#12, nej, scenen er frivilligt, overlagt komisk :-) (der smøres så ufatteligt tykt på, og scenen er så gakket, at jeg ikke kan forestille mig, at Berg ikke gør det for komisk effekt - han er trods alt ikke noget fjols jvf. hans tidligere film. Jeg forestiller mig, at noget i den dur skulle med for at sikre støtte fra den amerikanske flåde, og at han så bare gik all in for at give det et glimt i øjet) Filmen var ganske vist ved at miste mig lidt dér, men den suger selv ganske effektivt alt "opstyltethed" ud af sig selv, da den bagefter viser de gamle mænd som nogle gakkede nisser med en (mildest talt) kulørt lingo :-)
Det er sådan en scene jeg ikke helt ved om jeg skal grine eller græde. For den virker en kende for alvorlig til min smag (understøttet af patriotisk musik) som gør filmen alt for selvhøjtidelig.
Pyha, jeg synes Berg er tættere på at være et fjols, end en god instruktør (af de film jeg har set af manden). Ser jeg bort fra Battleship (1/6), så er Welcome to the Jungle, Hancock, The Kingdom alle højst middelmådige i min bog. Friday Night Lights er den eneste film, hvor han hæver sig over middelmådigheden, uden at være noget særligt i sidste ende, men acceptabel film.
Jeg må indrømme, at jeg også ser alle de opstyltede, alvorlige, patriotiske og selvhøjtidelige scener i Battleship som værende sådan med fuldt overlæg, og på den måde helt frivilligt komiske.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Emmerich har, som nogen har været inde på med "2012", en evne til at konstruere latterlige scener, når han forsøger sig på det dramatiske. Som alkoholikeren, der ofrer sit liv i Independence Day, hvis jeg husker korrekt.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#15, "Hancock" var noget juks, men jeg kunne vildt godt lide "Friday Night Lights" og det, jeg har set af serien (en stor del af 1. sæson, hvor han bl.a. instruerede den BLÆNDENDE pilot). Jeg var også virkelig godt underholdt af "The Kingdom", og han lyder temmelig kløgtig i interviews, så jeg krydser stadig fingre for en "Battleship 2" ;-)
Men jeg griner altså ikke frivilligt af dem. De er for mig ikke sjove af de rigtige årsager. Jeg synes filmen sætter sig lidt mellem to stole tonemæssigt, som slet ikke fungerer, fuldt overlæg eller ej. Jeg har meget svært ved at se igennem fingre med klam patriotisme, hyldes til sømænd og handikappede sorte, der lige skal melde sig til tjeneste, selvom filmens plot er useriøst......filmen er slet ikke smart nok i sit manuskript til at diske op med raffineret humor, selvironi og glimt i øjet, som jeg normalt nyder fra diverse B-film, Edgar Wright film etc etc, men Berg er sgu bare for uintelligent til min smag.
#11 The Insider 11 år siden
#12 Ispep 11 år siden
Mener du at scenen er tiltænkt ufrivilligt komisk? :D
#13 The Insider 11 år siden
#14 Riqon 11 år siden
#15 Ispep 11 år siden
Det er sådan en scene jeg ikke helt ved om jeg skal grine eller græde. For den virker en kende for alvorlig til min smag (understøttet af patriotisk musik) som gør filmen alt for selvhøjtidelig.
Pyha, jeg synes Berg er tættere på at være et fjols, end en god instruktør (af de film jeg har set af manden). Ser jeg bort fra Battleship (1/6), så er Welcome to the Jungle, Hancock, The Kingdom alle højst middelmådige i min bog. Friday Night Lights er den eneste film, hvor han hæver sig over middelmådigheden, uden at være noget særligt i sidste ende, men acceptabel film.
#16 HonoDelLoce 11 år siden
#17 Slettet Bruger [3043644168] 11 år siden
Jeg mener, "Sænke slagskibe: The Movie", som Johan kalder den... come on.
#18 Riqon 11 år siden
#19 The Insider 11 år siden
#15, "Hancock" var noget juks, men jeg kunne vildt godt lide "Friday Night Lights" og det, jeg har set af serien (en stor del af 1. sæson, hvor han bl.a. instruerede den BLÆNDENDE pilot). Jeg var også virkelig godt underholdt af "The Kingdom", og han lyder temmelig kløgtig i interviews, så jeg krydser stadig fingre for en "Battleship 2" ;-)
#20 Ispep 11 år siden
Men jeg griner altså ikke frivilligt af dem. De er for mig ikke sjove af de rigtige årsager. Jeg synes filmen sætter sig lidt mellem to stole tonemæssigt, som slet ikke fungerer, fuldt overlæg eller ej. Jeg har meget svært ved at se igennem fingre med klam patriotisme, hyldes til sømænd og handikappede sorte, der lige skal melde sig til tjeneste, selvom filmens plot er useriøst......filmen er slet ikke smart nok i sit manuskript til at diske op med raffineret humor, selvironi og glimt i øjet, som jeg normalt nyder fra diverse B-film, Edgar Wright film etc etc, men Berg er sgu bare for uintelligent til min smag.