Du kunne jo tage de nulevende, og så smide Kamen til side for at gøre plads til den fantastiske James Newton Howard! :)
Nulevende 1. John Williams 2. James Newton Howard 3. James Horner 4. Danny Elfman
ps: Hvis nogen skulle være i tvivl om at John Williams er mesteren så tjek dette klip
Kun musikken spiller. Bemærk hvordan de forskellige temaer ubesværet væves ind i hinanden og hvordan hver klip og musikalsk markør sidder lige i skabet. Jeg får kuldegysninger flere steder under denne sekvens (og her intet særligt forhold til filmen så jeg ikke har set i over 20 år).
Fra de døde spørger Jerry Goldsmith og Bernard Herrmann.
Det kan der selvfølgelig være noget om:-D James Newton Howard imponerer ihvertfald mere og mere. Lavede han ikke King Kong scoret på 3 uger?? Ret crazy... Der er nogle dejlige melodier hist og her at finde på det score.
Men ja Williams er mesteren. Derom KAN der ikke sås tvivl. Jeg så Home Alone forleden. Det er helt utroligt at han kan lave et så medrivende score til sådan en slags film. Det er der fandeme ingen andre der kan.
Taget ud fra hvad der for mig at se er den essentielle "creme" af al filmmusik, vil min top 4 se nogenlunde sådan her ud (i tilfældig rækkefølge):
John Barry Howard Shore John Williams Bernard Herrmann
(... og skulle jeg fortsætte listen, ville Ennio Morricone, Vangelis, James Newton Howard, Thomas Newman, John Powell og Hans Zimmer være blandt de næste.)
Top 3 Scores:
1) Howard Shore: The Lord of the Rings Extended Trilogy 2) John Barry: Dances With Wolves 3) John Williams: Star Wars Episode 1-6
#11 Patriarch 15 år siden
Nulevende
1. John Williams
2. James Newton Howard
3. James Horner
4. Danny Elfman
ps: Hvis nogen skulle være i tvivl om at John Williams er mesteren så tjek dette klip
Kun musikken spiller. Bemærk hvordan de forskellige temaer ubesværet væves ind i hinanden og hvordan hver klip og musikalsk markør sidder lige i skabet. Jeg får kuldegysninger flere steder under denne sekvens (og her intet særligt forhold til filmen så jeg ikke har set i over 20 år).
Fra de døde spørger Jerry Goldsmith og Bernard Herrmann.
#12 PredatorX 15 år siden
Det kan der selvfølgelig være noget om:-D James Newton Howard imponerer ihvertfald mere og mere. Lavede han ikke King Kong scoret på 3 uger?? Ret crazy... Der er nogle dejlige melodier hist og her at finde på det score.
Men ja Williams er mesteren. Derom KAN der ikke sås tvivl. Jeg så Home Alone forleden. Det er helt utroligt at han kan lave et så medrivende score til sådan en slags film. Det er der fandeme ingen andre der kan.
#13 Patriarch 15 år siden
#14 PredatorX 15 år siden
Hvad er dine favorit scores af ham?? Mit er klart The Village.
#15 Patriarch 15 år siden
Unbreakable
Wyatt Earp
Waterworld
Signs
King Kong er kongen ;) Men jeg kan faktisk anbefale alt han har lavet.
#16 PredatorX 15 år siden
Vil tjekke Waterworld og Wyatt Earp ved lejlighed så:-)
#17 lars_el 15 år siden
Signs
I Am Legend
The Village
King Kong
Defiance
The Sixth Sense
Allesammen SUPER-scores efter min mening, med flotte temaer. Derudover tjek "[url= Two-Face[/url]" fra The Dark Knight, det er også fantastisk...
#18 lars_el 15 år siden
Jeg synes alle film burde være med musik af John Williams, og UDEN lydeffekter :)
#19 BN 15 år siden
John Barry
Howard Shore
John Williams
Bernard Herrmann
(... og skulle jeg fortsætte listen, ville Ennio Morricone, Vangelis, James Newton Howard, Thomas Newman, John Powell og Hans Zimmer være blandt de næste.)
Top 3 Scores:
1) Howard Shore: The Lord of the Rings Extended Trilogy
2) John Barry: Dances With Wolves
3) John Williams: Star Wars Episode 1-6
#20 MOVIE1000 15 år siden