Gravatar

#1 filmz-Elvis-SUN- 22 år siden

Jeg har et problem med mit tv-out derhjemme.

Når jeg fører mit computerbillede over på tv skærmen kommer der nogle vandrette striber der fiser hen over skærmen.

Det er ganske tynde, næsten gennemsigtige strejer, som man ikke lægger særlig mærke til medmindre det er et lyst billede der vises.

Jeg har ikke altid haft dette problem, det er muligvis opstået efter jeg har fået et ATI Radeon 9500 Pro grafikkort.

Jeg bruger de nyeste drivere, og mit tv og kabel er det samme jeg tidligere har brugt - det burde der ikke være noget problem med.

Nogle der har et bud på havd der skal til, eller som måske selv har oplevet noget lignende ?

På forhånd tak.

#2 commy 22 år siden

Hvis farverne også mangler så tyder på at dit TV ikke understøtter NTSC formatet, og din PC er sat til at vise NTSC og ikke PAL-B som benyttes i europa.

Prøv at se om du i dine video-indstillinger på dit TV-out kort har mulighed for at ændre formatet fra NTSC til PAL-B.

Ellers kan det være opløsningen der er for høj til dit TV, prøv en lavere opløsning f.eks 800x600 eller endnu lavere.
Gravatar

#3 dyg 22 år siden

Jeg har også selv problemer med mit Radeon 8500 kort, den formår kun at spytte sort/hvid billeder ud. Og mit tv understøtter NTSC (men alligevel har jeg prøvet de forskellige pal-settings, ingenting virker). Jeg har kigget diverse fora igennem, uden held. Men da jeg alligevel næsten ikke bruger TV-Out, så har jeg egentligt ikke brugt så meget tid på at løse problemet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 filmz-Elvis-SUN- 22 år siden

Jeg har ikke problemer med mine farver.. nu har jeg prøvet at pille ved en masse indstillinger (opløsning, frekvens, format etc.) og intet har hjulpet.

#5 Spanner 22 år siden

Hvilken driver bruger du?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 filmz-vassago 22 år siden

Jeg har selv et Radeon 9500 Pro, som jeg bruger sammen med TV'et - og det virker upåklageligt. Jeg havde lidt striber som du snakker om, nogle massive 6-7 cm brede vandret henover TV-skærmen - men de forsvandt da jeg fik investeret i noget trådsløst udstyr - men jeg ved ikke om det var derfor, eller om det bare var noget løs forbindelse.

Det er jo altid godt at finde ud af hvor fejlen ligger inden man går i gang :) Test med andre kabler, hjælper det ikke - så er det ikke kablet der er noget galt med. Virker det på et af dine andre TV'er (hvis du har flere), gør det ikke, så er det nok heller ikke TV'et. Det virker måske lidt omstændigt, men det har tit lokaliseret fejlene for mig.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 filmz-Elvis-SUN- 22 år siden

Ja nu er jeg jo kommet lidt ud i noget snavs, for jeg bruger faktisk de drivers der fulgte med computeren (medion driverpakke). Jeg får en fejlmeddelelse når jeg forsøger at installere ATIs egen driver.

#8 filmz-Kadann 22 år siden

Det kan være at du kan klare problemet med en BIOS-update til dit grafikkort.

Det kan jo være at Medion har lavet deres egen BIOS, som man måske lige kunne flashe væk og så være i stand til at installere ATi's drivere.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#9 Skobbolop 22 år siden

det plejer nu ofte at være forskelligt fra udgiver til udgiver hvor godt tv-out funktionen virker...

Skriv ny kommentar: