#70 Haha IRL er han sgu også en klaphat, det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg tror dog at jeg ville kategorisere Cruise som en bedre skuespiller end Cage, men sammenligningen kunne vel ikke være mere præcis, da de har mange af de samme mangler, og problemer med at vælge nogle gode roller.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg er meget enig med dig med hensyn til 'Elephant' og 'A Clockwork Orange'! De ville begge stå højt på min liste.. Jeg har aldrig set Star Wars (som jeg bevidst undgår) og The Godfather..
#71 Jeg synes bestemt, at Nicolas Cage er en bedre skuespiller end Tom Cruise.
hehe, jeg ved godt jeg nemt kommer til at fornærme nogen herinde med den kommentar.. Jeg undgår kun Star Wars, men det er nok mest fordi jeg generelt ikke er så vild med Science fiction :-)
Jeg skal skam have set The Godfather på et tidspunkt! :-)
#72 Jeg synes sgu det er svært at vælge imellem de to, det er også derfor jeg skrev "tror dog jeg ville kategorisere ham som en bedre skuespiller". En ting er sikkert for mig - når Cage er rigtig slem, så er han værre end Cruise nogensinde har været. Hans ligegyldige blik i øjnene og den flade levering af replikker kan virkelig få mig op og støde... hehe.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
En ting man også glemmer er hvor dedikeret Tom Cruise er til sit fag (ikke at det har så meget med hans egenskaber som skuespiller at gøre). Jeg vil tro at han er en af de mest magtfulde skuespillere. Det vil ikke undre mig hvis han også står som instruktør engang, hvis han har lysten. Men jeg har i hvert fald en indikation af at han på mange af sine film er i tæt dialog med instruktøren. Valkyrie var jo nærmest hans projekt. Mission Impossible er lige ved også at være det. Han er dog også producer på filmene.
Jeg synes egentlig også at han er ret alsidig. Jeg tror nogle gange at han skal modcastes, som f.eks. i Collateral. Det klæder ham i en rolle, hvor han ikke er helten. Magnolia er han sgu på mange måder også en dum stodder, ligeså i 4th of July. I Vanilla Sky er det lidt af hvert og der gør han det også fint.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg synes også Tom Cruise er en langt bedre og mere alsidig skuespiller, der har formået stort set hele tiden at finde interessante roller, end Nicholas Cage, der modsat jo ældre han er blevet, har lavet så meget skidt, at jeg har mistet alt håb for ham. Med undtagelse af ”Adaptation” har det dælme været en sløj omgang fra hans side. Det kan være han lider af samme skæbne som Samson, der også mistede sine kræfter, da håret blev klippet. ;)
# 1 –
Elsker ”Evil Dead II” og Bruce Campell. Min klare favorit i trilogien.
”Seven Samurai” er en evighed siden jeg sidst så, men jeg husker den som en helt igennem fantastisk oplevelse. ”Into The Wild” er klart min Sean Penn film, af dem han har instrueret.
”Good By Lenin” og ”Jeder für sich und Gott gegen Alle“ har jeg ikke set.
# 28 –
En stak rigtig gode film allesammen. Jeg har dog kun en af dem på min liste.
# 42 –
Helt enig. Fremragende film hele vejen ned. :)
# 61 –
Endu en god liste som jeg er næsten enig i, og når jeg siger næsten så er det pga. filmen på førstepladsen, som er en af de få Stanley Kubrick film jeg ikke er helt begejstret for. Temaet om magtanvendelse og misbruget af selv samme er stadigvæk interessant og højaktuelt, men selve udtrykket i filmen synes jeg efterhånden virker lettere kikset især mht. McDowells bande.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#71 Lord Beef Jerky 15 år siden
#72 AP 15 år siden
#71 Jeg synes bestemt, at Nicolas Cage er en bedre skuespiller end Tom Cruise.
#73 Kruse 15 år siden
Yay :D
Shame on you!
:P
#74 Skeloboy 15 år siden
#75 AP 15 år siden
Jeg skal skam have set The Godfather på et tidspunkt! :-)
#76 Skeloboy 15 år siden
#77 Lord Beef Jerky 15 år siden
#78 filmz-jonasgr 15 år siden
Jeg synes egentlig også at han er ret alsidig. Jeg tror nogle gange at han skal modcastes, som f.eks. i Collateral. Det klæder ham i en rolle, hvor han ikke er helten. Magnolia er han sgu på mange måder også en dum stodder, ligeså i 4th of July. I Vanilla Sky er det lidt af hvert og der gør han det også fint.
'Cause I'm evil"
#79 AP 15 år siden
#77 Det kan der nok være noget om! Jeg synes bare at en scene som den [url= her[/url] viser at han har noget, Tom Cruise ikke har :-)
#80 NightHawk 15 år siden
# 1 –
Elsker ”Evil Dead II” og Bruce Campell. Min klare favorit i trilogien.
”Seven Samurai” er en evighed siden jeg sidst så, men jeg husker den som en helt igennem fantastisk oplevelse. ”Into The Wild” er klart min Sean Penn film, af dem han har instrueret.
”Good By Lenin” og ”Jeder für sich und Gott gegen Alle“ har jeg ikke set.
# 28 –
En stak rigtig gode film allesammen. Jeg har dog kun en af dem på min liste.
# 42 –
Helt enig. Fremragende film hele vejen ned. :)
# 61 –
Endu en god liste som jeg er næsten enig i, og når jeg siger næsten så er det pga. filmen på førstepladsen, som er en af de få Stanley Kubrick film jeg ikke er helt begejstret for. Temaet om magtanvendelse og misbruget af selv samme er stadigvæk interessant og højaktuelt, men selve udtrykket i filmen synes jeg efterhånden virker lettere kikset især mht. McDowells bande.