Battlestar Galactica og Sons of Anarchy er øverst på min fortegnelse over mit kommende tv-serie kiggeri.
Men, men, men!
Jeg har skrevet følgende om bag øret: Mad Men The Shield
Jeg så piloten til The Sopranos engang, og den fangede mig overhovedet ikke. Det føltes som om jeg så Married...with Children, der bare foregik udenfor hjemmets fire vægge. Var ikke meget badass brutalitet og kalkulerende mafia guy over den. :'(
Det skal være komedie, dog må der også gerne være en handling, men det er ikke et must.
Jeg er vild med Entourage, Friends, King of Queens og Two and a Half Men. Især Entourage synes jeg er er fantastisk.
Kender du 'Everybody Loves Raymond'? Det er min egen favoritserie, når det gælder amerikanske sitcoms. Den er baseret på manuskriptforfatternes egne ægteskabelige og familiære erfaringer, men handler om ting fra hverdagen, som de fleste vil kunne genkendende til.
Kan helt klart anbefale Carnivale fra HBO. Blev godt nok kun sendt i to sæsoner, men det er pokkers godt lavet. En af mine absolutte favoritter som ligger oppe i de højere lag sammen med Deadwood og Band of Brothers.
Kan også varmt anbefale den lidt oversete sci-fi serie Taken - det var første gang jeg så Dakota Fannings store talent. Mener den er på ca. 10 afsnit, men hvert afsnit tager vist 1½ time, så den er faktisk ret lang. Lang tid siden jeg har set den, men er lige gået igang og har set afsnit 1 igen.
Hvis der godt må være lidt action ind over synes jeg serier som Battlestar Galactica, Firefly og Terminator: Sarah Connor Chronicles.
Og så kan jeg kun stemme i og anbefale Mad Men. :-)
Af lidt mere useriøst, så er The Big Bang Theory en fantastisk underholdende sitcom. The Office (UK) er også fantastisk sjov - har ikke set US versionen ud over nogle afsnit der mindede meget om UK versionen, bare dårligere. Der er også lavet series Extras, men den er lidt mere pletvis sjov.
#12 Sopranos skal lige igang. Første sæson er lidt sløv de første par afsnit, senere hen kommer der rigeligt med badass likvideringer og afstraffelser :)
I øvrigt vil jeg anbefale "Six Feet Under". Det er den bedste dramaserie jeg har set. Den foregår i et bedemandshjem og blander drama med sort humor. Der er mere humor i de første halvdel end i resten. Det er dog dramaen der er hovedingrediensen. Det er en serie som kort sagt handler om døden og hvorledes vi allesammen forholder sig til den. Fremragende.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#11 filmz-Bruce 15 år siden
#12 HAUER 15 år siden
Battlestar Galactica og Sons of Anarchy er øverst på min fortegnelse over mit kommende tv-serie kiggeri.
Men, men, men!
Jeg har skrevet følgende om bag øret:
Mad Men
The Shield
Jeg så piloten til The Sopranos engang, og den fangede mig overhovedet ikke. Det føltes som om jeg så Married...with Children, der bare foregik udenfor hjemmets fire vægge. Var ikke meget badass brutalitet og kalkulerende mafia guy over den. :'(
#13 Spanner 15 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#14 BN 15 år siden
Kender du 'Everybody Loves Raymond'? Det er min egen favoritserie, når det gælder amerikanske sitcoms. Den er baseret på manuskriptforfatternes egne ægteskabelige og familiære erfaringer, men handler om ting fra hverdagen, som de fleste vil kunne genkendende til.
#15 McPeter 15 år siden
Kan også varmt anbefale den lidt oversete sci-fi serie Taken - det var første gang jeg så Dakota Fannings store talent. Mener den er på ca. 10 afsnit, men hvert afsnit tager vist 1½ time, så den er faktisk ret lang. Lang tid siden jeg har set den, men er lige gået igang og har set afsnit 1 igen.
Hvis der godt må være lidt action ind over synes jeg serier som Battlestar Galactica, Firefly og Terminator: Sarah Connor Chronicles.
Og så kan jeg kun stemme i og anbefale Mad Men. :-)
Af lidt mere useriøst, så er The Big Bang Theory en fantastisk underholdende sitcom.
The Office (UK) er også fantastisk sjov - har ikke set US versionen ud over nogle afsnit der mindede meget om UK versionen, bare dårligere. Der er også lavet series Extras, men den er lidt mere pletvis sjov.
#16 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#17 inflector 15 år siden
#18 Ericmase 15 år siden
#19 filmz-jonasgr 15 år siden
This
I øvrigt vil jeg anbefale "Six Feet Under". Det er den bedste dramaserie jeg har set. Den foregår i et bedemandshjem og blander drama med sort humor. Der er mere humor i de første halvdel end i resten. Det er dog dramaen der er hovedingrediensen. Det er en serie som kort sagt handler om døden og hvorledes vi allesammen forholder sig til den. Fremragende.
'Cause I'm evil"
#20 Lord Beef Jerky 15 år siden