Gravatar

#1 MMB 12 år siden

Prologen er kørt, og den første rigtige etape er nu i gang!

Hvem tror I på vinder hele skidtet, og hvem vinder dagens etape?
Gravatar

#2 Slettet Bruger [399640106] 12 år siden

Peter Sagan er vel altid et godt bud på sådan en etape som i dag. En stigning op til mål som ikke er for lang og så er han jo samtidig meget hurtig. Det er dog også hans første tour og netop dette løb er noget helt specielt.

Som samlet vinder har jeg Evans som favorit. Et lidt kedeligt valg, men jeg tror han er den som er mest stabil. Han kører en ganske fin enkeltstart og i bjergene er han stabil nok til at være med. Der er lidt færre bjerge i år end tidligere og ikke mindst etaper der slutter på et bjerg. Til gengæld vil vi for alvor se den komplette rytter vinde løbet. Den som kan lidt af det hele og det er jo sådan set i løbets ånd.

Wiggins skal nok gøre det godt på enkeltstarterne. Spørgsmålet er hvor holdbar han vil være i bjergene. Jeg tror at han vil gå ned på en af etaperne.

Ellers vil jeg holde øje med Menchov og Nibali. Især førstnævnte ser ud til at være ankommet i rigtig god form og han er også en der kan lidt af det hele. Han skal bare lade være med at smide irriterende sekunder på nogle af de flade etaper, som han ellers har for vane at gøre.

Nibali har et meget stærkt hold og han er normalt en meget agressiv rytter. Nibali og hans hold vil og skal lægge pres på blandt andet Wiggins og Evans.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: