpunkt i filmen. Det er simpelthen svært at tage øjnene fra ham. Imponerende præstation i en imponerede film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#29 Åkepool 15 år siden

Hvilken en var det så, du helt sikkert mente jeg havde set?

Har set de 3 første, hvoraf "Blade runner" er den bedste. Den er topklasse og en sikker på min liste.
"Twelve monkeys" er også rigtig, rigtig fed, men det er godt nok mange år siden jeg sidst har set den.
Og så er der "The Good, the bad and the ugly" som jo er kult, men aldrig har fanget mig så voldsomt. Bevares, den er da meget god og har ind imellem nogle fede sekvenser, men helt oppe at ringe over den, er jeg nu ikke.
Gravatar

#30 filmz-Narniabæver 15 år siden

Mener bare at Good Bye Lenin er overvurderet #27.
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: