#50 - Haha. :) Ret underligt, nu er filmen dog færdig. :)
Lidt underlig måde at vælge film på, men okay. Jeg kan godt forstå, hvis du umiddelbart ikke kan forestille dig skuespillerne sammen. Jeg vil råde dig til at låne den alligevel. Den er alle pengene værd. Filmen sparkede fuldstændig benene væk under mig.
[quote=heTTeh (42)] One Flew over the Cuckoo's Nest er en fed film. Den ville muligvis også være at finde på min liste. Fight Club ville i hvert fald helt sikkert - jeg er 100% enig i, at det er David Finchers bedste film - og en af mine yndlingsfilm overhovedet. Hvis du endnu ikke har læst bogen (der i øvrigt er mørkere i tonen end filmen, som jeg faktisk ikke synes er påfaldende mørk for Fincher), kan den absolut anbefales! Formentlig min yndlingsroman.
North By Northwest så jeg for første gang forleden. Det blev en rigtig god aften i selskab med en veloplagt Cary Grant og en helt åndssvagt sexet Eva Marie Saint. :) Jeg blev nok ikke så taget med storm af den, som jeg var kommet til at forvente på baggrund af alle de vilde udtalelser, den har fået herinde, men jeg fornemmer, at den sagtens kan gå hen og vokse på mig. Jeg havde nok bare forventet en mere rendyrket thriller uden komedieanstrøget. Stemningen virkede på en eller anden måde for let til, at situationen føltes rigtig truende, selv om den dog blev ret spændende tilsidst. Jeg skal afgjort se filmen igen med de rette briller på, nu hvor jeg er forberedt. Men som sagt stadig en rigtig fin film. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Nå ja, og så må jeg da hellere få set de dér 12 sure mænd, alle snakker så meget om, på et tidspunkt. Af Sidney Lumet har jeg indtil videre umiddelbart kun set Before the Devil Knows You're Dead, og den var i hvert fald rigtig god - fedt skruet sammen med helt fantastiske præstationer fra skuespillerne. Dog en temmelig deprimerende affære ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
"Gøgereden" og "Fight club" ville begge være på min liste. generelt har de fleste af de film jeg har set, på din liste, været gode, så mon ikke en del af dem jeg ikke har set også er det.
So, at last we meet for the first time for the last time.
"Sunset Boulevard" er en af de film, der er i spil, som min absolutte favoritfilm. Kan dog aldrig lægge mig fast på en enkelt titel. Og hvorfor skulle det være nødvendigt? ;)
Resten af top 20-7 er alle film, jeg er glade for. Nogle mere end andre naturligvis. Men bestemt en kvalitetsliste. :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#51 MMB 15 år siden
Lidt underlig måde at vælge film på, men okay. Jeg kan godt forstå, hvis du umiddelbart ikke kan forestille dig skuespillerne sammen. Jeg vil råde dig til at låne den alligevel. Den er alle pengene værd. Filmen sparkede fuldstændig benene væk under mig.
#52 filmz-Bruce 15 år siden
#53 evermind 15 år siden
One Flew over the Cuckoo's Nest er en fed film. Den ville muligvis også være at finde på min liste. Fight Club ville i hvert fald helt sikkert - jeg er 100% enig i, at det er David Finchers bedste film - og en af mine yndlingsfilm overhovedet. Hvis du endnu ikke har læst bogen (der i øvrigt er mørkere i tonen end filmen, som jeg faktisk ikke synes er påfaldende mørk for Fincher), kan den absolut anbefales! Formentlig min yndlingsroman.
North By Northwest så jeg for første gang forleden. Det blev en rigtig god aften i selskab med en veloplagt Cary Grant og en helt åndssvagt sexet Eva Marie Saint. :) Jeg blev nok ikke så taget med storm af den, som jeg var kommet til at forvente på baggrund af alle de vilde udtalelser, den har fået herinde, men jeg fornemmer, at den sagtens kan gå hen og vokse på mig. Jeg havde nok bare forventet en mere rendyrket thriller uden komedieanstrøget. Stemningen virkede på en eller anden måde for let til, at situationen føltes rigtig truende, selv om den dog blev ret spændende tilsidst. Jeg skal afgjort se filmen igen med de rette briller på, nu hvor jeg er forberedt. Men som sagt stadig en rigtig fin film. :)
#54 evermind 15 år siden
#55 filmz-Bruce 15 år siden
#56 evermind 15 år siden
#57 Lord Beef Jerky 15 år siden
#58 Skeloboy 15 år siden
Ellers er jeg enig i ca. halvdelen af dem:)
#59 Åkepool 15 år siden
"Gøgereden" og "Fight club" ville begge være på min liste. generelt har de fleste af de film jeg har set, på din liste, været gode, så mon ikke en del af dem jeg ikke har set også er det.
#60 rockysds 15 år siden
Resten af top 20-7 er alle film, jeg er glade for. Nogle mere end andre naturligvis. Men bestemt en kvalitetsliste. :)