10. - One Flew Over the Cuckoo's Nest Her har vi en 70'er film af de helt store. Et fantastisk drama. Jack Nicholson leverer en fantastisk præstation og vandt fortjent en oscar(selvom at jeg også gerne havde set Pacino vinde den). Filmen er utroligt rørende, mens den på samme tid også er meget humoristisk især på grund af en Nicholson i topform.
9. - 12 Angry Men Dette er virkelig en fremragende film. Endnu et eksempel på hvor fantastiske film Sidney Lumet laver når han rammer plet. Det er utroligt hvor spændende og interessant en film kan være der stort set kun foregår i et enkelt rum. Manuskriptet er helt i top og bliver suppleret af imponerende præstationer fra hele cast'ed.
8. - Fight Club Fight Club er virkelig også en af mine absolutte favoritter. Jeg har efterhånden set den en del gange, og det er en af de film jeg jævnligst finder frem til gensyn. Jeg er stor fan af David Fincher og dette er hans bedste film efter min mening. Den er skruet forbandet godt sammen, og som et kendetegn fra Fincher så er filmen mørk, både i visuelle stil og tone.
7. - North By Northwest Hvis der var nogen der kunne skrue en thriller/mysterie sammen så var det Hitchcock. Filmen er meget spændende og har en vidunderlig Cary Grant i hovedrollen. Den film har næsten alt. Action, drama, mysterie og romantik. Samlet i en fantastisk blanding.
6. - Sunset Boulevard Min første reaktion efter at have set denne film var, WOW! Af de forholdsvis få film-noir film som jeg indtil videre har set, er dette den bedste af dem. Den er fyldt med smukke og fascinerende scener, som man ikke kan andet end blive imponeret af. William Holden er glimrende i hovedrollen og får superbt modspil af en fortryllende Gloria Swanson, som spiller en forhenværende stumfilms stjerne. Alt i alt en fascinerende film, som man ikke kan slippe tankerne fra i lang tid efter at man har set den.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Det er allesammen film der vil være et eller andet sted på min liste. Skal jeg udpege en favorit, må det blive North by Northwest. Den er et eksempel på hvorledes man skruer en underholdende film sammen.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#45 nej hver gang jeg holder dvden i min hånd, nede i stereo studios siger handlingen eller castet eller coveret mig ikke noget, men den skal da nok ses en dag hvor der ikke lige er noget at lave, hvis den bliver vist på tv:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg kan garantere dig, at du vil elske Fight Club. Castet siger dig ikke noget? Edward Norton, Brad Pitt og Helena Bonham? Hvilket cast siger dig noget?!?!?!?! Den ligger også på min top 10 liste. Køb den ASAP. Så vil Saw være glemt snart. ;)
Sidder selv og ser The Good, The Bad and The Ugly lige nu. Så hvorfor er jeg på filmz.dk? Dunno, ses. ;)
#48 tillad mig at bruge at teenager udtryk LOL jeg ser også The good, the bad and the ugly.
#48 selvfølelig kender jeg personerne, men jeg kan ikke få nogle gode film scener ind i mit hoved når jeg hører dem sammen;), sårn plejer jeg at også at vælge film ved at forestille mig hvordan filmen ville blive hvis de var sammen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#41 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#42 Kruse 15 år siden
Her har vi en 70'er film af de helt store. Et fantastisk drama. Jack Nicholson leverer en fantastisk præstation og vandt fortjent en oscar(selvom at jeg også gerne havde set Pacino vinde den). Filmen er utroligt rørende, mens den på samme tid også er meget humoristisk især på grund af en Nicholson i topform.
9. - 12 Angry Men
Dette er virkelig en fremragende film. Endnu et eksempel på hvor fantastiske film Sidney Lumet laver når han rammer plet. Det er utroligt hvor spændende og interessant en film kan være der stort set kun foregår i et enkelt rum. Manuskriptet er helt i top og bliver suppleret af imponerende præstationer fra hele cast'ed.
8. - Fight Club
Fight Club er virkelig også en af mine absolutte favoritter. Jeg har efterhånden set den en del gange, og det er en af de film jeg jævnligst finder frem til gensyn. Jeg er stor fan af David Fincher og dette er hans bedste film efter min mening. Den er skruet forbandet godt sammen, og som et kendetegn fra Fincher så er filmen mørk, både i visuelle stil og tone.
7. - North By Northwest
Hvis der var nogen der kunne skrue en thriller/mysterie sammen så var det Hitchcock. Filmen er meget spændende og har en vidunderlig Cary Grant i hovedrollen. Den film har næsten alt. Action, drama, mysterie og romantik. Samlet i en fantastisk blanding.
6. - Sunset Boulevard
Min første reaktion efter at have set denne film var, WOW! Af de forholdsvis få film-noir film som jeg indtil videre har set, er dette den bedste af dem. Den er fyldt med smukke og fascinerende scener, som man ikke kan andet end blive imponeret af. William Holden er glimrende i hovedrollen og får superbt modspil af en fortryllende Gloria Swanson, som spiller en forhenværende stumfilms stjerne. Alt i alt en fascinerende film, som man ikke kan slippe tankerne fra i lang tid efter at man har set den.
#43 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#44 MOVIE1000 15 år siden
#45 Kruse 15 år siden
Sæt igang! :)
#46 BN 15 år siden
Et must på enhver liste. ;-)
#47 MOVIE1000 15 år siden
#48 MMB 15 år siden
Jeg kan garantere dig, at du vil elske Fight Club. Castet siger dig ikke noget? Edward Norton, Brad Pitt og Helena Bonham? Hvilket cast siger dig noget?!?!?!?!
Den ligger også på min top 10 liste. Køb den ASAP. Så vil Saw være glemt snart. ;)
Sidder selv og ser The Good, The Bad and The Ugly lige nu. Så hvorfor er jeg på filmz.dk? Dunno, ses. ;)
#49 AP 15 år siden
#50 MOVIE1000 15 år siden
#48 selvfølelig kender jeg personerne, men jeg kan ikke få nogle gode film scener ind i mit hoved når jeg hører dem sammen;), sårn plejer jeg at også at vælge film ved at forestille mig hvordan filmen ville blive hvis de var sammen.