Gravatar

#31 MOVIE1000 15 år siden

#30 har prøvet at finde det på youtube men kan ikke finde det
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#32 elwood 15 år siden

#28 Hmm ja.

Altså jeg vil sige det næsten må være Darth Vader's theme, eftersom Indy themet også har en masse Daaa'er, og Indy themet's Da da da da da da osv. er jo det som er starten, og som man høre hele tiden under themet mens de store blæse instrumenter høres spille det her Da da da daaaaa da da daaaa.

Det ikke så meget at jeg ikke kan høre forskel, det mere det at jeg går og nynner Superman themet, og lige pludselig går jeg og fløjter indy themet i stedet for.

Btw nu vi er ved Komponister og themes, ku jeg da godt li tænke mig og høre meningen om Greg Edmonson's (Firefly Komponist) Score til spillet Uncharted. fra den altid movie scores intresseret Michael.

[url= Theme[/url]

Er især vild med den bid der begynder fra 1:08

Nåja og hvad er ide'en med kun og release scoret på Itunes !?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 filmz-jonasgr 15 år siden

Musikken til Lawrence of Arabia, Doctor Zhivago og The Fountain er fantastiske. Det er sådan nogle man lægger mærke til og som gør filmene gavn. De fleste af Hitchcock's film bruger dog også musikken på fornuftig vis og gør musikken til en vigtig medspiller.

There Will Be Blood bruger også musikken fornuftigt og fungerer også fint.

Og så lad os bare tage The Godfather med også.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#34 Michael Andersen 15 år siden

#32 He he, det er desværre lidt for upersonligt til mig: Generic action music(TM) :P

Actionmusik skal lyde [url= her[/url] :) Jeg vil give min tredje brystvorte for at have været til stede under indspilningen af det nummer :D Jeg kan lige forestille mig hvordan Goldsmith undervejs har pisket sit orkester med dirigentstokken: MERE FART PÅ, MERE FART PÅ! 8-)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#35 thomas040 15 år siden

Nej nej, action musik skal lyde sådan her.... ca. midt inde i går det helt amok i 5/4

http://listen.grooveshark.com/#/song/Helicopter_Ch...
Failure is a zero out.
Gravatar

#36 Michael Andersen 15 år siden

#35 Der er også Jerry Goldsmith written over all det nummer (og mange af James Newton Howards kompositioner), så ja good stuff ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#37 Highland Park 15 år siden

#34: Jeg lytter stadig meget til det. :)
Det er et sindssygt fedt soundtrack.

Her er en af mine favoritter:
[url= Jones & The Last Crusade OST 15 Belly Of The Steel Beast[/url]
Jeg elsker den måde, hvorpå Williams får pulsen banket yderligere i vejret i takt med, at Indys problemer eskalerer.

Jeg kan aldrig lade være med at brumme med i baggrunden. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#38 PredatorX 15 år siden

Ja det er super godt:-)

Men det her er mit Fugitive favorit track:
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#39 Yoda 15 år siden

Av, den var svær. Dog er nedenstående fire komponister - og værkerne - dem jeg har hørt mest.

1) John Barry (Dances With Wolves)
2) Trevor Jones (The Last of the Mohicans)
2) John Williams (Jaws)
3) Ennio Morricone (Cinema Paradiso)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#40 PredatorX 15 år siden

yoda (39) skrev:
2) Trevor Jones (The Last of the Mohicans)

Årrh for satan jeg vidste der var noget jeg havde glemt at nævne. Dette er mit all time favorit score. Ever!
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: